2019-03-03, 12:07
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsXena
Kanske hårfästet på Aftonbladets blurrade bild skulle stämma på honom men tror att det bäst inte hänga ut honom än. Tids nog kommer det fram.
Den som jag är inne på träffade en ny kvinna som var nyskild 1990, alltså 5 år före dådet, det stämmer rätt bra med andra mediauppgifter...
Citera
2019-03-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsXena
Kanske hårfästet på Aftonbladets blurrade bild skulle stämma på honom men tror att det bäst inte hänga ut honom än. Tids nog kommer det fram.

Den blurrade bilden på AB visar på en rätt spinkig/smal man tycker jag, inte direkt den kroppsbyggnaden på den personen ni pratar om. Det är inte bra att hänga ut fel person i vidriga brott som dessa.
Citera
2019-03-03, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Gå tillbaka och läs tråden igen. Men försök denna gång att ha hjärnan inkopplad och förstå det du faktiskt läser. I så fall hittar du nog ingen som tyckte det var ett problem att polisen fick tråla sitt DNA-register.

Debatten är om alla människor - även oskyldiga - skall vara sökbara.

Argumentera inte om du inte har kapacitet att förstå det du läser. Blir bara dumt.

Och hur har du tänkt att det skulle fungera, även den som är skyldig är ju oskyldig i allas ögon till hen åker dit, förutsatt att hen inte är dömd tidigare?
Citera
2019-03-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Den som jag är inne på träffade en ny kvinna som var nyskild 1990, alltså 5 år före dådet, det stämmer rätt bra med andra mediauppgifter...
Börjar förnamnet på A?
Citera
2019-03-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Den blurrade bilden på AB visar på en rätt spinkig/smal man tycker jag, inte direkt den kroppsbyggnaden på den personen ni pratar om. Det är inte bra att hänga ut fel person i vidriga brott som dessa.
Tycker även jag dock verkar han ha kopplingar till Kungsbacka.
Senast redigerad av MsXena 2019-03-03 kl. 12:18.
Citera
2019-03-03, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Och hur vet du det? Finns mycket i samhället som aldrig kommer ut på grund av skam.

Antar att när nu locket öppnas upp angående denna man så kommer det att dyka upp ett antal flera brott han gjort sej skyldig till.

Säkert både hittills okända brott men även kända brott vilka inte kunnat lösas av Polisen.
Citera
2019-03-03, 12:24
Medlem
Venators avatar
Från Expressen:
Anders Eriksson, chef för polisens kalla fall-grupp, berättar:

– Det är vår tydliga uppfattning att han försökte hålla sig undan efter att han blivit kallad till topsning. Han övergav sin bostad och gick inte att nå. Det var lite hederligt spaningsarbete där vi kollade på personer och adresser som gjorde att vi fann adressen i Halland intressant.

Spaningsarbetet pågick i knappt två veckor innan polisen kunde göra ett tillslag mot adressen i Halland.

Hur gick insatsen och gripandet till?

– Jag hade kontakt med insatsledaren efteråt. Det var inga våldsamheter, de anträffade mannen i hallen och han kunde gripas odramatiskt, säger Eriksson.
Så om det tog två veckor så vore det väl konstigt om det var så enkelt som att han gömde sig hos sina föräldrar eller något syskon, etc?

https://www.expressen.se/gt/man-i-60-arsaldern-haktad-for-24-ar-gammal-valdtakt/
Citera
2019-03-03, 12:26
Medlem
Charlemanges avatar
Vore lysande med ett inhemst, internationellt och globalt arkiv för dna och fingeravtryck tänder mm mm.
Alla som har rent mjöl i påsen vinner på det.
samma med kameraövervakning mm.
Kräket är ju fast nu fast om alla i landet lämnat dna så hade det varit klart 1995.
För det är ju brottsoffret vi skall tänka på inte en människas lilla integritet som så många är rädda för skall bli kränkt hur fan kan den bli kränkt om polisen söker i ett så kallat sverige dna register skulle jag bli kränkt då eller för att de letar efter en jävla våldtäktsman hallå på er vakna .
Använd tekniken för att stoppa våldet.
Samma med självkörande bilar inga vansinnes omkörningar eller lastbilar i vänsterfilen fattar ni samhället blir bättre för vanligt folk du jag ni mina barn mina barnbarn ,
Citera
2019-03-03, 12:34
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Från Expressen:
Anders Eriksson, chef för polisens kalla fall-grupp, berättar:

– Det är vår tydliga uppfattning att han försökte hålla sig undan efter att han blivit kallad till topsning. Han övergav sin bostad och gick inte att nå. Det var lite hederligt spaningsarbete där vi kollade på personer och adresser som gjorde att vi fann adressen i Halland intressant.

Spaningsarbetet pågick i knappt två veckor innan polisen kunde göra ett tillslag mot adressen i Halland.

Hur gick insatsen och gripandet till?

– Jag hade kontakt med insatsledaren efteråt. Det var inga våldsamheter, de anträffade mannen i hallen och han kunde gripas odramatiskt, säger Eriksson.
Så om det tog två veckor så vore det väl konstigt om det var så enkelt som att han gömde sig hos sina föräldrar eller något syskon, etc?

https://www.expressen.se/gt/man-i-60-arsaldern-haktad-for-24-ar-gammal-valdtakt/

Man hade kanske olika bostäder under uppsikt ifall han skulle dyka upp. Om han uppehöll sig på samma plats hela tiden har inte framkommit.
Citera
2019-03-03, 12:37
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Man hade kanske olika bostäder under uppsikt ifall han skulle dyka upp. Om han uppehöll sig på samma plats hela tiden har inte framkommit.

Så kan det absolut vara. Man funderar ju på om han trodde att han kunde klara att hålla sig undan eller om han bara försökte dra ut på det oundvikliga...
Citera
2019-03-03, 12:39
Medlem
sanningskoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Suck. Det finns ett annat reg. på LB för den kategorin, då står det också "part i tvistemål" eller liknande.
När det står "FÖREKOMMANDE" så betyder det att man är fälld och FÖREKOMMER I KRIMINALREGISTRET.
Fan, ska det vara så jävla svårt att fatta, era tröga jävlar...

Det är precis det som ifrågasätts. Om det står att man FÖREKOMMER men inte är dömd för något. Man har blivit åtalad och frikänts. I mitt fall vårdslöshet i trafik i samband med en olycka.
Citera
2019-03-03, 12:40
Medlem
Är det någon som möjligen kan tänka sig vilken tingsrätt han blev dömd i år 2008?
Jag har möjlighet att söka upp den domen men behöver bara lite mer kött på benen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in