2019-03-01, 18:42
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Federer enkelt till final i Dubai. Chans på revansch mot Tsitsipas och titel nummer 100.
Citera
2019-03-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Fast han är rätt kass Ruud tycker jag. Han är definitivt inte bättre än bröderna Y, även om han för tillfället har bättre ranking.

Små skitsporter är lättare att vara bra i. Sverige har ju till och med tappat i Counter-Strike. Det säger en del, då man var helt jävla överlägsen i det när sporten var mindre än vad den är idag

Han är ju i semi i veckan Ruud i Brasilien .
Jag skulle säga tvärtom där.
” små skitsporter” är det färre som utövar , och därmed mindre chans rimligen att få fram duktiga, ju fler som utövar sporten ju större är ju chansen nån/ några blir duktiga.
Citera
2019-03-02, 15:05
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Fast han är rätt kass Ruud tycker jag. Han är definitivt inte bättre än bröderna Y, även om han för tillfället har bättre ranking.

Små skitsporter är lättare att vara bra i. Sverige har ju till och med tappat i Counter-Strike. Det säger en del, då man var helt jävla överlägsen i det när sporten var mindre än vad den är idag

Om du påstår att Ruud är sämre än Ymers råder jag att se lite fler matcher med alla tre. Möjligtvis är Ruud svagare på snabba underlag men han har överlägset högst kapacitet på grus.
Citera
2019-03-02, 17:24
Medlem
Hundra turneringsvinster för Federer =)

Har spelat bra den här veckan. Väldigt varierat, och med skön känsla i stoppbollarna. Man börjar känna igen honom efter handledsskadan förra året.
Senast redigerad av suppose 2019-03-02 kl. 17:34.
Citera
2019-03-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han är ju i semi i veckan Ruud i Brasilien .
Jag skulle säga tvärtom där.
” små skitsporter” är det färre som utövar , och därmed mindre chans rimligen att få fram duktiga, ju fler som utövar sporten ju större är ju chansen nån/ några blir duktiga.

Nej, små sporter är mycket enklare att hävda sig i. Faktum är att tennisen har vuxit enormt de senaste 20-30 åren, vilket också är en av anledningarna till att vissa länder ej kan dominera på samma sätt som förr i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Om du påstår att Ruud är sämre än Ymers råder jag att se lite fler matcher med alla tre. Möjligtvis är Ruud svagare på snabba underlag men han har överlägset högst kapacitet på grus.

Mycket möjligt. Det jag har sett av Ruud så har jag inte blivit imponerad, tror inte att han kommer att bli något stort. Fast det tror jag förvisso inte att bröderna Y kommer att bli heller.
Citera
2019-03-02, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Hundra turneringsvinster för Federer =)

Skön tweet om det:
#RF100 @RogerFederer First Title
Opponent: @JulienBoutter (Last played in 2004)
Tournament: 2001 Milan Indoors (Last held in 2005)
Surface: Carpet (Last used in 2008)
Seed: 7 (4th-Lowest as Champion)
Ranking: 27 (Career-Low as Champion)
Draw Size: 32 (All retired except Federer)
Så första turneringen Federer vann: alla andra som var med då har lagt av.

Kan tänka mig att det är likartat för hans första GS. Kollade lite snabbt på seedsen för Wimbledon 2003, och tror bara det är Robredo (och Fed) som fortfarande spelar. Bland de oseedade ser jag lite spanjorer: Ferrer, Verdasco, Lopez och Nadal (som vann två matcher). Annars bara en massa som gått i pension för evigheter sedan, som Tomas Enqvist. Eller Andreas Vinciguerra. Rätt häftigt.
Citera
2019-03-03, 02:13
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Mycket möjligt. Det jag har sett av Ruud så har jag inte blivit imponerad, tror inte att han kommer att bli något stort. Fast det tror jag förvisso inte att bröderna Y kommer att bli heller.

Ruud kommer garanterat bli topp 50, kanske topp 30. Pappan nådde 39 som bäst.

Ymers? Tror det är 50/50 vem av dem som kommer nå högst. Gissar på en ranking kring 80 som bäst men hoppas på 50.
Citera
2019-03-03, 02:21
Medlem
Bjurras avatar
När Federer kvalade in till sin första ATP-tävling i Toulouse slog han Delaitre i kvalfinalen. Den killen är 51 år gammal nu.
Citera
2019-03-03, 09:22
Medlem
Pajas eller inte. Psykfall eller inte. Hysch-tecken och ”I cant hear you”-gester till trots. Man måste ju bara gilla Kyrgios när han spelar så här. Vilken lirare.
Citera
2019-03-03, 20:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Ingen större skillnad faktiskt oavsett underlag. De är alla på samma nivå. När de spelar som bäst håller de väl runt topp 50 klass för tillfället. Ruud har samma problem som Elias, han är på tok för ojämn.
Citera
2019-03-03, 20:29
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Pajas eller inte. Psykfall eller inte. Hysch-tecken och ”I cant hear you”-gester till trots. Man måste ju bara gilla Kyrgios när han spelar så här. Vilken lirare.

Instämmer och det är för jävligt att Kyrgios förmodligen aldrig kommer nå sin fulla potential pga att han inte har skallen med sig.
Citera
2019-03-03, 23:10
Medlem
Kyrgios blir bättre på den punkten tycker jag. Rätt imponerande vinst den här. Han slog alltså fyra topp 10 spelare på rad. Nadal, Wawrinka (inte topp 10 nu, men är kapabel), Isner, och Zverev. Första omgången var inte heller så lätt - Seppi, som ju kan vara lurig, och som Kyrgios förlorade mot i AO 2017 trots att han ledde 2-0.

Vinsten innebär att Kyrgios går 41 platser upp i ranking. Han var tydligen rankad runt 70 innan den här veckan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in