2019-03-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Något säger mig att frun blev bragd om livet först. Därefter barnen. Mor kunde inte skydda dem då. Något ville fadern dölja. Vad kan han ha jiddrat med? Att förfalska och manipulera och planera är ju ett heltidsjobb i sig. Halkade hans karriär efter? Klarade han inte jobbet hade det säkert funnits jobb i snabbköpet. Varför hade de inte nån bra kontakt med fruns familj? Vem var sjuk och vem gjordes sjuk?

Det här är tankar som nog många av oss har. Orsaken till morden kan ha varit att någonting skulle döljas. Om det var så, och i så fall vad som skulle döljas, det lär vi ju aldrig få veta. Kanske inte ens de anhöriga vet eller får veta.

Ja, det kan ju vara så att H dödades först.
Citera
2019-03-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag precis som flera andra har fått ny info från A-C A att utredningen ska avslutas nästa vecka. Förhoppningsvis kan journalistgrävare och andra försöka få fram mer info. Vi som begärt ut FUP kan ju alltid nära en liten förhoppning att någon info kommer den vägen.

Nej nu far du med osanning. Ditt ifrågasättande till mig hänförde sig till det du också fetade i mitt inlägg som du citerade. Nämligen min text om att jag fått ny info från A-C A. Precis som alla andra som önskat FUP - ”jag precis som flera andra har fått ny info från A-C A”. .

Vet du om att det finns fler i denna tråd som också fått bekräftelse om de uppgifter jag lämnat ut som A-C A meddelade mig? Men dessa postare vågar inte gå ut med sin info för de påhopp de kan utsättas för. Begriper du ens hur dumt det här beteende är i en tråd som söker info???
Vi kommer ju inte kunna diskutera konstruktivt om vi bara fastnar i ”jag vill inte tro på fakta och jag vägrar kolla om de stämmer”.

Något har gjort att endast den ene föräldern - O eller H - ensam har genomfört stryp- och kvävningsmorden på barnen. Varför har denne gjort detta ensam?
Vad gjorde den andra föräldern under tiden?

Om H gjorde det, var befann sig O. Vad sysslade han med som lät henne utföra detta extrema alldeles själv? Varför hjälpte han henne inte? Klarade hon fysiskt detta själv?
Om O gjorde det var var H? Som lämnade honom att göra detta hemska ensam? Varför hjälpte hon inte honom? Eller hjälpte barnen genom att först droga dem? Eller var hon redan död?

Eftersom A-C A hänvisade till forensiska fynd som visat att endast en förälder handgriplig dödat barnen - finns det med stor sannolikhet inget nedskrivet i avskedsbrevet om vem som gjorde vad eller varför de delat upp det.
Eller har de verkligen delat upp det så här enligt någon form av överenskommelse och planering?
Det verkar så fullkomligt vansinnigt att komma överens om en sån sak eller ens diskutera det.

Så fler i tråden har blivit uppringda av Ann-Charlotte Anevski som har lämnat ytterligare information och förtydliganden utöver det som polisens spaningsledare Stefan Svensson lämnade på den officiella presskonferensen? Det är ju fantastiskt!

Nu har hon ju informerat Elisabeth Höglund att juristerna redan i fredags beslutade vad man tänker gå ut med. Så det lär klarna till veckan. För det hon har berättat till dig kan ju knappast beläggas med sekretess längre eftersom lagen är tydlig med att information som en gång lämnats ut inte kan förvägras andra.

Du garderar nu i ditt inlägg att någon av föräldrarna ensam har utfört gärningen. Tidigare har du varit tydlig med att det var Oskar, Björredsstryparen, som mördade alla tre.

Som en sann mytoman börjar du nu gardera dig ifall det på måndag dyker upp information som motsäger det du exklusivt påstår dig ha fått telefonledes direkt från åklagarjuristen, att alla tre mördades av en gärningsman.
Citera
2019-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
Man blir inte medvetslös vid kvävning redan efter 7-14 sekunder.
Vid kvävning får man ingen luft och drabbas av syrebrist. Först efter 1 1/2- 4 minuter blir en normal person medvetslös och avlider efter ytterligare några minuter pga syrebrist.

