2019-03-03, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I juridiska fall sparar man ibland bevis till senare om man blir mer pressad. Att komma med ett kvitto direkt ger också ett intryck av att man måste bevisa sin oskuld. Nu behövdes inte det eftersom alla instanser "ansåg" att historien var trovärdig. ("Man ödslar inte ammunition om man redan har överläge.")

Men visst är det möjligt att kvittot är en bluff. Jag bara vill säga att jag inte tror det är den mest sannolika situationen. (Köpte han inte på kort, förresten? Tänk vad som skulle hända om hans bankutdrag dök upp på Wikileaks, utan salvan. Total katastrof.)

Det är en gammal historia (2016). Vi har varit igenom den förut.

Det finns aktuella saker. VM körs. Österrikiska polisen sätter fast dopare. Video läcks där deltagare pumpar blod i sig själva:
https://www.bbc.com/news/world-europe-47415803
I Sverige har vi inte lagstiftning som gör att vi kan genomföra motsvarande razzior. Bloddoping är laglig i Sverige.

Man talar om blodpass, med de fungerar inte, ingen fälls på blodpass. Det går att hjälpa upp situationen med att testa Hb/Hct före loppen, men det görs inte etc

Ingenting förhindrar att alla deltagare genomför samma fusk. Ingen testning existerar. Polisrazzior är det enda som kan sätta fast en del.

Jag måste bryta diskussionen nu. Visst kan kvittot vara en bluff, men jag tror inte det.

Det har inte stått något om han använde kort eller pengar.
Kvittot är för närvarande icke existerande, men måste finnas(Datumet är väldigt intressant).

Johaug är obesegrad på distans, sen hon kom tillbaka från avstängningen. Så jag tycker det är mycket aktuellt. Hon är inte lika dominant, som innan avstängningen, men nästan. Tror hon har dopat sig sen 2010 eller 2011 och gör det fortfarande 2019.

Dom Österrikiska åkarna är av med skidkarriär, sin civila utbildning och får leva med skammen.
Hur gick det för Johaug???
Citera
2019-03-03, 05:57
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi2019
Det har inte stått något om han använde kort eller pengar.
Kvittot är för närvarande icke existerande, men måste finnas(Datumet är väldigt intressant).

Johaug är obesegrad på distans, sen hon kom tillbaka från avstängningen. Så jag tycker det är mycket aktuellt. Hon är inte lika dominant, som innan avstängningen, men nästan. Tror hon har dopat sig sen 2010 eller 2011 och gör det fortfarande 2019.

Dom Österrikiska åkarna är av med skidkarriär, sin civila utbildning och får leva med skammen.
Hur gick det för Johaug???

Instämmer totalt med i hela ditt inlägg.Det är frustrerande att sitta och se någon så uppenbart dopad åka.Och alla bara sitter och ser på.Sjukt!
Citera
2019-03-03, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audi2019
Han borde inte veta om det oanmälda testet, så han kan inte köpt salvan 7 dagar innan. Salvan är troligtvis köpt långt innan eller efter testet.
Bendiksen blev uppkallat till ADNO strax före han åkte till Italien, han måste boka om flyget pga det.
TJ sa även hon ville åka hem före Bendiksens möte med ADNO.
Plötsligt ville hon inte åka hem där dopingkontroll väntade på henne.
Hon åkte inte hem med de andra när träningslägret var slut utan hon var borta i flera dagar.
Citera
2019-03-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Har inte sett den själv men typ alla snackar ju om att Icarus ska vara väldigt bra om du inte sett den
Den som finns på Netflix med den ryske läkaren som måste fly landet etc va? Den har jag sett och den var riktigt bra. Har du Netflix kan jag rekommendera den!
Citera
2019-03-03, 08:47
Medlem
Jag kan bara instämma i Slickenrieders uttalande.Johaug åker ifrån efter 2 km och håller ett ursinnigt tempo i 3 mil utan att ha en schaktningsperiod överhuvudtaget detta är högst märkligt. Jag tror att hon inte går för fullt utan bara bevakar vilket gör det än mer besynnerligt.För mig är alla dopingavstängda dömda för livet och förtroendet är förbrukat, för Johaugs del blir det inte bättre med hennes onormala överlägsenhet. Jag tycker vi ska sluta kalla skidåkare för astmatiker för det finns inte en chans att astmatiker kan tävla på elitnivå.De tar astmamedicin för att kunna andas lättare vid belastning och i min värld är detta fusk oavsett nationalitet.
Citera
2019-03-03, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Bendiksen blev uppkallat till ADNO strax före han åkte till Italien, han måste boka om flyget pga det.
Hon åkte inte hem med de andra när träningslägret var slut utan hon var borta i flera dagar.

