2019-03-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En del verkar tro att det är enkelt att mörda sina barn. Loonrot skrev ett bra inlägg igår om just den biten.

Det är nog bara en i tråden försöker låta som det är enkelt men det kan finnas sjuka läsare som intresserar sig för vår sjuka diskussion så jag ber om ursäkt att jag drogs med.
Citera
2019-03-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Så fler i tråden har blivit uppringda av Ann-Charlotte Anevski som har lämnat ytterligare information och förtydliganden utöver det som polisens spaningsledare Stefan Svensson lämnade på den officiella presskonferensen? Det är ju fantastiskt!

Nu har hon ju informerat Elisabeth Höglund att juristerna redan i fredags beslutade vad man tänker gå ut med. Så det lär klarna till veckan. För det hon har berättat till dig kan ju knappast beläggas med sekretess längre eftersom lagen är tydlig med att information som en gång lämnats ut inte kan förvägras andra.

Du garderar nu i ditt inlägg att någon av föräldrarna ensam har utfört gärningen. Tidigare har du varit tydlig med att det var Oskar, Björredsstryparen, som mördade alla tre.

Som en sann mytoman börjar du nu gardera dig ifall det på måndag dyker upp information som motsäger det du exklusivt påstår dig ha fått telefonledes direkt från åklagarjuristen, att alla tre mördades av en gärningsman.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej det har jag inte skrivit i denna tråd att jag skulle fått info om.
Det har jag varit väldigt noga med att hela tiden påpeka här i tråden att antingen har O eller H handgripligen dödat båda barnen.

Att O dessutom med säkerhet strypt en vuxen kvinna till döds är dessutom belagt.

Tacksam källa där jag skulle skrivit här att A-C A gav mig denna info!

Detta påstående slipper du inte undan - Du måste helt enkelt ge en källa på detta annars är det grav falsk ryktesspridning.

Var i mitt inlägg påstår jag att du har fått information från A-C A om vem som mördade barnen?

Jag skriver att DU har varit tydlig med att Oskar är Bjärredsstryparen som har mördat tre personer men att du nu börjar gardera DITT påstående eftersom sanningens minut börjar närma sig.

Du försöker vrida dig ur greppet genom att utmåla dig som ett stackars offer för ryktesspridning.

Den som konsekvent har utövat ryktesspridning i den här tråden är du. Uttrycket ”Bjärredsstryparen” är ditt påhitt, eller hur? Du har vridit och vänt på varenda sten för att försöka fria Hanna och utmåla Oskar som ensam gärningsman.

Ditt trams om att det är du som är utsatt för ryktesspridning är både barnsligt och dumt.
Citera
2019-03-03, 12:29
Medlem
Citat:
Så fler i tråden har blivit uppringda av Ann-Charlotte Anevski som har lämnat ytterligare information och förtydliganden utöver det som polisens spaningsledare Stefan Svensson lämnade på den officiella presskonferensen? Det är ju fantastiskt!

Nu har hon ju informerat Elisabeth Höglund att juristerna redan i fredags beslutade vad man tänker gå ut med. Så det lär klarna till veckan. För det hon har berättat till dig kan ju knappast beläggas med sekretess längre eftersom lagen är tydlig med att information som en gång lämnats ut inte kan förvägras andra.

Du garderar nu i ditt inlägg att någon av föräldrarna ensam har utfört gärningen. Tidigare har du varit tydlig med att det var Oskar, Björredsstryparen, som mördade alla tre.

Som en sann mytoman börjar du nu gardera dig ifall det på måndag dyker upp information som motsäger det du exklusivt påstår dig ha fått telefonledes direkt från åklagarjuristen, att alla tre mördades av en gärningsman.

Solglittret har hela tiden varit tydlig med att A-C A. uppgett att en person har utfört tre mord - men inte vem av föräldrarna som utfört de tre morden.

Solglittret har även varit tydlig med, att hon för egen del tror att det är O som genomfört tre mord.

Det är skillnad.
Citera
2019-03-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Solglittret har hela tiden varit tydlig med att A-C A. uppgett att en person har utfört tre mord - men inte vem av föräldrarna som utfört de tre morden.

