2019-03-02, 14:21
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraTorn
SGT-report dubblar och gör det igen. Ingen kurvatur, vatten är alltid ”leveled”. Helocentriska systemet är en bluff.
Crow777 ska släppa bomb om solen nästa vecka.

https://www.youtube.com/watch?v=-SCw1HqF464
Jaha, crow, han med "månvågen" som i själva verket är en digital artifakt i hans fotoutrustning.

Jaja, får väl se vad han släpper men antagligen är det lite av samma sak igen. Globförnekarna brukar ju förkasta motbevisen i stället för att ifrågasätta sin egen hypotes som vetenskapliga metoden innebär.
Citera
2019-03-02, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
.

Och nej, vatten är inte alltid platt. Vi har miljontals med observationer som visar på motsatsen.
Jaha, jag har hört det så många gånger att det finns så många jämt, så nu frågar jag er experter då; kan ni ge mig alla era bästa upprepningsbara obeservationer och experiment? Som en topp 10 lista med tydlig förklaring och poäng och bevis.
Citera
2019-03-02, 15:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtleexpress
Jaha, jag har hört det så många gånger att det finns så många jämt, så nu frågar jag er experter då; kan ni ge mig alla era bästa upprepningsbara obeservationer och experiment? Som en topp 10 lista med tydlig förklaring och poäng och bevis.
Du kan börja med att titta på begreppet höjd över havet. Kan du se Hjo från Ödeshög? Om jorden vore platt så skulle du kunna det. Kan du det?
Citera
2019-03-02, 15:45
Medlem
madtops avatar
Citat:

Observationer på att vatten inte alltid är platt?
Det blir väldigt tjatigt eftersom det redan är presenterade i tråden ett flertal gånger.

Det enklaste beviset är att saker döljs under horisonten som i den här bilden:
https://3.bp.blogspot.com/-fpIPqnZJew8/V4qMDYVxxmI/AAAAAAAABmA/KcN55rkzyxwRG2TTAZMRtlwT7__A2zP8wCK4B/s640/WHERE-IS-THE-CITY-Toronto_across_lake_Ontario_from_Olcott.gif

Ett annat bevis är att vi under rätt förutsättningar faktiskt kan se krökningen:
https://www.metabunk.org/attachments/lake-pontchartrain-power-lines-demonstrating-the-curvature-metabunk-jpg.27877/

Vi kan även mäta krökningen av vatten med hjälp av t.ex en vanlig GPS och/eller lantmäteriutrustning.

Vi kan även observera att vattennivån varierar med lufttrycket och tidvatten.

Men framför allt vet vi att vatten inte har någon inneboende känsla för "platthet" utan att vatten som allt annat formas av de krafter som påverkar det. Vi kan observera att vatten inte är platt i en våg eller i en bäck. Vi kan studera att vatten inte är platt i en centrifug, vi kan studera att vatten inte är platt när vi ser en regndroppe.

För övrigt så är det du som kommer med påståendet att vatten alltid är platt så det är följdaktligen du som ska styrka ditt påstående. Och en bra början är att förklara hur det hela funkar:
Hur går det till när vattnet hittar sin "platthet"? Exakt hur vet vattnet i en sjö vad som är platt?
Citera
2019-03-02, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Observationer på att vatten inte alltid är platt?
Det blir väldigt tjatigt eftersom det redan är presenterade i tråden ett flertal gånger.

Det enklaste beviset är att saker döljs under horisonten som i den här bilden:
https://3.bp.blogspot.com/-fpIPqnZJew8/V4qMDYVxxmI/AAAAAAAABmA/KcN55rkzyxwRG2TTAZMRtlwT7__A2zP8wCK4B/s640/WHERE-IS-THE-CITY-Toronto_across_lake_Ontario_from_Olcott.gif

Ett annat bevis är att vi under rätt förutsättningar faktiskt kan se krökningen:
https://www.metabunk.org/attachments/lake-pontchartrain-power-lines-demonstrating-the-curvature-metabunk-jpg.27877/

Vi kan även mäta krökningen av vatten med hjälp av t.ex en vanlig GPS och/eller lantmäteriutrustning.

Vi kan även observera att vattennivån varierar med lufttrycket och tidvatten.

Men framför allt vet vi att vatten inte har någon inneboende känsla för "platthet" utan att vatten som allt annat formas av de krafter som påverkar det. Vi kan observera att vatten inte är platt i en våg eller i en bäck. Vi kan studera att vatten inte är platt i en centrifug, vi kan studera att vatten inte är platt när vi ser en regndroppe.

För övrigt så är det du som kommer med påståendet att vatten alltid är platt så det är följdaktligen du som ska styrka ditt påstående. Och en bra början är att förklara hur det hela funkar:
Hur går det till när vattnet hittar sin "platthet"? Exakt hur vet vattnet i en sjö vad som är platt?
Ok tack, kan vi ta solen, månen,stjärnorna och tyngdkraft med?
Citera
2019-03-02, 16:36
Medlem
withnonames avatar
Citat:
SGT-report dubblar och gör det igen. Ingen kurvatur, vatten är alltid ”leveled”. Helocentriska systemet är en bluff.

