Citat:
Ursprungligen postat av
Trontyke
Fallet har varit uppe i media kontinuerligt dem senaste åren. Har behandlats i veckans brott och i programmet efterlyst m.m. Jag visste direkt häromdan vad det var för fall när media annonserade att de gripet en man för den här brutala våldshandlingen. Så det har varit rätt så omnämnt och inte konstigt alls att media slår upp det. Det har gått en man lös alla dessa år och satt skräck i en hel bygd. När ska han slå till igen? Lyckligtvis är han fast nu.
Förvisso. Glöm det där. Mina fördomar mot MSM som tog över antar jag. Brukar ju själv sitta och tycka att man inte ska politisera sådana extremt genomvidriga fall som dessa. Nu gick jag i den fällan. Ber uppriktig sagt om ursäkt.
Helt jävla sjukt enerverande dock att detta sadistiska monster i mänsklig skepnad kan flyga under radarn så pass länge. Men nu har de äntligen äcklet på bar gärning. Åklagaren säger ju att de har stark bevisföring. Gott så. Nu saknas bara lynching, utdragen tortyr och giljotinering. I fall som dessa finns det inget annat som hjälper. Dessa psykopater är oförbätterliga. Men nu lever vi ju i en curlingvärld där as som Breivik fortfarande tillåts slösa syrgas. Vi får nöja oss med att karma till slut ändå hann ikapp detta as till viss mån. Även fast han förtjänar värre. Mycket värre.