Solglittret har även varit tydlig med, att hon för egen del tror att det är O som genomfört tre mord.

Det är skillnad.

Det är det jag skriver. Men snart vet vi förhoppningsvis säkert vad som gäller. För det är inte ens säkert att båda barnen mördats av samma förälder. Det behöver inte vara en person som har utfört tre mord.

Det är en felaktig tolkning som förts fram i tråden under lång tid.
Citera
2019-03-03, 12:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det är nog bara en i tråden försöker låta som det är enkelt men det kan finnas sjuka läsare som intresserar sig för vår sjuka diskussion så jag ber om ursäkt att jag drogs med.

Du behöver inte be om ursäkt. Har själv tänkt att barnen fick ett slag i huvudet först och var något groggy vid dödandet. Men visst är det hemskt att tänka på.
Citera
2019-03-03, 12:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Uttrycket ”Bjärredsstryparen” är ditt påhitt, eller hur? .

Ja, till slut behövde någon balansera alla inlägg om den helprilliga H som låg på som en iller på O vad han måste göra. Att H var deprimerad, åt antidepressiv medicin, var dödssjuk i cancerrecidiv mm.
”Ängelen i Lund”-epitet behövde balanseras upp och hyllningarna och förnekandet av hans illdåd på hans arbetsplats borde upphöra.

Precis samma orsak som man måste fundera över om verkligen mord på två barn är en ”bättre” företeelse om det görs av deras föräldrar för några påstådda omtänksamma sjukdomsbefriande skäl.
Ibland måste man helt enkelt hålla upp en riktigt grov liknelse för att förklara varför saker blir fel när man tänker fel. Det gäller ex liknelsen med A Eklunds mord. Naturligtvis är dessa extrem hemska med tanke på vad han gjorde med offren innan de dog. Och han är en serievåldtäkstsman med mycket hög återfallsrisk. Han är en helt annan typ av fortfarande farlig brottsling.
Men för A och M var morden på dem och deras stulna liv lika hemskt även om föräldrarna uppgav några diffusa ”altrustiska” motiv. Precis som när man utrotat andra människor historiskt.

Att O faktiskt har strypmördad en vuxen kvinna i Bjärred gör ju honom inte direkt oförtjänt av beteckningen ”Bjärredsstryparen”.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-03 kl. 13:24.
Citera
2019-03-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Enklare att köra med rc-fentanylspray, som jag skrev i tråden igår. Lagligt att beställa och väldigt lätt att hitta. Bara spraya 7-8 spray i näsan på någon som inte sover (och saknar tolerans) så kommer de inte vakna upp. Lägger man till en imovane eller två så är det ännu större chans att man lyckas.

De har haft problem med dem i Skåne och många har dött, så det har säkert varit gott om inslag på tv och i lokaltidningar, har själv sett tvinslag där de berättar hur lätt det är att beställa och hur dödligt det är.

Redan i början av tråden, 17/1, skrev den här skribenten om
Fentanyl spray som är oerhört dödligt och lätt att överdosera.

Om nu morden var planerade sedan hösten -17, med enkla
sökningar på nätet hade föräldern/föräldrarna kunnat hitta denna
drog och beställa hem. Endast några sprayningar hade varit tillräckligt
för att avsluta döttrarnas liv. Ett dessutom förmodligen mycket
skonsammare sätt än strypning/kvävning.

Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Det är busenkelt att döda nån med starka droger. Bara köpa hem en flaska rc-fentanyl, det är som en nässpray och en utan tolerans dör på 5-6 sprut, så vill man vara säker så är det bara ta typ en halv flaska per person så kommer de inte vakna.

Enligt Niklas Lindroth, narkotikapolis i Alingsås, är två korn en
normaldos för en missbrukare, medan tre korn kan vara en dödlig
dos, man somnar och slutar andas. Allt eftersom drogen förbjuds
att säljas så dyker det hela tiden upp nya varianter.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-nya-fentanyltyper-forbjuds
Citera
2019-03-03, 13:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det är det jag skriver. Men snart vet vi förhoppningsvis säkert vad som gäller. För det är inte ens säkert att båda barnen mördats av samma förälder. Det behöver inte vara en person som har utfört tre mord.