Den här Crow777 ska släppa sin bomb nästa vecka för att han håller på att hetsa upp intresset och tjäna på sitt skämt såklart. Varför ska han sitta på den infon annars? Jävla idioti
Jag kommer att tänka på Nibiru där jag hörde en amerikan i intervju berätta om att hans fru fått inside info från "gudar" på denna fake-planet. Detta kunde man ta del av bara man köpte en bok såklart...
Varenda FE stödjare på Youtube är snart en sån där klassisk Vilda Västern snakeoil försäljare som i det här fallet utnyttjar det faktum att jorden är så groteskt stor att den ser ut att vara en plan yta. I förhållande till våra land och regioner är Jorden helt obegripligt stor och man kan inte förvänta sig att man ska kunna upptäcka krökningar/kurvaturer ens från flygplanshöjd.Flat Earth kan vara lockande,häftigt,spännande och nytt men det är inget annat än en jävla bluff och teorin får luft pga jordens storlek.
Senast redigerad av withnoname 2019-03-02 kl. 16:47.
Citera
2019-03-02, 16:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ok tack, kan vi ta solen, månen,stjärnorna och tyngdkraft med?

Du "glömde" att svara på hur det här med vattens "platthet" fungerar.

Hur kan vatten hitta sin "platthet"? Exakt hur går det till när ett hav plattar till sig? Hur vet vattnet i östra Atlanten hur högt vattnet i västra Atlanten är?

Du måste väl ändå förstå att om du vill att folk ska tro på din smörja så måste du göra din "modell" trovärdig? Att bara dra till med "vatten finner sin platthet" utan tillstymmelse till förklaring är bara löjligt.
Senast redigerad av madtop 2019-03-02 kl. 16:55.
Citera
2019-03-02, 17:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Behind the curve är en mockumentery, och mark sargent är en ljugande teoretiker, Eric Dubay är den du vill söka efter.

Varför vill du i så fall inte diskutera Dubay och hans "200 proofs"?
Välj ut det bevis du tycker är bäst så kan vi diskutera det.

I väntan på att du lyfter fram ditt bästa "bevis" så väljer jag ett i mängden:
Citat:
101) Sigma Octantis is claimed to be a Southern central pole star similar to Polaris ...

Ovan är ett falskt påstående från Dubay och det är inte heller något som helst bevis för att jorden är platt.

Ingen påstår att Sigma Octanis är en sydlig motsvarighet till polstjärnan, det är inte heller någon som påstår att stjärnan inte rör sig på himlen. Och jo, det går att se stjärnan med ett amatörteleskop.
http://www.astronomyforum.net/astronomy-beginners-forum/137358-any-tricks-finding-sigma-octantis.html

Inte ett enda av hans "200 proofs" håller, de är bara trams vars syfte är att lura godtrogna idioter som dig.
Senast redigerad av madtop 2019-03-02 kl. 17:55.
Citera
2019-03-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Jo, man märker ju också att han verkligen gillar sitt "kändisskap", det är mer synd om den där tjejen som bara "vill veta sanningen" och så grundlurad. Det sista experimentet dom gör är dock det roligaste av allt i hela dokumentären.

Sett hela nu, och har sällan garvat och tagit mig för pannan så mycket. Vilka jubelspån...

Ja, tänker då faktiskt mer på de som svansar efter Sargent, för han själv är nog egentligen rätt smart. Jag tror nämligen att han mycket väl vet att han har fel, en han har nog funnit sig en födkrok, och njuter av uppmärksamheten. En skrupelfri fuling som sannolikt avsiktligt ljuger för att tjäna pengar på naiva godtrogna lätt lurade stollar.

Vad man kunde se i dokumentären var att han inte verkar ha några problem med ekonomin. Åker Merca eller andra dyrare bilar, hade skapligt svindyr stereo hemma, McIntosh svindyra förstärkare och B&W svindyra högtalare etc.

Sannolikt kan han via sina clickbait till YT-filmer etc dra in rejäla slantar på reklamintäkter etc.

Sen jäkligt kul att se att varje gång de försöker testa/bevisa att jorden är platt, så får de grava problem, för resultaten visar att jorden är rund....
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-03-02 kl. 20:41.
Citera
2019-03-02, 20:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Sen jäkligt kul att se att varje gång de försöker testa/bevisa att jorden är platt, så får de grava problem, för resultaten visar att jorden är rund....

Som när Jeranism konstaterar att det finns en kurvatur och halvt uppgivet stönar "interesting... hmm ... interesting".

Men det mest anmärkningsvärda tycker jag är att de konsekvent mörkar allt som visar att jorden inte är platt. Jeranism har vid det har laget utfört massor med experiment och en stor del av dem har troligtvis visat exakt samma utfall som vi ser i Netflix-dokumentären.

En falsk charlatan helt enkelt, en person som medvetet undanhåller information för att gynna sin egen plånbok.
Citera
2019-03-02, 20:33
Medlem
Citat:

Det där att vattnet alltid är ”leveled” eller platt som ni påstår, är rätt intressant.

Hur skulle det funka menar du? Vi vet ju att det är tidvatten på vissa platser på jorden samtidigt som det är ebb på andra. Om då vattnet är leveled/platt överallt, hur skulle det gå till? Detta är helt enkelt omöjligt utan att den platta vattenytan antingen har skarpa gränser där ytan plötsligt har en vinkel uppåt från ebbets lägsta punkt och i rakt linje fortsätter upp till flodens högsta punkt där det ånyo knäcker från uppåtlutningen till plant. Eller så måste vattenytan ha en radie, en mjuk krökning från lägsta till högsta nivå. Oavsett vilket så kan och är alltså inte vattenytan helt leveled eller platt ens om så jorden verkligen vore platt, och såklart inte heller på den bevisligen runda jorden.
Citera
2019-03-02, 21:08
Medlem
Osäker om denna sida varit uppe här förut?

Den behandlar i alla fall Lake Pontchartrains kraftledning och hur plattjordarna misstolkar detta, avsiktligt eller bara genom att vara korkade och okunniga...

https://flatearth.ws/pontchartrain

Ser att det bl a finns en debunk av Dubay’s 200 påståenden om att jorden är platt
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-03-02 kl. 21:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in