2019-03-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyingironically
Jag är född och uppvuxen i området, jag har markerat skogsvägen där brottet skedde på en karta här ifall någon är intresserad: https://imgur.com/a/s2q6bFB
Tack. Lite längre norrut än jag mindes
Senast redigerad av Laternan 2019-03-02 kl. 18:55.
Citera
2019-03-02, 18:50
Medlem
hashs avatar
Känslan är att det är en Svenne-banan som har vart i farten, med tanke på att det var 1995.
Citera
2019-03-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Kanske. Jag kan ha fel. Minns att det var nära vägen och skolan. Du har säkert rätt
Frågade dem nu faktiskt, det var definivt vägen jag markerade.
Citera
2019-03-02, 19:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Känslan är att det är en Svenne-banan som har vart i farten, med tanke på att det var 1995.

Den stora uppmärksamheten i media tyder ju på, att det är rätt slags gärningsman för svenska s.k. journalister dvs en svensk man.

Ngr artiklar:

https://www.expressen.se/gt/man-anhallen-misstankt-for-grov-valdakt-i-billdal-1995/

https://www.expressen.se/gt/exfruns-ord-om-livet-med-misstankte-valdtaktsmannen/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLrXLQ/sa-kunde-den-misstankte-valdtaktsmannen-gripas--efter-24-ar/promo
Citera
2019-03-02, 19:09
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Fast både Hagamannen och Äckel-Anders fick sitt.

Jag skrev att han inte kommer åka på pga sitt brott, alla på avdelningen är i viss mån våldtäktsman. Däremot kan man åka på av alla diverse anledningar, det är trots allt barnamördare, våldtäktsmän och andra psykiskt instabila människor man bor ihop med.
Citera
2019-03-02, 19:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Samtidigt så förstår jag inte varför man drivit detta fallet så hårt genom åren. Va flickan jude? Polisdotter? Hade det varit en vanlig Svensson så hade det varit nedlagt för längesedan.

Det användes ett grovt mått av våld, extremt även med dagens normaliserade mått. Det är egentligen bara tur att hon överlevde.
Förövaren betraktades livsfarlig efter vad flickan berättat och skadorna hon ådrog sig, och man har hela tiden betraktat det som en aktiv förövare potent att slå till igen.
Därav ganska aktivt intresse kring denna händelse.
Citera
2019-03-02, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pelle69a
Att media slår upp det rätt stort beror nog snarare på att det är rätt unikt att en våldtäktsman åker dit efter 24 år

Om det hade varit en somalie eller afghan hade inte media slagit på trumman lika mycket. Det är så det funkar.

Har vi namn på äcklet än förresten? Vem det än är så är han ett argument för att återinföra dödsstraffet. Det här måste ändå vara det allra sjukaste och vidrigaste jag läst om som skett i Sverige.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-03-02 kl. 19:15.
Citera
2019-03-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Liksom du hoppas och tror jag att polisen i detta fall har rejält på fötterna, för allas bästa. Detta är ju det värsta tänkbara brott en människa kan begå mot en annan människa; oskyldigt uthängd eller dömd för ett sådant brott är i det närmaste minst lika allvarligt. Den lättnad som offer/anhöriga skulle känna ifall gärningsmannen åkte in är nog svår att föreställa sig. Skulle mannen dömas misstänker jag att strafftiden kommer att vara högre än "normalt" för den här typen av brott. Dels pga dess karaktär, men också för att statuera exempel. Men det är mina spekulationer.

Borde inte dåtida brott dömas efter dåtidens lagar? Gäller det även strafftid?

Åtminstone 50-80 -tal var straffen ganska milda. Sexualdårar och mördare ansågs ofta sjuka och
om/när de fick fängelsestraff så var straffen definitivt kortare än idag.
Hur det såg ut på 90-talet är jag osäker på.
Citera
2019-03-02, 19:13
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutNorsk
Magnussonare....
Av den kända släkten boendes i Partille?
Citera
2019-03-02, 19:16
Medlem
Fram med namn nu, har någon häktningsprotokollet
Citera
2019-03-02, 19:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyingironically
Frågade dem nu faktiskt, det var definivt vägen jag markerade.

Tack för bilden med markerad väg!

Då hade hon hunnit cyklat en bit och kanske var nära hemmet? Fy sjutton! Stackars tjej, vilken fruktansvärd skräckupplevelse för henne. Hoppas att hon har ett så bra liv som det bara går, i dag. <3
Citera
2019-03-02, 19:25
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Man blir lite nyfiken, en nära släkting som torskat och topsats. Är det en synnerligen dysfunktionell familj, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in