2019-02-27, 12:09
Medlem
PaulReedSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
....och sen vann han finalen efter att ha räddat tre matchbollar. Han blev den första Moldaviska spelaren att vinna en ATP titel så han blev lite historisk. Vilken härlig vecka han fick.

Vad går Monfils på egentligen? Hans tredje set mot Cilic var bland det värsta. Han vinner med 6-0 och Cilic fick sammanlagt fem poäng. Monfils var precis överallt och slog vinnare efter vinnare. Han övertygade i Rotterdam och forsätter att leverera. Undrar hur länge hans form ska hålla i sig.

Han har en ny tjej han vill imponera på.
Citera
2019-02-27, 12:13
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vadå? Dom som spelar i Stuttgart eller Halle har inte så långt till Sverige.
Lite dumt det ligger veckan före Wimbledon bara.
Men är ju ändå närmare än Turkiet iallafall.

Eftersom det är veckan före Wimbledon är det viktigare hur man tar sig från Skåne än hur man tar sig till Skåne. Hade jag varit spelare hade jag föredragit Eastbourne varje dag i veckan, bara att promenera till stationen och ta tåget till Wimbledon när det är dags.
Citera
2019-02-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
....och sen vann han finalen efter att ha räddat tre matchbollar. Han blev den första Moldaviska spelaren att vinna en ATP titel så han blev lite historisk. Vilken härlig vecka han fick.

Vad går Monfils på egentligen? Hans tredje set mot Cilic var bland det värsta. Han vinner med 6-0 och Cilic fick sammanlagt fem poäng. Monfils var precis överallt och slog vinnare efter vinnare. Han övertygade i Rotterdam och forsätter att leverera. Undrar hur länge hans form ska hålla i sig.
Monfils levererar idag också.
Citera
2019-02-27, 15:56
Bannlyst
Det är jag som hör till de arga och de reaktionära, om någon undrar. Federer, Nadal, Djokovic, Murray har jag bara hört talas om i förbigående.

Ett av de tjusigaste racket som finns, stålracket Wilson 2000?

https://www.complex.com/sneakers/2012/08/the-evolution-of-the-tennis-racket

Vad sägs att gå tillbaka i utvecklingen? Jag vet inte vad man använder för hemska racketar idag. Själv kör jag med trä. Stål tycker jag är ok. Undrar hur Wilson 2000 känns att spela med. Sedan vet jag inte hur senorna utvecklats men jag vill bort från det moderna som jag inte vill följa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

Vad tycker ni om att går tillbaka i utvecklingen i Australien också. Förbjud tak och förbjud blått! Tillbaka till hur det såg ut 1990. Man borde naturligtvis göra samma sak i New York.
Citera
2019-02-27, 16:09
Medlem
Vore helt sjukt kul med en grästurnering i Sverige, det hoppas jag verkligen på!

Citat:
Bra han blir arg iallafall.
Jag hade brunnit av totalt , typ som McEnroe .
Så jävla onödigt förlora sådana där matcher när han har chansen plocka en del poäng.
Sen är nog brassen bättre än rankingen, tog ju set av Taro Daniel förra veckan , och slog så när Gianessi veckan innan.
Han är ju 18 brassen

Han är inte bättre tyvärr. Han har varken bolltalangen eller det mentala för att bli en riktigt bra och stabil spelare.
Citera
2019-02-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vore helt sjukt kul med en grästurnering i Sverige, det hoppas jag verkligen på!

Han är inte bättre tyvärr. Han har varken bolltalangen eller det mentala för att bli en riktigt bra och stabil spelare.

Men det är ju sjukt märkligt att det inte verkar finnas en enda svensk spelare med bolltalang plötsligt.
Ingen som ens verkar kunna ta sig in topp 100 , från att ha varit en av världens bästa länder i sporten, verkligen märkligt, även om man har en tung period borde det komma fram någon till och från spm har lite talang.
Det gör det ju i 2:a sporter.
Citera
2019-02-28, 01:20
Medlem
BoseMadchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Hahahaha Elias förlorar första omgången i Sao Paulo mot 449-rankade Thiago Seyboth Wild med 3-6, 6-4, 2-6. Flisade sitt racket i mitten på tredje förövrigt, Elias.

