2019-03-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vet inte var du fått det ifrån att förövaren skulle vara en släkting till flickan.

Mannen har åkt dit för att en släkting till mannen blivit topsad och man har då sett genetiska likheter mellan mannens släkting och de brottsspår som fanns sedan tidigare.

Ahaa det var en bättre förklaring än på TV.
Citera
2019-03-02, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Fallet har varit uppe i media kontinuerligt dem senaste åren. Har behandlats i veckans brott och i programmet efterlyst m.m. Jag visste direkt häromdan vad det var för fall när media annonserade att de gripet en man för den här brutala våldshandlingen. Så det har varit rätt så omnämnt och inte konstigt alls att media slår upp det. Det har gått en man lös alla dessa år och satt skräck i en hel bygd. När ska han slå till igen? Lyckligtvis är han fast nu.

Förvisso. Glöm det där. Mina fördomar mot MSM som tog över antar jag. Brukar ju själv sitta och tycka att man inte ska politisera sådana extremt genomvidriga fall som dessa. Nu gick jag i den fällan. Ber uppriktig sagt om ursäkt.

Helt jävla sjukt enerverande dock att detta sadistiska monster i mänsklig skepnad kan flyga under radarn så pass länge. Men nu har de äntligen äcklet på bar gärning. Åklagaren säger ju att de har stark bevisföring. Gott så. Nu saknas bara lynching, utdragen tortyr och giljotinering. I fall som dessa finns det inget annat som hjälper. Dessa psykopater är oförbätterliga. Men nu lever vi ju i en curlingvärld där as som Breivik fortfarande tillåts slösa syrgas. Vi får nöja oss med att karma till slut ändå hann ikapp detta as till viss mån. Även fast han förtjänar värre. Mycket värre.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-02 kl. 20:15.
Citera
2019-03-02, 20:10
Medlem
Det är väl alltid så att man döms utifrån dagens strafflängder - förutsatt att det var ett brott när brottet begicks. Det blir inte bra att göra någonting retroaktivt brottsligt.

Däremot påverkas straffet av vilken ålder det var på förövaren när brottet begicks - dvs om det t ex var ett brott som skulle hanterats i ungdomsdomstol om personen åkt dit direkt i samband med brottet.
Senast redigerad av cellplast 2019-03-02 kl. 20:13.
Citera
2019-03-02, 20:13
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Borde inte flickan kunnat känna igen GM om han var en släkting?
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det vore en ödets ironi om det barn han misshandlade 2008 blivit kriminell på grund av sin uppväxt och därmed hamnat i polisens DNA-register. Samma DNA-register som nu används för att sätta dit svinet.
Hur fan kunde ni två missuppfatta det hela såpass grovt ?

Är det i lördagsfyllan ni skriver ?
Citera
2019-03-02, 20:13
Medlem
Steinarrs avatar
Eftersom flickan var så pass ung så luktar det pedofil lång väg.

Det måste det vara. Det var knappast den första som han våldtog.
Senast redigerad av Steinarr 2019-03-02 kl. 20:18.
Citera
2019-03-02, 20:19
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Det måste det vara.
Vad annars kunde det vara Sherlock ?
Citera
2019-03-02, 20:19
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, precis, jag tog upp just det för en stund sedan. Antingen hade gm sin cykel parkerad i ett allmänt cykelställ med tak ("cykelgarage") och hämtade sin cykel där efter överfallet (om hundens spår stämde). Eller så fanns cykeln i ett ställ vid en privat gård. Men vid det senare borde polisen ha kollat omgivningen runt detta ställe.

