2019-03-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Den debatten fördes när det var aktuellt. Anslut dig inte till dem som vill köra ständiga omtugg. I den stund hypotesen presenterades tog det bara några timmar tills de gigantiska hålen och felsluten framträdde.

Istället för att låtsas som det regnar kan du använda trådens sökfunktion. Där hittar du alla svaren som visar hur omöjlig SE är i den diskussionet.

Jag har läst lite i tråden och det finns inga gigantiska hål i Engström-teorin. De invändningar ni har presenterat är antingen felaktiga eller vilseledande. Som att det är osannolikt att han gick runt med ett vapen. Ja, men den som sköt måste ju haft ett vapen med sig. Eller att han inte skulle ha hunnit till dekorimahörnet, vilket är helt fel. Finns det ens någonting som kan styrka att Engström inte var mördaren eller motsäger hypotesen att han mördade Palme?
Citera
2019-03-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Jag vet inte varför du lägger tid och kraft på att citera och svara mig med långa texter.
Jag ställde en enkel fråga "Vem var skandiamannens granne?"
Kan du inte svara på det så behöver du inte svara alls för det sabbar bara tråden.
Som sagt så skiter jag i dina teorier om allt.

Jag undrar även vad hans fru heter. Det enda vi vet är att han bodde på Lahällsvägen 64 i Täby. Frun bor inte kvar där. För att hitta namnet på grannen bör man sannolikt leta efter direktörer i svenska skogsföretag under 80-talet.
Senast redigerad av JeppeNil 2019-03-03 kl. 15:40.
Citera
2019-03-03, 15:40
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Den enda grupp som vi säkert vet var aktiv mordkvällen i mordområdet är narkotikaspaningen mot SC.

Enligt DF var det en Barbrogrupp ute. Något som Borgnäs också påstår hos Hörning. Den sistnämnde har flera oberoende källor till det påstår han.

Enligt Säpo var det en grupp som övervakade OP från Gamla stan till bion. KP har mig veterligen inte sagt ett ord om den promemorian. Och ingen har frågat honom heller vad jag vet.

Sedan har vi alla WT-bärare som du påpekar. Något som Dag konfirmerade. Där det är omöjligt att koppla ihop de i Gamla stan med en narkotikaspaning i Träsket.

Nyligen framkom det att KP och hans 4 utredande poliser enbart utgår från personer som man vet befann sig på Sveavägen. Frågan är hur många av dessa som är okända för oss.

Precis. Ett tydligt exempel är att endast ett fåtal av förhören med vittnena vid Grand publicerats.

Redovisningen av vittnen från GMP som An'er fick fram. I stort sett inga signalement redovisas.

Alla de 400 förhör som Säpo hänvisar till i sitt PM har väl heller aldrig redovisats?

Knarkspaningen? 4-5 eller 20? 22.30 eller 23.30? Kjelle F:s radiotrafik?

Och fortfarande råder stora oklarheter vid mordplatsen. Vad/vilka såg egentligen vittnena? Var det AB som IM såg vanka i ett par minuter före mordet o inte GM? Cecilia A motsäger IM rakt av med sin sneddande trio.

Varför såg AB de 3 så oerhört sent i skeendet?
Varför säger AD att de stod o samtalade?

Den ljust klädde i norr?

Varför påminner Grandmannens signalement starkt om GM:s? Dvs den man som MS, AK, MP, MD, LK och ev HF såg. Vem såg NF ?

Etc
Citera
2019-03-03, 15:46
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag undrar även vad hans fru heter. Det enda vi vet är att han bodde på Lahällsvägen 64 i Täby. Frun bor inte kvar där. För att hitta namnet på grannen bör man sannolikt leta efter direktörer i svenska skogsföretag under 80-talet.
Om du menar skandiamannens fru så heter hon Margareta H*ssl* om hon tog tillbaka sitt flicknamn efter skilsmässan från S.E
*= e

Antagligen tyskt namn. Bodde runt några hundra meter från lahällsvägen. Två döttrar.
Det är allt vi har
Citera
2019-03-03, 15:57
Medlem
Citat:
Om du menar skandiamannens fru så heter hon Margareta H*ssl* om hon tog tillbaka sitt flicknamn efter skilsmässan från S.E
*= e

Antagligen tyskt namn. Bodde runt några hundra meter från lahällsvägen. Två döttrar.
Det är allt vi har

Är detta bekräftade uppgifter? Är hon fru 1 eller fru 2? För Stig saknade ju barn och när och med vem skaffades i så fall barnen.

