2019-03-03, 09:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä, att regeringen eller någon av de andra partierna inte är en så kallad feministisk regering har vi förstått för längesen. Möjligen är det KD som har ett vettigt fokus kring att optimera jämställdheten i och med att de inte förnekar skillnader mellan könen.

Vilka är dessa "vi"?

En riktigt feministisk regering är alltså något bra enligt dig? Oops, du försade dig igen.
Citera
2019-03-03, 09:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vem tycker att våldtäkter är inte så farligt???? I så fall är de sjuka och behöver vård!!! Där de blir våldtagna själva. Så får vi sedan om det är inte så farligt!

Var det inte ärkefeministen Cissi Wallin som skrev i Metro något i linje med att det inte var så farligt som folk säger?
Citera
2019-03-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Var det inte ärkefeministen Cissi Wallin som skrev i Metro något i linje med att det inte var så farligt som folk säger?

Då kan hon lämna Virtanen ifred om det ändå inte var så farligt.
Citera
2019-03-03, 09:23
Medlem
Gynekologstols avatar
Det jag inte förstår är varför människor blir mer upprörda över våldtäkter än över annan grov våldsbrottslighet.

Jag har själv en dotter i den ålder som TS beskriver, och givetvis så skulle jag bli upprörd om hon blev våldtagen. Jag skulle dock bli lika upprörd om hon blev utsatt för en misshandel, och det är här som jag anser att min uppfattning avviker från andra människors.
Citera
2019-03-03, 09:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jaså? lol men har hon blivit utsatt för det? Det var ingen rollspel då? Det är ju mer acceptabelt i så fall!
Vi får se efter en dag i ett fängelse med våldtäktsmän, se hur trevligt det var för henne !
Citera
2019-03-03, 09:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Då kan hon lämna Virtanen ifred om det ändå inte var så farligt.

Ja, eller hur! Men nu är det ju så att falska våldtäktsanklagelser blivit ett maktverktyg och en karriärstege för kvinnor. Vad de inte tänker på är att missbruket av lagen får en "cry-wolf-effekt". Den har redan börjat göra sig påmind, så frågan är vem som ska ta de riktiga våldtäkterna på allvar i framtiden? Det har onekligen gått en sjuhelsikes inflation i begreppet, och det blir alltmer trubbigt att använda som vapen ju mer det missbrukas.
Citera
2019-03-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Om en kvinna blir överfallen av en man som våldtar henne analt tills hon blöder är nog så gott som alla eniga om att det är en våldtäkt.

Debatten handlar om andra saker. Om vad som är samtycke. Inte om blodiga överfall.

Jag har blivit våldtagen av kvinnor enligt nya samtyckeslagen. När jag fått en avsugning så har kvinnorna i regel inte frågat om jag verkligen vill ha en avsugning. Denna typ av ”våldtäkt” har jag inte upplevt som särskilt farlig och jag skulle aldrig göra en polisanmälan för det.
Citera
2019-03-03, 09:32
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Fråga de muslimska migrantmännen istället, de tycker inte att våldtäkt är "så farligt" bara det inte drabbar deras egen familjs och klans kvinnor, vilket innebär att deras manliga heder skadas. Så länge de bara drabbar svenska "kafirkvinnor" så är det till och med bra och ni förtjänar inte mer..för ni är ju bara värdelösa horor...sluta med att blanda ihop oss svenska män med de importerade muslimska klanmigranterna med deras vidriga och unkna medeltidsvärderingar och bunta ihop oss som "alla män"!
Senast redigerad av TrickieDickie 2019-03-03 kl. 09:36.
Citera
2019-03-03, 09:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vilka är dessa "vi"?

En riktigt feministisk regering är alltså något bra enligt dig? Oops, du försade dig igen.

Givande våra samtal blir när du väljer att hela tiden dra in på halmdockespår. Kan du skärpa dig?

Jag har inte sagt att jag vill ha en feministisk regering, jag säger bara att vår inte är det. Och sedan sa jag att KD är det parti som har en vettig inställning till män och kvinnors ansvar/val i samhället.
Citera
2019-03-03, 09:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Om en kvinna blir överfallen av en man som våldtar henne analt tills hon blöder är nog så gott som alla eniga om att det är en våldtäkt.

Debatten handlar om andra saker. Om vad som är samtycke. Inte om blodiga överfall.

Jag har blivit våldtagen av kvinnor enligt nya samtyckeslagen. När jag fått en avsugning så har kvinnorna i regel inte frågat om jag verkligen vill ha en avsugning. Denna typ av ”våldtäkt” har jag inte upplevt som särskilt farlig och jag skulle aldrig göra en polisanmälan för det.

Om hon blir överfallsvåldtagen i vaginan och inte blöder, är det inte lika allvarligt då?
Citera
2019-03-03, 09:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Givande våra samtal blir när du väljer att hela tiden dra in på halmdockespår. Kan du skärpa dig?

Jag har inte sagt att jag vill ha en feministisk regering, jag säger bara att vår inte är det. Och sedan sa jag att KD är det parti som har en vettig inställning till män och kvinnors ansvar/val i samhället.

Återigen: vilka är "ni", som begripit att ni är lurande?
Citera
2019-03-03, 09:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Fråga de muslimska migrantmännen istället, de tycker inte att våldtäkt är "så farligt" bara det inte drabbar deras egen familjs och klans kvinnor, vilket innebär att deras manliga heder skadas. Så länge de bara drabbar svenska "kafirkvinnor" så är det till och med bra och ni förtjänar inte mer..för ni är ju bara värdelösa horor...sluta med att blanda ihop oss svenska män med de importerade muslimska klanmigranterna med deras vidriga och unkna medeltidsvärderingar och bunta ihop oss som "alla män"!

Du har rätt i vad du skriver här.
Men de skribenter som här på forumet som i tråden lägger fram att våldtäkt inte är så farligt? Vad anser du om dessa? De förefaller, eller utger sig för att vara svenska män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in