Men var kan denna cykel ha funnits (enligt hundens spår) och vilket bostadsområde intill skogen kan åsyftas?
Som artikeln var skriven så fick man uppfattningen att mannen lämnat spår fram till "cykelgaraget" vilket skulle kunna innebära att han troligen försvann på en cykel?
Samma artikel noterade att polisen bedömde att gärningsmannen kände väl till området.
Citera
2019-03-02, 20:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Frun är f.d. fru så någon familj är det väl inte frågan om. Han själv är väl att anse som "dysfunktionell" som har dömt för grava kränkningar av både fru och barn. Intressant nu är att han trots allt försökt hålla sig undan topsning, så han har uppenbarligen klart för sig vad som finns lagrat på det som kanske kan kallas samvete.
Du missförstod mig.
Man hittade fanskapet tack vare att hans nära släkting fanns i polisens DNA-register.
Det är inte utan att man är lite nyfiken på vem den nära släktingen är, hur nära släktingar de är och vad släktingen har gjort för att bli topsad av polisen?
Citera
2019-03-02, 20:31
Medlem
Var i mitt inlägg (som jag riktade mot Flashig78)kan du dra slutsatsen att jag är polis?!
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Du är inte polis va? Du vill att man ska dna topsa alla eller?
Citera
2019-03-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Vad annars kunde det vara Sherlock ?

Forskning har väl visat med rätt så breda marginaler att våldtäkt mot barn inte alls behöver vara motiverat av pedofili utan kan ha sin grund i annat, som impulshandlingar kopplade till sexuellt våld i allmänhet och att ett minderårigt offer endast är en enklare måltavla.
Citera
2019-03-02, 20:34
Medlem
Detta låter ju inte som det första brottet någon begår. Polisen borde kolla GM gentemot dessa brotten enligt mig.
Speciellt dem som skett utomhus och med båld mot huvudet!

Vad säger ni?

1987, 1 mars
En 42-årig kvinna hittades medvetslös på Blåsvädersgatan i Göteborg. Hon hade flera skador på ansikte, hals och överkropp. Hon avled på Sahlgrenska sjukhuset.

1989, 10 september
Vid tv-masten i Brudaremossen i Delsjön hittades en 29-årig kvinna brutalt ihjälslagen. Mordet är ett av de fall som undersökts för eventuella kopplingar till dubbelmördaren Anders Eklund.

1992, 14 juni
22-åriga Helena Andersson kom aldrig hem efter en utekväll på Stadshotellet i Mariestad. Ett skrik hördes i närheten av hennes bostad och en bil sågs köra därifrån i samma veva. Dagen efter hittades hennes skor men kroppen har aldrig påträffats.

1993, 30 juni
En 38-årig kvinna hittades ihjälslagen i sin säng i bostaden på Hamneskärsgatan i Göteborg. Lägenheten var kraftigt nedblodad och offret hade tecken på flera kraftiga slag mot huvudet.

1994, 24 juli
Malin Olsson hittades död på Östra begravningsplatsen i Göteborg. Någon hade gömt hennes kropp bakom en gravsten.

1995, 7 februari
En kvinna hittades död på marken under sin balkong på sjunde våningen på Molnvädersgatan i Göteborg. Enligt polisen kan det ha handlat om en olycka eller ett självmord.

1996, 18 november
En kvinna anmäldes försvunnen av sin före detta make. Uppgifter tyder på att hon mördats men kroppen har aldrig påträffats. Det är oklart varifrån hon försvann, men brottet utreddes av Göteborgspolisen.

1997, 8 mars
På Virginsgatan i Göteborg hittades en 31-årig kvinna död i sin säng i samband med att det brunnit i lägenheten.

25 mars
Susanne Lundgren, 29 år, hittades ihjälslagen på en gångbana vid Merkuriusgatan i Bergsjön. Hon ska ha haft skador i huvudet.

2000, 13 november
En kvinna hittades död på Nordostpassagen i Göteborg. Hon misstänks ha förgiftats till döds. Hon ska ha varit inblandad i ett ärende som rörde grovt bedrägeri.

2002, 25 april
På Sjömansgatan i Göteborg hittades en 40-årig kvinna strypt till döds. En misstänkt person friades i hovrätten.
Citera
2019-03-02, 20:36
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Vad har GM själv råkat ut för som barn?

Just nu hoppas jag bara på att han kommer råka ut för något som är ännu värre.

Fy fan vilken vidrig människa !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in