2019-03-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Tål er till i morgon bitti. Då blir namnet på grisen offentligt !

.Punkt !
I detta fall så önskar jag att det inte blir publicerat.
Detta av två anledningar.
Den första är offret självt som bör ha ett livslångt trauma. Ju mer uppmärksamhet detta får ju mer bombarderas hon av det.
Den andra är att GM inte bara har barn utan kanske även barnbarn. Dessa kommer bli offentliga om man publicerar vem han är.
Kanske vore bäst att låta hatet få förlora denna gång.
Citera
2019-03-03, 15:59
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Därför att jag inte är säker på att det är rätt gubbe och vill inte outa honom om det skulle vara fel. men han som jag kollar på har två domar på Lexbase. Många har nog räknat ut vem jag menar med den info jag gett.
Han heter visst An*er* i förnamn, så hjälper det dig något, stämmer det??
Citera
2019-03-03, 16:01
Medlem
Jag tycker man ska lämna ut namnet fortast möjligt. Att vänta med det innebär bara att folk som känner MGM hinner rensa internet på Facebookprofiler och annat som kan vara till hjälp för att förstå hur detta kan ha hänt.
Citera
2019-03-03, 16:03
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tycker man ska lämna ut namnet fortast möjligt. Att vänta med det innebär bara att folk som känner MGM hinner rensa internet på Facebookprofiler och annat som kan vara till hjälp för att förstå hur detta kan ha hänt.
Han är häktad med restriktioner antar jag, så han själv kan inte göra så mycket...
Citera
2019-03-03, 16:05
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Vi kan inte lämna ut ett namn vi inte är säkra på.
Citera
2019-03-03, 16:05
Medlem
karlinges avatar
Citat:

Du har fortfarande inte begripit konsekvenserna av att hänga ut fel person här? Är du korkad?

Sen har batikanvändaren skrivit att hen har sparat ner fb profilen av denna person, OM det visar sig vara rätt.
Citera
2019-03-03, 16:06
Medlem
Erik1974s avatar
Nej, vänta tills imorgon. Vi vill ju inte hänga ut en stackare som skendränker sin son.
Som i inlägget ovan påtalar. Familj etc. sitter just nu och tar bort så mkt de bara kan på nätet. Det missar vi!
Citera
2019-03-03, 16:07
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Och det är ingen idé att ni bombarderar mig med fler PM. Ställ frågorna i tråden, gäller speciellt "breeder".
Citera
2019-03-03, 16:13
Medlem
Utflyttads avatar
En intressant detalj från Fria Tiders intervju av polisen:

http://www.friatider.se/58-rig-man-h-ktas-f-r-24-r-gammal-v-ldt-kt

Citat:
Men det här året såg polisens "Kalla fall-grupp" en möjlighet till en ny form av DNA-sökning efter en lagändring från och med den 1 januari i år, som möjliggör för Nationellt forensiskt center (NFC) att göra en så kallad familjesökning.

Det var så mannen kunde hittas.

– Vi begärde en familjesökning på det DNA-spår vi har i ärendet och har fått ett utfall mot ett antal personer i DNA-registret som i fallande skala bedöms kunna vara tänkbara släktingar, antingen barn, förälder eller syskon till vår förövare, säger Anders Eriksson, chef för Kalla fall-gruppen på utredningsenheten i region Väst, i ett uttalande.
Mina fetningar.
Citera
2019-03-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
En intressant detalj från Fria Tiders intervju av polisen:

http://www.friatider.se/58-rig-man-h-ktas-f-r-24-r-gammal-v-ldt-kt

Mina fetningar.

Ja, sjukt intressant, ungefär lika intressant som de andra tio tidningarna som skrivit samma sak sen minuten allt uppdagades.. Det där är liksom ingen nyhet till tråden utan hela anledningen till en femhundra inlägg lång tråd.
Citera
2019-03-03, 16:19
Medlem
Webcomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Finns några Johansson också

Och det är inte ett ss-on-namn anser du??
Citera
2019-03-03, 16:24
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Ja, sjukt intressant, ungefär lika intressant som de andra tio tidningarna som skrivit samma sak sen minuten allt uppdagades.. Det där är liksom ingen nyhet till tråden utan hela anledningen till en femhundra inlägg lång tråd.

Länka gärna till andra tidningar med samma info.
Vad jag då avser är vad som menas med "familjesökning" och vilken närhet släktingen har, vilket i den här tråden har varit av intresse och skapat debatt.

Man har hittat fanskapet tack vare att hans barn, syskon eller förälder har varit topsad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in