Detta har jag missat, ytterst graverande. Har du någon artikel eller liknande om detta?
Citera
2019-03-03, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Michael Rasmussens HB-värden som EPO-dopad och bloddopad toppcyklist:
https://pbs.twimg.com/media/DVV3GvmXcAElPSf.jpg
Kan du inte kommentera länken. Många vet inte hur de ska tolka det.
Citera
2019-03-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Han säger inte så mycker mer än att hon är så överlägsen att det är misstänksamt med tanke på hennes dopinghistoria. Inget nytt alltså och egentligen rätt tramsigt för att komma från en ledare.
Han sa det i TV under loppet också för övrigt.
Trams eller inte, omständigheterna var ganska ogynnsamma. I sändningen diskuterade kommentatorn intresset för skidsporten i Tyskland (som tydligen är viktigt för FIS) och anledningen till att intresset är lågt - inga framgångar, framför allt, samtidigt som det gjorde allt för att snacka upp Carls 9.e plats. Allt medans man ser Johaug, en dömd dopare i ögonen på alla som inte satt sig in i fallet (och i ögonen på många som gjort det), utklassa alla redan i början på loppet. För tydlighetens skull, inte många i Tyskland tror att man komner att ha speciellt mkt framgång framöver och intresset för längdskidor kommer därför knappast att öka.
Därtill reagerar norrmännen irriterat på Schlickenrieders kommentarer, så vitt jag förstår, och det är olyckligt, ödmjukhet hade vart bättre. Norges trovärdighet är tyvärr mkt låg i allmänhetens ögon. I stället för att spela offer borde de vara helt öppna med allt och jag menar inte trams som att lilla Fosseholm fick tillväxthormon för att nå 150 cm strecket. De borde tillåta utlänska nada/wada att testa deras skidåkare, elker vad vet jag, vad som helst för att visa att man tar det på allvar. Folk glömner inte.
Citera
2019-03-03, 10:25
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta har jag missat, ytterst graverande. Har du någon artikel eller liknande om detta?
Parklane: Nytt även för mig. Leta gärna fram källan.
Citera
2019-03-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Det er feil det du påstår. Han ble innkalt til et møte av langrennsledelsen i forbindelse med astmadebatten hvor også Antidoping Norge deltar.

https://www.nettavisen.no/sport/vintersport/bendiksen-slet-med-a-holde-tarene-tilbake---det-er-nesten-ikke-til-a-baere/3423306444.html
Like før han reiste ned til Livigno hvor han skulle slutte seg til kvinnelandslaget 1. september, ble han kalt inn til møte av landslagsledelsen i Norge for å diskutere bruken av astmamedisin på langrennslandslaget, en debatt som raste i kjølvannet av dopingsaken mot Martin Johnsrud Sundby.
- Nå ville andre hendelser i langrennsverden at langrennsledelsen kaller meg inn i et møte med Antidoping Norge fordi vi har fått denne debatten med behandling av friske utøvere med astmamedisin. Vi har et møte med skiledelsen, meg og en kollega tilstede med Antidoping Norge på formiddagen den 1. september. Det betyr at min avreise ble utsatt til ettermiddag, forteller Bendiksen.

Det er merkelig at flere av dere spinner rundt på gamle ting og kommer med stadig nye usannheter, og dere kommer dere ikke videre i verden.
Citera
2019-03-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Parklane: Nytt även för mig. Leta gärna fram källan.
Tror det var i "rättegången" det kom fram att Bendiksen, Röste och Löfshus blev kallad till ADNO.
Bendiksen sa utryckligen att han inte hann med sitt flyg och att alla tre åkte tillsammans ner till Italien.
TJ höll sig undan i Serbien några extra dagar, filminspelningen tog högst en dag att göra
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/OM7PE/kinesisk-mobilgigant-stoetter-johaug
Citera
2019-03-03, 11:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det er merkelig at flere av dere spinner rundt på gamle ting og kommer med stadig nye usannheter, og dere kommer dere ikke videre i verden.

Kallas för att vara besatt och är aldrig speciellt nyttigt. Småsaker förstoras upp till stora händelser. Samband som saknas antyds. Den ena triggar den andre och plötsligt har en obefintlig fjäder blivit en höna.

Typiskt vaga uttalanden hakas på och stärks genom fleras bejakande. Exempel på vaga formuleringar:

Kod:
Tror det var i "rättegången" det kom fram att... 

»Jag tror...« är en bra ryktesspridare som fiskarna nappar på direkt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in