Citat:
Ursprungligen postat av
johanjosefsson
Jag tror det här är ett enda stort trollexperiment. En grupp människor som helt enkelt bestämt sig för att "Nu går vi ut och hävdar att jorden är platt och så ser vi hur många människor som blir upprörda. Haha vad kul!". Kan tänka mig att det ursprunglig kommer från 4chan eller Reddit.
Om du spenderar lite tid med att efterforska och studera rörelsen kommer du strax se att väldigt få är "troll". Att det skulle ha sitt ursprung på relativt moderna forum är en ganska knasig gissning då den faktiskt haft aktiva anhängare ganska länge.
Det som gav rörelsen skjuts i seglen verkar främst vara Seattle Skyline och Dubays video. Inom CT-kretsar har det etablerats som sanning att NASA, medicinföretag, skolsystem, vetenskapsmän, läkare och alla regeringar ljuger. Steget till total misstro blir således väldigt kort.
Jag var i London i höstas och såg ett gäng stå med en banner som löd:
YOU HAVE BEEN FOOLED! EARTH IS FLAT AND THEY ARE HIDING IT FROM YOU!
Pratade med dem och de var villiga till en början fram tills de insåg att jag kände till många argument samt motargument varpå de anklagade mig för att stalka dem. Jag kan med säkerhet, reserverat för att jag är en urusel människo-kännare, säga att de
inte var några troll.