2019-03-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför skulle dom ha gjort det? För att du känner det? Det är enkelt att planera en smärtfri och snabb kvävning där offret svimmar på ett fåtal sekunder. Det tar en halvtimme att lära sig tekniken.

Vilken metod hade varit bättre?

Gillar inte att diskutera sånt här. Det enda jag är säker på att jag skulle gjort en research. Min dotters sista ögonblick skall inte vara att se mig strypa henne. Ett humant sätt sägs vara en sömntablett, en flaska 99%-ig helium, en plastpåse. Sedan skulle jag sitta där och bevaka förloppet. Hålla hennes hand tills jag övergett henne.
Citera
2019-03-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det är det fallet, nej utredningen är inte nedlagd. (FB) Stockholm - Kvinna och barn hittade döda i bil. Misstänkt mord.

Sen kan du gärna få referera till ett mordfall där NFC undersökt datorer och telefoner, jag kan inte komma på något sådant fall men har tydligen missat där.

Nej, tänker inte på några specifika fall. Gissar att man beslagtar mobiler eller datorer i vartannat våldsbrott och behöver man komma förbi eventuella krypteringar så har inte alla polisdistrikt samma "verktyg".
Citera
2019-03-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-lades-mordutredningen-om-familjetragedin-i-bjarred-ned-dar-tva-foraldrar-mordade-sina-tva-sma-f lickor/

Tack Zebrima för länken.
Gläder mig att EH är trofast flickornas minne. Modigt!
Citera
2019-03-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Armstark, du är så förbaskat grälsjuk att du missar en del av inläggen i tråden. Du hoppar på folk för vad som helst. Och klagar samtidigt om och om igen över att andra inte läser vad just du skrivit.

Hade jag skrivit att bara jag fått mailet hade du väl hoppat på mig för att jag vill göra mig märkvärdig. Ja vi är flera som ansökt om FUP och som fått detta mail.
Att beskylla just mig för att jag inte vill ha mer info och att jag skulle hoppas på att alla får avslag på ansökan om FUP är bara så dumt så det förtjänar ingen mer kommentar.

I andra trådar jag följt brukar folk faktiskt tacka någon postare som lagt ner tid, ringt och grävt för att få tag i mer fakta. Det brukar vara väldigt välkommet och inte misstros om man tydligt anger källan och omständigheterna. Ibland har postare till och med åkt till brottsplatsen och berättar om sina iaktagelse. För övrigt exakt det Missan gjorde.
Men hon, precis som jag och fler som har tagit reda på lite mer fakta häcklas och hånas på ett helt orimligt och osunt sätt. Varenda ord ska nagelfaras, årsgamla inlägg, eller ännu äldre ur andra trådar, citeras och ordföljden jämföras och det ifrågasätts om ordföljden förändrats - trots att innehållet och andemeningen är exakt densamma.

Det är ren och skär mobbing. Ett sätt att tysta någon, göra någon osäker och hämmad. Det är en vedervärdig attityd. Man mår nog inte riktigt bra innerst inne om man håller på så här.
I vart fall är man inte intresserad av att få mer information om den inte passar agendan.

Hur mycket du än håller för ögon och öron är de fakta som EGW och A-C A uppgett kring barnens obefintliga aktiva substanser, att H är mördad och att en förälder handgripligen mördade bägge barnen - förtydliganden av det som också kom fram undet PT.
Är du i behov av att få detta direkt förtydligat till dig från nämnda personer tycker jag du ska ringa dem.
Vill du fortsatta blunda och hålla för öronen, kan du väl i vart fall också lägga en hand för munnen och låta bli att kommunicera ut din envisa önskan att förbli i okunnighet.

Skojar du? Jag frågar vilka mer som har fått den exklusiva informationen som du påstår dig ha fått efter att ha blivit uppringd av ”åklagaren med ansvar för fallet” och du replikerar med ett massmejl som skickats till alla andra som inte har fått någon information överhuvudtaget?

Om du känner dig mobbad för att du inte får lägga ut egna påhittade ”fakta”, som det fetade i ditt ovanstående inlägg, i tråden så kan jag bara informera att det kommer att fortsätta.
Citera
2019-03-03, 10:46
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade: Så har jag också tänkt sen jag kom in i tråden för länge sen (men har följt fallet sen start). Dina övriga funderingar är också heltklart tänkbara, för att inte säga troliga.

Precis. Han kan ha lurat ner henne i källaren eller något, kanske stoppat lugnande i hennes mat tidigare.

Kanske har han även gjort det med barnen. Framkallat trötthet hos dem.

