Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du försöker hela tiden göra dig till talesperson för andra, vilka fler har fått samma info som du påstår dig ha fått? För den är fullständigt obekräftad samtidigt som du försöker framställa den som fakta med förhoppningen att alla som begärt ut FU;n kommer att få avslag. Men då har redan din lögn om att du fått förtrolig information att samma gärningsman mördat alla tre offren blivit en trådsanning.
Det är för att du inte ska lyckas plantera lögner som vi andra måste hänga kvar i tråden även om polisen har berättat allt väsentligt om hur dådet gick till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Fler som fått nedanstående mail?
Du har begärt ut handlingar i det I massmedia uppmärksammade sk Bjärredfallet.
Jag vill bara meddela att beslut kommer i nästa vecka.
Med vänlig hälsning
Ann-C*arlotte An*vski
Rättsavdelningen
Gruppchef Rättstillämpning Syd 2
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Ja, jag har fått det mailet och jag har fått ett diarienummer för mitt ärende, vi får se om det kommer något inom en snar framtid.
Det kan ju bli ett negativt beslut, dvs. ingen får ut någonting från FU.
Armstark, du är så förbaskat grälsjuk att du missar en del av inläggen i tråden. Du hoppar på folk för vad som helst. Och klagar samtidigt om och om igen över att andra inte läser vad just du skrivit.
Hade jag skrivit att bara jag fått mailet hade du väl hoppat på mig för att jag vill göra mig märkvärdig. Ja vi
är flera som ansökt om FUP och som fått detta mail.
Att beskylla just mig för att jag inte vill ha mer info och att jag skulle hoppas på att alla får avslag på ansökan om FUP är bara så dumt så det förtjänar ingen mer kommentar.
I andra trådar jag följt brukar folk faktiskt tacka någon postare som lagt ner tid, ringt och grävt för att få tag i mer fakta. Det brukar vara väldigt välkommet och inte misstros om man tydligt anger källan och omständigheterna. Ibland har postare till och med åkt till brottsplatsen och berättar om sina iaktagelser. För övrigt exakt det Missan gjorde.
Men hon, precis som jag och fler som har tagit reda på lite mer fakta häcklas och hånas på ett helt orimligt och osunt sätt. Varenda ord ska nagelfaras, årsgamla inlägg, eller ännu äldre ur andra trådar, citeras och ordföljden jämföras och det ifrågasätts om ordföljden förändrats - trots att innehållet och andemeningen är exakt densamma.
Det är ren och skär mobbing. Ett sätt att tysta någon, göra någon osäker och hämmad. Det är en vedervärdig attityd. Man mår nog inte riktigt bra innerst inne om man håller på så här.
I vart fall är man inte intresserad av att få mer information om den inte passar agendan.
Hur mycket du än håller för ögon och öron är de fakta som EGW och A-C A uppgett kring barnens obefintliga aktiva substanser, att H är mördad och att en förälder handgripligen mördade bägge barnen - förtydliganden av det som också kom fram undet PT.
Är du i behov av att få detta direkt förtydligat just till dig personligen från nämnda personer, tycker jag du ska ringa dem.
Vill du fortsatta blunda och hålla för öronen, kan du väl i vart fall också lägga en hand för munnen och låta bli att kommunicera ut din envisa önskan att förbli i okunnighet.