Har du aldrig fridykt?
Stort tack till dig som orkar dela med dig av dina kunskaper.

Tänker att det är dags att beskriva hur en person som blivit kvävd/strypt ser ut?
Har läst om hemska beskrivningar, men önskar att du beskriver hur det ser ut i verkligheten.
Hur såg H, A och M ut efter att ha blivit mördade.

Vilken syn mötte de två unga poliserna som kom först till huset i Bjärred? Som höll dem vakna på natten - med barnens ansikten på näthinnan.

Har sett en äldre person som dött av lunginflammation - andningshunger.
Ingen vacker syn.

Tack på förhand.
Citera
2019-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Skulle tro att de vaknade redan när föräldern eller föräldrarna gick i trappan (om de nu blev mördade i sina sängar). Svårt att smyga i en trätrappa, speciellt om man är en stor vuxen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det jag nämner, en sk exit bag sägs inte ge några kvävningskänslor. En sömntablett är enkelt att administrera utan att min dotter märker det. Sen skriver jag om övervakning. Finns ingen som vaknat upp med 99% he i näsan. Som sagt, denna diskussion är sanslös.

Men om hon vaknar av stegen i trappan då? Det finns en oanad mängd expertis i tråden.

Då är hon ju vaken när påsen träs över huvudet?
Citera
2019-03-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Av omtanke om sina barn borde man väl försäkra sig om att man kan döda så skonsamt som möjligt. Och för sin egen skull: man måste ju tänka sig in i att man verkligen ska klara av den förskräckliga handlingen är det väl är dags Om man nu av någon märklig anledning har bestämt sig för att det ska ske.

Man borde inhämta kunskap. Om det sker genom googling eller på annat sätt spelar ju ingen roll.

Det är ju inte mycket i tillvägagångssättet i Bjärred som tyder på att man inhämtat kunskap.

Vad gäller dödssättet så har jag hävdat att det inte är särskilt svårt att framkalla medvetslöshet och en lika ”skonsam” död som andra hävdar att man kan googla sig till. Den kräver dessutom inte heller att man måste besöka läkare, langare eller drogshoppar på nätet för att få tag på sederande mediciner eller droger.
Citera
2019-03-03, 11:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Man borde inhämta kunskap. Om det sker genom googling eller på annat sätt spelar ju ingen roll.

Det är ju inte mycket i tillvägagångssättet i Bjärred som tyder på att man inhämtat kunskap.

Exakt. Det saknas tecken på kunskap. Och på planering i relation till inhämtad kunskap.
Det gäller mordmetoder och faktiskt även beskriven mordorsak. Framtiden för en familj med ME-sjuka barn är inte nattsvart. De flesta med barn-ME lever ett normalt välfungerande liv som vuxna.

Och just förmågan att inhämta mycket kunskap är det som utmärker folk som har akademisk lång utbildning eller innehar en docentur på universitetet.
Men hela händelsen uppvisar tecken på stor okunnighet.
Såväl kring följderna av långvarig hemundervisning, utalad önskan om att få en misstänkt ME-diagnos som uppgavs på skolmöten, effekten av att avsluta pianoundervisning för Moa ”för evigt”, mordmetoder och tillvägagångssätt samt det där hafsiga testamentet och uppgiven påstådd mordorsak.
Citera
2019-03-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Stort tack till dig som orkar dela med dig av dina kunskaper.

Tänker att det är dags att beskriva hur en person som blivit kvävd/strypt ser ut?
Har läst om hemska beskrivningar, men önskar att du beskriver hur det ser ut i verkligheten.
Hur såg H, A och M ut efter att ha blivit mördade.

Vilken syn mötte de två unga poliserna som kom först till huset i Bjärred? Som höll dem vakna på natten - med barnens ansikten på näthinnan.