En kvinna skulle aldrig stapla upp smutsig disk och låta den stå framme eller ha det stökigt. Fadern borde haft klösmärken på sig.

Stökigt och att flickornas kläder var konstiga när de hittades har ju tidigare kommit upp i tråden. Hafsigt gjort. Utan planering känns det som.
Citera
2019-03-03, 10:46
Medlem
Citat:
Varför skulle dom ha gjort det? För att du känner det? Det är enkelt att planera en smärtfri och snabb kvävning där offret svimmar på ett fåtal sekunder. Det tar en halvtimme att lära sig tekniken.

Vilken metod hade varit bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Gillar inte att diskutera sånt här. Det enda jag är säker på att jag skulle gjort en research. Min dotters sista ögonblick skall inte vara att se mig strypa henne. Ett humant sätt sägs vara en sömntablett, en flaska 99%-ig helium, en plastpåse. Sedan skulle jag sitta där och bevaka förloppet. Hålla hennes hand tills jag övergett henne.

Det som skiljer dödsätten ovan är att det översta sker vid medvetslöshet och det andra under påverkan av en sömntablett. Vad gör du när barnet vaknar trots att du blandat sömnmedicin i hennes kvällsmat? Drar den heliumfyllda påsen över hennes huvud samtidigt som du tittar bort eller gör ett nytt försök nästa kväll med en lite högre dos sömnmedel?

En som är medvetslös vaknar inte.

Om man ger sig in på att hävda att man kan hitta mer eller mindre ”humana” sätt att mörda barn så får man nog också ge sig in i diskussioner där man får försvara sin ”humana metod”.
Citera
2019-03-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tack Zebrima för länken.
Gläder mig att EH är trofast flickornas minne. Modigt!

Ja det är bra att hon skriver, men tyvärr verkar hon ha lite svårt med att hålla reda på den (lilla) fakta vi har idag:

Hon skriver:
Den helt nya information som polisen avslöjade idag var hur barnen och föräldrarna hade dött. Det ena barnet dödades av strypning, alternativt kvävning. Det andra barnet avled av kvävning. Mamman ska ha dött av strypning medan pappan begick självmord genom hängning.

Enligt den rättsmedicinska undersökningen hade föräldrarna och den ena flickan rester av stora doser av lugnande medel i kroppen.https://elisabethoglund.se/blogg/barnen-i-bjarred-strops-till-dods-av-sina-foraldrar-foraldrarna-hade-planerat-morden-i-flera-manader -utan-att-barnen-anat-nagot/

Jag tycker det är dålig journalistik att inte kunna återge det som sades på PT korrekt, men det är jag det.
Citera
2019-03-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Precis. Han kan ha lurat ner henne i källaren eller något, kanske stoppat lugnande i hennes mat tidigare.

Kanske har han även gjort det med barnen. Framkallat trötthet hos dem.

En kvinna skulle aldrig stapla upp smutsig disk och låta den stå framme eller ha det stökigt. Fadern borde haft klösmärken på sig.

Stökigt och att flickornas kläder var konstiga när de hittades har ju tidigare kommit upp i tråden. Hafsigt gjort. Utan planering känns det som.

Huset har ingen källare. Vad bra att disken lämnades framme för då var det ju lätt att kolla om det fanns lugnande medel i matresterna.

Tror du han behövde ”framkalla” trötthet hos två flickor med ME/Cfs? Dom hade ju redan ett kroniskt trötthetssyndrom? Dessutom hittades ju inget lugnande i flickorna.

Jag måste nog göra dig besviken vad gäller kvinnor, det finns tyvärr kvinnor som lämnar disken och städar allt för sällan.
Citera
2019-03-03, 11:12
Medlem
Solglittrets avatar
Jag precis som flera andra har fått ny info från A-C A att utredningen ska avslutas nästa vecka. Förhoppningsvis kan journalistgrävare och andra försöka få fram mer info. Vi som begärt ut FUP kan ju alltid nära en liten förhoppning att någon info kommer den vägen.

Citat:
Du försöker hela tiden göra dig till talesperson för andra, vilka fler har fått samma info som du påstår dig ha fått.

Citat:
Skojar du? Jag frågar vilka mer som har fått den exklusiva informationen som du påstår dig ha fått efter att ha blivit uppringd av ”åklagaren med ansvar för fallet” och du replikerar med ett massmejl som skickats till alla andra som inte har fått någon information överhuvudtaget?

Nej nu far du med osanning. Ditt ifrågasättande till mig hänförde sig till det du också fetade i mitt inlägg som du citerade. Nämligen min text om att jag fått ny info från A-C A. Precis som alla andra som önskat FUP - ”jag precis som flera andra har fått ny info från A-C A”. .