Edit: Jag sökte och tror inte att det är fru 2 åtminstone. M Hessle är bara 70 år gammal och Stigs andra hustru var jämngammal med honom.
Senast redigerad av JeppeNil 2019-03-03 kl. 16:00.
Citera
2019-03-03, 16:05
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Är detta bekräftade uppgifter? Är hon fru 1 eller fru 2? För Stig saknade ju barn och när och med vem skaffades i så fall barnen.

Edit: Jag sökte och tror inte att det är fru 2 åtminstone. M Hessle är bara 70 år gammal och Stigs andra hustru var jämngammal med honom.
Det är hans andra och sista fru.
Är hon bara 70 så är det inte hon nej. Hon kanske behöll skandiamannen efternamn isåfall.
De hade inga barn men "grannen" hade och det var han jag skrev om på slutet i inlägget
Citera
2019-03-03, 16:29
Medlem
Citat:
Det är hans andra och sista fru.
Är hon bara 70 så är det inte hon nej. Hon kanske behöll skandiamannen efternamn isåfall.
De hade inga barn men "grannen" hade och det var han jag skrev om på slutet i inlägget

Ok, nu förstår jag.
Citera
2019-03-03, 16:37
Medlem
Citat:

"För att hitta namnet på grannen bör man sannolikt leta efter direktörer i svenska skogsföretag under 80-talet" - can you please explain why you said this?

I can name a Managing Director in a Swedish "skogsföretag" that had a S&W.

The factory in Bispgården was owned by a "Swedish skogsföretag"

I'm trying to understand where you got the information that the neighbor was a director of Swedish skogsföretag? I had not read that anywhere.

Can you please cite the information
Citera
2019-03-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
"För att hitta namnet på grannen bör man sannolikt leta efter direktörer i svenska skogsföretag under 80-talet" - can you please explain why you said this?

I can name a Managing Director in a Swedish "skogsföretag" that had a S&W.

The factory in Bispgården was owned by a "Swedish skogsföretag"

I'm trying to understand where you got the information that the neighbor was a director of Swedish skogsföretag? I had not read that anywhere.

Can you please cite the information

Boken "Den osannolika mördaren" om Skandiamannen. Kan dock inte länka till boken naturligtvis.
Senast redigerad av JeppeNil 2019-03-03 kl. 16:42.
Citera
2019-03-03, 17:03
Medlem
Citat:
Boken "Den osannolika mördaren" om Skandiamannen. Kan dock inte länka till boken naturligtvis.

The factory up north was owned by Skogsbruksmachiner AB
Don't know if I spelled that correctly - but close enough
Citera
2019-03-03, 17:19
Medlem
Hur tolkar ni det Lisbeth Palme berättar i början av det här klippet, jag blir inte klok på detta.

Den förste mannen hon pratar om, antar jag är Anders B men vem är den andre spensligare mannen?
Varför är hon så mån om att förklara hur skärpt uppmärksamhet hon har, vem skulle förebrå henne om hon inte hade full koll på alla detaljer med tanke på händelsen som sådan.

https://www.youtube.com/watch?v=LsqnQSXOEmY

Palmemordet Kommentarer på Lisbeth Palmes vittnesmål
Citera
2019-03-03, 17:20
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Mordet på Olof Palme är en svensk, inhemsk uppgörelse inom politiken och finansvärlden. Mördaren är förmodligen inhyrd och har fått rätt assistans av Stockholmspolisen. Allt är enklare än vad det ser ut.
Ge mig någonting som direkt har med statsministermordet att göra som pekar på detta?

Dessutom, varför är det fel att lära ut att JFK sköts av Oswald? Skotten avlossades ju trots allt med Oswalds gevär? Har det bara att göra med att han själv sköts ihjäl kort därefter?

Hur känner du kring att man lär ut hur Mihalovic knivade ihjäl Anna Lind ,Hinkley ensam attackerade Reagan ,Ankarström sköt Gustav III eller att Breivik ensam sköt ihjäl 50pers på Utöya? Om du vill så kan allt ifrågasättas men av någon anledning är folk besatta av att ifrågasätta att Oswald sköt JFK trots att han i princip togs på bar gärning med en rykande pistol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in