Har sett en äldre person som dött av lunginflammation - andningshunger.
Ingen vacker syn.

Tack på förhand.

Här har du en film som visar hur hemskt det ser ut i verkligheten, men du får titta helt på egen risk.

https://youtu.be/4YUkSudJ9ac
Citera
2019-03-03, 12:04
Medlem
Citat:
Exakt. Det saknas tecken på kunskap. Och på planering i relation till inhämtad kunskap.
Det gäller mordmetoder och faktiskt även beskriven mordorsak. Framtiden för en familj med ME-sjuka barn är inte nattsvart. De flesta med barn-ME lever ett normalt välfungerande liv som vuxna.

Och just förmågan att inhämta mycket kunskap är det som utmärker folk som har akademisk lång utbildning eller innehar en docentur på universitetet.
Men hela händelsen uppvisar tecken på stor okunnighet.
Såväl kring följderna av långvarig hemundervisning, utalad önskan om att få en misstänkt ME-diagnos som uppgavs på skolmöten, effekten av att avsluta pianoundervisning för Moa ”för evigt”, mordmetoder och tillvägagångssätt samt det där hafsiga testamentet och uppgiven påstådd mordorsak.

Ditt resonemang friar naturligtvis då docenten, som inte bara hade en lång akademisk utbildning, han var dessutom pedagog på en lång akademisk utbildning och ett litet steg från sin proffesur.

http://www.henkow.se
Citera
2019-03-03, 12:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du garderar nu i ditt inlägg att någon av föräldrarna ensam har utfört gärningen. Tidigare har du varit tydlig med att det var Oskar, Björredsstryparen, som mördade alla tre.

Nej det har jag inte skrivit i denna tråd att jag skulle fått info om.
Det har jag varit väldigt noga med att hela tiden påpeka här i tråden att antingen har O eller H handgripligen dödat båda barnen.

Att O dessutom med säkerhet strypt en vuxen kvinna till döds är dessutom belagt.

Tacksam källa där jag skulle skrivit här att A-C A gav mig denna info!

Detta påstående slipper du inte undan - Du måste helt enkelt ge en källa på detta annars är det grav falsk ryktesspridning.
Citera
2019-03-03, 12:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men om hon vaknar av stegen i trappan då? Det finns en oanad mängd expertis i tråden.

En del verkar tro att det är enkelt att mörda sina barn. Loonrot skrev ett bra inlägg igår om just den biten.
Citera
2019-03-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ja, en dotter hade spår och då talar vi om nivåer under kvantifieringsgränsen. Inte på erkad av något alltså.
Intressant att få se i FUP vilka nivåer polisen anser man ändå kan agera vid. Inte bara reagera utan alltså agera. Beträffande föräldrarna alltså.

Citat:

Trä över? Nej. Du har ett exempel i tråden hur ett amerikanst par använde plastpåsen. Du hittar flera andra tips på nätet.
Citera
2019-03-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Tossigt? Konspirationsteori? Som jag ser det ett stort antal obesvarade frågor oavsett om det är 1 eller 2 som planerat, utfört. Är det familicide eller ett extremt ovanligt fall? Det är så många oklarheter och i slutändan så är det för sent för de här flickorna.

Jag skiter egentligen i vem som gjorde vad, men utan att skuldbelägga skolan, kommunen, vården så finns det all anledning att skapa rutiner nationellt som triggar ifrågasättande, (om nödvändigt påtvingat) psykiatriskt stöd, regler och kravställning för hur man hanterar och följer upp hemskolning. Föräldrar kan i mitt tycke få skrika sig blå, känna sig kränkta över krav på samtal, insyn, uppföljning. Det är för barnens skull det man måste försöka förebygga!

Ja, det är detta vi måste närma oss nu! Ifrågasätta och bringa klarhet i diffusa sjukdomsdiagnoser på barn, omfattande skolundervisning i hemmet och stort hänsynstagande till föräldrars "behov av integritet!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in