Det är en felaktig tolkning som förts fram i tråden under lång tid.

Jo båda barnen har enligt de kontrollerbara uppgifterna från A-C A mördats av en och samma förälder. Endast en förälder har enligt forensiska fynd ensam mördat båda barnen.

Tror du att man hade lagt ner resurser och framhållit hur man analyserat handstilen på underskrifterna om föräldrarna båda hade mördat barnen, tillsammans eller varsitt barn?
Hade det funnits något skäl att utreda om det verkligen fanns en gemensam vilja då?
Citera
2019-03-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo båda barnen har enligt de kontrollerbara uppgifterna från A-C A mördats av en och samma förälder. Endast en förälder har enligt forensiska fynd ensam mördat båda barnen.

Tror du att man hade lagt ner resurser och framhållit hur man analyserat handstilen på underskrifterna om föräldrarna båda hade mördat barnen, tillsammans eller varsitt barn?
Hade det funnits något skäl att utreda om det verkligen fanns en gemensam vilja då?

På måndag vet vi kanske om var och en av barnen mördades av en person eller om barnen mördades av en person. För det är skillnad. Jag tror att man skulle ha analyserar handstilar på testamenten och avskedsbrev oavsett vad man tror sig veta innan, eftersom man kör med både hängslen och livrem.

Man skulle inte heller ha gått ut med gemensamt gärningsmannaskap om det fanns indicier som motsade varandra.
Senast redigerad av N.Armstark 2019-03-03 kl. 13:27.
Citera
2019-03-03, 13:28
Medlem
Citat:
Här har du en film som visar hur hemskt det ser ut i verkligheten, men du får titta helt på egen risk.

https://youtu.be/4YUkSudJ9ac
Tack för ditt inlägg men jag avstår att se det.

Föredrar en skriftlig beskrivning om det.
Citera
2019-03-03, 13:36
Medlem
Citat:
Var beställer man Fentanyl?

Om man läser på symptom vid akut överdosering så står det:

En överdos av opioider karaktäriseras av:

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2706

Vad betyder meningen om andningsdepression som jag har fetat i citatet?

Jag förmodar att du mycket väl är medveten om vad en
andningsdepression är, men jag svarar ändå. Det innebär
att andningscentrumet i hjärnan slås ut delvis, vilket är ett
oerhört allvarligt tillstånd, innebär stora svårigheter att andas
och kan vara direkt livshotande.

På frågan var man beställer Fentanyl, så tillhör jag ej det
klientel som beställer illegala preparat på nätet, och jag
tänker inte heller leta upp exakt var. Till exempel det
smärtstillande preparatet Tramadol, numera narkotikaklassat,
beställs av missbrukare på nätet, förmodar att det är på
liknande sidor man hittar Fentanyl.

Enklast är väl att i trådämnen där detta avhandlas här på
Flashback, finna information om var man tillhandahåller
illegala droger.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-03-03 kl. 13:44.
Citera
2019-03-03, 13:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Var beställer man Fentanyl?

Om man läser på symptom vid akut överdosering så står det:

En överdos av opioider karaktäriseras av:

https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2706

Vad betyder meningen om andningsdepression som jag har fetat i citatet?

Du förtjänar egentligen inte mitt svar.

Vissa preparat har en dämpande effekt på centrala system i hjärnan dvs i de andningsreglerande delarna i förlängda märgen som sitter under lillhjärnan ner mot ryggmärgen i nacken.
Vår andning styrs av överskott på koldioxid som triggar att vi vädrar ut luften och drar nya andetag. Styrcentrum för detta sitter i förlängda märgen.
Denna regulationsmekanism sätts helt eller delvis ur funktion av vissa preparat ex opiater.
Därför är en förstor dos av dessa preparat direkt livsfarlig för personen i fråga kan sluta andas.

Även att bryta nacken så högt upp kan skada andningscentrat. Då blir personen inte bara tetraplegiskt förlamad i alla extremiteter utan måste också få andningshjälp i respirator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in