2019-03-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wied
Når SR og polisen ikke vil kalde dem andet end "grupperinger", ved vi nok, hvem det er: De ædle vilde 'nysvenskere'

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=7166491&fbclid=I wAR3tbfVrfoj-7gbj28XiQiP17UHtPVuoPRrRct_dGC5hTb67geCyT-tQMlQ
Dessvärre, Ole, verkar detta vara en produkt av Sverige.

Så kallade "fotbollssupportrar".
Citera
2019-03-02, 17:55
Medlem
pestloppans avatar
När jag såg rubriken så tänkte jag direkt "supporterbråk". Det som ändå gör att jag känner mig osäker är att polisen, i skrivande stund, inte vill säga vilken typ av grupperingar det rör sig om. För om det handlar om supporterbråk så brukar det väl inte vara något problem med att tala om/skriva vilka klubbar det handlar om i så fall. Eller?
Citera
2019-03-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
När jag såg rubriken så tänkte jag direkt "supporterbråk". Det som ändå gör att jag känner mig osäker är att polisen, i skrivande stund, inte vill säga vilken typ av grupperingar det rör sig om. För om det handlar om supporterbråk så brukar det väl inte vara något problem med att tala om/skriva vilka klubbar det handlar om i så fall. Eller?
De kanske inte vill strö salt i såren inför den returmatch som är att vänta.
Citera
2019-03-02, 18:03
Medlem
dialektikers avatar
Stenkastning. Jag tycker jag känner igen. Det är ett nytt spännande kulturellt inslag som Sverige berikats med på senare år.
Citera
2019-03-02, 18:04
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Det är fega bajare som gett sig på vanliga Djurgårdssupportrar. Folk kan sluta spekulera.

Varför man inte gått ut med att skriva vilka grupper det rör sig om vet jag inte. Polisen kanske insåg hur pinsamt det är om man skulle skriva att det var tex. kgb som gav sig på supportrar som inte tillhör någon annan huligangruppering.
Citera
2019-03-02, 18:05
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Nej exakt.
Men här får du och alla infon igen då:

Bajenfans attackerade Djurgårdsfans på väg till Jönköping för att titta på hockey.
Citera
2019-03-02, 18:07
Medlem
Det är verkligen begåvningsreserven som skriver här... Herregud.

Som folk skriver ovan: Bussen som attackerades var vanliga DIF-supportrar på väg till Jönköping där DIF Hockey möter HV71.

Och de som attackerade var bajen.

Helt ärligt, ha era rasistiska åsikter eller fördomar, men det är inte så svårt att göra en sökning på t.ex twitter för att se bl.a folk som satt på bussen twittra om det.
Citera
2019-03-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Men vad f-n...ska polisen nu börja kalla även supportrar för "grupperingar" i rapporteringen? Hur ska man då skilja de sammandrabbningarna från klanbråken och sammandrabbningarna mellan olika utländska etniciteter?

Varför är det så intressant?

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Bara för att du är psykiskt sjuk och förståndshandikappad, så innebär det inte att du har frikort att kalla alla mer begåvade och mentalt friska för senila och intelligensbefriade. Tiggarna kommer ofta i bussar. Eller hur menar du att klanerna förflyttar hit dem? Med flyget i businessklass?

Här lyckades de t.o.m. pressa in 43 stycken i en pytteliten minibuss. Polska tullen stoppade dem när de var på väg till Sverige:

https://www.tvn24.pl/w-jednym-busie-podrozowaly-43-osoby,512194,s.html

"Bara för att du är psykiskt sjuk och förståndshandikappad", sa du inte själv att du har autism i en annan tråd?
Citera
2019-03-02, 18:09
Medlem
Till er som tror att det är romer eller klanfolk, det var nedklottrat "bajen" på nån skylt.Va är det för klan som hänger på Söder?? : D
Citera
2019-03-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Nej det vet vi inte! Bara för att någon i tråden påstår det är det inte bevis. Enligt ett vittne var det en del ungdomar, en del, inte Bayern-supporters eller Hammarby eller ... så nej vi vet inte ett smack. Fram med bevis! Inte påståenden.

Oberoende vittnen av varandra är tillräckligt med bevis, som sagt sluta vara dum i huvudet.
Citera
2019-03-02, 18:14
Medlem
Jofs avatar
Hade det varit invandrare hade dom skjutit. Men snart har snart idrottshuliganerna tagit efter det också.
Stenkastning låter nästan fint.
Citera
2019-03-02, 18:17
Medlem
dialektikers avatar
Huliganer? Svenska?

Och media vill alltså inte gå ut med den infon då menar ni?

Media kan ha blivit fartblinda att inte gå ut med tillhörighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in