Citat:
Men snälla du, hur menar du att följande ska tolkas då?
Jag är inte jurist men min omgivning är. Jag har förberett många mål och läst många domar och FUP. Detta är inte en väl underbyggd dom där man kan följa rättens resonemang. Det saknas bitar.
Därför ser domskälen så magra ut. Just domar som handlar om minderåriga tycker jag borde vara utomordentligt välskrivna och underbyggda. Men kanske insåg redan TR att det skulle upp i HR och la inte ner så mycket mer kraft på domen?? Vi får väl se vad HR kommer fram till.
Men fortsätt moosa runt i snömoset du Moosky, det roar.
(FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12
Jag är inte jurist men min omgivning är. Jag har förberett många mål och läst många domar och FUP. Detta är inte en väl underbyggd dom där man kan följa rättens resonemang. Det saknas bitar.
Därför ser domskälen så magra ut. Just domar som handlar om minderåriga tycker jag borde vara utomordentligt välskrivna och underbyggda. Men kanske insåg redan TR att det skulle upp i HR och la inte ner så mycket mer kraft på domen?? Vi får väl se vad HR kommer fram till.
Men fortsätt moosa runt i snömoset du Moosky, det roar.
(FB) Solna: 15-åring och 16-åring begick våldtäkt resp. våldtäkt mot barn - 2016-09-12
Det är möjligen felskrivet eller feltolkat. Jag har tillsammans med juristanhöriga hjälp till att förberedd mål med att sammanställa papper, men aldrig själv deltagit i eller förberett något mål. Däremot har jag noga gått igenom förberedelser till mål i form av FUP.
Du slåss med fel metoder - du slåss mot mig. Därför att jag kommer med faktauppgifter som du helt enkelt inte tycker passar in i din teori. Det är fegt och svagt.
Fokusera på att vi allihop borde få mer kunskap om vad som egentligen ledde fram till och skedde i Bjärred.
Skuta hacka ner på de uppgifter som presenteras, kontrollera källan och hitta egna fakta som talar emot - eller acceptera sanningen. Sluta upp med att raljera över de uppgifter som kommer fram.
Du har själv föreslagit en annan postare att ringa Ekonomihögskolan i Lund för att få fakta och du har själv skrivit fel här i tråden. Inse att du kastar sten i glashus.