Brassen var klart bättre, inget att snacka om. Elias var alldeles för passiv och väntade bara på misstag. Brassen har väl trots allt vunnit US Open för juniorer och kommer säkert att bli topp 30-50 vad det lider. Elias missar förvånansvärt många transportbollar med tanke på hur passiv han är.
Senast redigerad av BoseMadchen 2019-02-28 kl. 01:22.
Citera
2019-02-28, 10:03
Medlem
PaulReedSmiths avatar
Nadal - Kyrigos inatt. Riktigt bra match. Äntligen gick man upp mitt i natten och fick lite underhållning. Årets match hittills.
Citera
2019-02-28, 17:59
Medlem
Citat:
Men det är ju sjukt märkligt att det inte verkar finnas en enda svensk spelare med bolltalang plötsligt.
Ingen som ens verkar kunna ta sig in topp 100 , från att ha varit en av världens bästa länder i sporten, verkligen märkligt, även om man har en tung period borde det komma fram någon till och från spm har lite talang.
Det gör det ju i 2:a sporter.

Jag tror det har att göra med att för få barn idrottar seriöst nuförtiden helt enkelt. Alla talanger som finns går till ishockey, fotboll och andra sporter, typ skidåkning.

Sverige är inget stort land, så om få spelar tennis så ska man inte förvänta sig att man ska kunna mäta sig med länder som Spanien, Frankrike, Tyskland osv. Verkar vara en liknande utveckling i USA. Otroligt dåligt med talanger. Men det är ändå ett stort land så det finns åtminstone en del bra spelare som kommer fram.

Sedan så är Sverige inget bra land att träna i heller för elitsatsning tror jag. Man har tappat, man var belåten och trodde att allt skulle sköta sig själv när man var på topp. Men det är inte så det fungerar i verkligheten.

Sedan så hatar jag det här jävla "alla ska vara med" tänket som finns i Sverige. Jävla daltande och skit. Barn måste lära sig att hantera motgångar.
Citera
2019-02-28, 20:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulReedSmith
Nadal - Kyrigos inatt. Riktigt bra match. Äntligen gick man upp mitt i natten och fick lite underhållning. Årets match hittills.

Om Kyrgios kunde spela tennis på den nivån oftare skulle han vara topp 3 och utmana om Grand Slam titlar, men det är väl för mycket begärt. Nu möter han Wawrinka som är på uppgång i kvarten och med tanke på att de inte direkt är bästa polare är nog båda väldigt taggade. Kan nog bli en väldigt underhållande match.

I och med vinsten mot Sousa är nu norrmannen Casper Ruud för tillfället rankad 99 i världen. Äntligen nått topp 100...Grattis!!!
Senast redigerad av Reggie Hamond 2019-02-28 kl. 20:03.
Citera
2019-02-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror det har att göra med att för få barn idrottar seriöst nuförtiden helt enkelt. Alla talanger som finns går till ishockey, fotboll och andra sporter, typ skidåkning.

Sverige är inget stort land, så om få spelar tennis så ska man inte förvänta sig att man ska kunna mäta sig med länder som Spanien, Frankrike, Tyskland osv. Verkar vara en liknande utveckling i USA. Otroligt dåligt med talanger. Men det är ändå ett stort land så det finns åtminstone en del bra spelare som kommer fram.

Sedan så är Sverige inget bra land att träna i heller för elitsatsning tror jag. Man har tappat, man var belåten och trodde att allt skulle sköta sig själv när man var på topp. Men det är inte så det fungerar i verkligheten.

Sedan så hatar jag det här jävla "alla ska vara med" tänket som finns i Sverige. Jävla daltande och skit. Barn måste lära sig att hantera motgångar.

Fast Norge är ännu mindre än Sverige och dom har ändå kanske den bästa spelaren i norden😂.
Men grejen är att tennis är väl nästan enda sporten där vi inte har någon bra för tillfället, Sverige är ju till och med bra i skicross och sådana där små sporter.
Orientering och allt vad det finns.
Citera
2019-03-01, 01:31
Medlem
Citat:
Fast Norge är ännu mindre än Sverige och dom har ändå kanske den bästa spelaren i norden😂.
Men grejen är att tennis är väl nästan enda sporten där vi inte har någon bra för tillfället, Sverige är ju till och med bra i skicross och sådana där små sporter.
Orientering och allt vad det finns.

Fast han är rätt kass Ruud tycker jag. Han är definitivt inte bättre än bröderna Y, även om han för tillfället har bättre ranking.

Små skitsporter är lättare att vara bra i. Sverige har ju till och med tappat i Counter-Strike. Det säger en del, då man var helt jävla överlägsen i det när sporten var mindre än vad den är idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in