Vet du om att det finns fler i denna tråd som också fått bekräftelse om de uppgifter jag lämnat ut som A-C A meddelade mig? Men dessa postare vågar inte gå ut med sin info för de påhopp de kan utsättas för. Begriper du ens hur dumt det här beteende är i en tråd som söker info???
Vi kommer ju inte kunna diskutera konstruktivt om vi bara fastnar i ”jag vill inte tro på fakta och jag vägrar kolla om de stämmer”.

Något har gjort att endast den ene föräldern - O eller H - ensam har genomfört stryp- och kvävningsmorden på barnen. Varför har denne gjort detta ensam?
Vad gjorde den andra föräldern under tiden?

Om H gjorde det, var befann sig O. Vad sysslade han med som lät henne utföra detta extrema alldeles själv? Varför hjälpte han henne inte? Klarade hon fysiskt detta själv?
Om O gjorde det var var H? Som lämnade honom att göra detta hemska ensam? Varför hjälpte hon inte honom? Eller hjälpte barnen genom att först droga dem? Eller var hon redan död?

Eftersom A-C A hänvisade till forensiska fynd som visat att endast en förälder handgriplig dödat barnen - finns det med stor sannolikhet inget nedskrivet i avskedsbrevet om vem som gjorde vad eller varför de delat upp det.
Eller har de verkligen delat upp det så här enligt någon form av överenskommelse och planering?
Det verkar så fullkomligt vansinnigt att komma överens om en sån sak eller ens diskutera det.
Citera
2019-03-03, 11:14
Medlem
Citat:
Det som skiljer dödsätten ovan är att det översta sker vid medvetslöshet och det andra under påverkan av en sömntablett. Vad gör du när barnet vaknar trots att du blandat sömnmedicin i hennes kvällsmat? Drar den heliumfyllda påsen över hennes huvud samtidigt som du tittar bort eller gör ett nytt försök nästa kväll med en lite högre dos sömnmedel?

En som är medvetslös vaknar inte.

Om man ger sig in på att hävda att man kan hitta mer eller mindre ”humana” sätt att mörda barn så får man nog också ge sig in i diskussioner där man får försvara sin ”humana metod”.

Det jag nämner, en sk exit bag sägs inte ge några kvävningskänslor. En sömntablett är enkelt att administrera utan att min dotter märker det. Sen skriver jag om övervakning. Finns ingen som vaknat upp med 99% he i näsan. Som sagt, denna diskussion är sanslös.
Citera
2019-03-03, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det är bra att hon skriver, men tyvärr verkar hon ha lite svårt med att hålla reda på den (lilla) fakta vi har idag:

Hon skriver:
Den helt nya information som polisen avslöjade idag var hur barnen och föräldrarna hade dött. Det ena barnet dödades av strypning, alternativt kvävning. Det andra barnet avled av kvävning. Mamman ska ha dött av strypning medan pappan begick självmord genom hängning.

Enligt den rättsmedicinska undersökningen hade föräldrarna och den ena flickan rester av stora doser av lugnande medel i kroppen.https://elisabethoglund.se/blogg/barnen-i-bjarred-strops-till-dods-av-sina-foraldrar-foraldrarna-hade-planerat-morden-i-flera-manader -utan-att-barnen-anat-nagot/

Jag tycker det är dålig journalistik att inte kunna återge det som sades på PT korrekt, men det är jag det.

Ja, en dotter hade spår och då talar vi om nivåer under kvantifieringsgränsen. Inte på erkad av något alltså.
Intressant att få se i FUP vilka nivåer polisen anser man ändå kan agera vid. Inte bara reagera utan alltså agera. Beträffande föräldrarna alltså.
Citera
2019-03-03, 11:26
Medlem
Citat:
Naturligtvis kan det finnas en basal plan, men ett beslut innebär inte per automatik att man sätter sig och googlar på olika sätt att ta ihjäl sina barn på och gör en lista på saker som måste bockas av på det sätt som Solglittret för fram. Många skulle nog skita i räkningar och disk till exempel....

Av omtanke om sina barn borde man väl försäkra sig om att man kan döda så skonsamt som möjligt. Och för sin egen skull: man måste ju tänka sig in i att man verkligen ska klara av den förskräckliga handlingen är det väl är dags Om man nu av någon märklig anledning har bestämt sig för att det ska ske.

Man borde inhämta kunskap. Om det sker genom googling eller på annat sätt spelar ju ingen roll.

Det är ju inte mycket i tillvägagångssättet i Bjärred som tyder på att man inhämtat kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in