Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Men det är ju sjukt märkligt att det inte verkar finnas en enda svensk spelare med bolltalang plötsligt.
Ingen som ens verkar kunna ta sig in topp 100 , från att ha varit en av världens bästa länder i sporten, verkligen märkligt, även om man har en tung period borde det komma fram någon till och från spm har lite talang.
Det gör det ju i 2:a sporter.
Jag tror det har att göra med att för få barn idrottar seriöst nuförtiden helt enkelt. Alla talanger som finns går till ishockey, fotboll och andra sporter, typ skidåkning.
Sverige är inget stort land, så om få spelar tennis så ska man inte förvänta sig att man ska kunna mäta sig med länder som Spanien, Frankrike, Tyskland osv. Verkar vara en liknande utveckling i USA. Otroligt dåligt med talanger. Men det är ändå ett stort land så det finns åtminstone en del bra spelare som kommer fram.
Sedan så är Sverige inget bra land att träna i heller för elitsatsning tror jag. Man har tappat, man var belåten och trodde att allt skulle sköta sig själv när man var på topp. Men det är inte så det fungerar i verkligheten.
Sedan så hatar jag det här jävla "alla ska vara med" tänket som finns i Sverige. Jävla daltande och skit. Barn måste lära sig att hantera motgångar.