2019-03-02, 08:06
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Låter som du borde söka hjälp. Men jag förstår Sverige är ett pissland när det gäller det sociala.

Värdelöst råd till någon som är deprimerad som TS uppenbarligen är.

Jag försökte ge honom lite energi, varför ger du dig på mig för? Ge ett gott råd själv istället för att klaga på mig. Att säga sök hjälp var väl inte då himla bra råd heller.
Berätta då istället hur han kan söka hjälp mer konkret, har du några egna erfarenheter ? Ska man ringa vårdguiden 1177 och kolla med dem tex?
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2019-03-02 kl. 08:16.
Citera
2019-03-02, 08:22
Medlem
Det gäller att ha en plan framför sig, en vilja som skapar ett driv.

Jag befinner mig i liknande situation, har varit singel i snart ett år och har gått upp i vikt.
Jobbar obekväma tider och sitter framför datorn en väldans mycket, men trots depressionen så blir jag ständigt påmind om att jag har levt bättre tider och kan ta mig dit igen.

Det är inte försent.

Du klagar på ensamheten, och det kan jag förstå. Närhet, familj och vänner är viktigt.
Tyvärr har jag väldigt lätt för att fastna i mina intressen och är tvungen att avböja vänners erbjudanden om att hitta på saker pga. utmaningen av att göra sitt, men våren kommer strax och solljus påverkar oss astronomiskt mycket.

Så se till att komma utanför dörren, möt upp folk. Träffa nya vänner. Du lär känna folk genom att fråga om att hitta på saker med kollegor, bekanta osv.

Skippa nätdejting.

Lycka till
Citera
2019-03-02, 10:24
Medlem
Hencuckens avatar
Om det nu är utseendet som det är fel på så antar jag att du går till gymmet och tränar väldigt ofta och äter bra mat?

Gör du inte det så är du bara en patetiskt skit som tycker synd om sig själv.
Citera
2019-03-02, 10:27
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Jag är en sådan som längtar varenda veckodag till att det ska bli helg. Och när väl helgen har kommit så jag har sällan något att göra. Det kan bli att man åker till ett centrum och kanske köper någon god mat. Sällan något mer än så. Jag har i princip inga kompisar och en flickvän har jag aldrig haft och kommer aldrig kunna hitta då jag inte duger utseendemässigt för dom. Jag har blivit deprimerad som en zombie och går runt och pratar med mig själv hela dagarna, kollegorna på jobbet måste tro jag har blivit knäpp.

Jag har försökt leta tjej aktivt i tio år men inte kommit någonstans. Män som är socialfall, alkoholister, kan inte svenska, pundare och vad vet allt lyckas men inte jag.

De flesta dagar när jag går och lägger mig hoppas jag att jag inte ska vakna upp igen. Jag har ingen lust att gå till jobbet, jag tröstäter och jag kan ligga i soffan och titta upp i taket i timmar.

Vad fan ska jag göra med mitt liv? Varför ska en sån som jag födas för?

Skaffa ett husdjur?
Citera
2019-03-02, 10:52
Bannlyst
Citat:
Jag är en sådan som längtar varenda veckodag till att det ska bli helg. Och när väl helgen har kommit så jag har sällan något att göra. Det kan bli att man åker till ett centrum och kanske köper någon god mat. Sällan något mer än så. Jag har i princip inga kompisar och en flickvän har jag aldrig haft och kommer aldrig kunna hitta då jag inte duger utseendemässigt för dom. Jag har blivit deprimerad som en zombie och går runt och pratar med mig själv hela dagarna, kollegorna på jobbet måste tro jag har blivit knäpp.

Jag har försökt leta tjej aktivt i tio år men inte kommit någonstans. Män som är socialfall, alkoholister, kan inte svenska, pundare och vad vet allt lyckas men inte jag.

De flesta dagar när jag går och lägger mig hoppas jag att jag inte ska vakna upp igen. Jag har ingen lust att gå till jobbet, jag tröstäter och jag kan ligga i soffan och titta upp i taket i timmar.

Hej nu lyssnar du på mig en tillrättavisning är inte snäll. Om detta ska bli av måste jag gå med fullkraft.

Jag skiter i vilket meningslös liv du har levt. MEN nu är det slut med det, du bestämmer över ditt liv. Gör så här, gå ut och spana in nån snygg kvinna du skulle kunna tänka dig att träffa. Gå fram och presentera dig.

Vill du ha mer tips kontakta mig på PM..Tack för att du läste
Citera
2019-03-02, 11:00
Bannlyst
Citat:
Män som är socialfall, alkoholister, kan inte svenska, pundare och vad vet allt lyckas men inte jag.

Grejen med pundare alkoholister, socialfall och alla du nämner är att det låter som de lever lite mer händelserika liv än dig.
Du är fullständigt ointressant som bara äter din mat på helgen och aktivt försöker skaffa tjej, vem fan är du ens?
Har du ingen personlighet eller intressen?

En tjej som träffar dig har ingen aning vad man har att förvänta sig med dig som är väldigt tom, då din identitet är en galen zombie som letar flickvän.
Citera
2019-03-02, 14:05
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Läste en artikel om det här i somras över alla ensamma svenska män. Problemet blir att många ser ingen mening längre i livet och tillslut går det ut över bland annat jobbet. Egentligen så går många ensamma killar ner i tid, yrkesmässigt. Det finns ingen idé längre att slita måndag till fredag som singel och ensam. Antagligen singel och ensam hela livet.

Spara pengar och bara typ stick? Backpacka, begå lite misstag, slöa på en strand i tropiken? För att varva med en promenad i naturen? Hoppas på att äventyr och att någon dyker upp på vägen?

Detta bör TS ta till sig. Du har åtminstone ett arbete och således lite inkomst. Går ner i arbetstid, res, testa lite olika droger, läs mer. Försök bli vän med dig själv. Du är ju knappast ensam i din situation iaf. Detta kommer bli en allt vanligare syn i framtiden. Dessutom är ju relationer inte idag gjorda för att hålla, personligen är jag frivilligt ensam, för tillfället. Men visst, får man aldrig någonsin uppleva någon slags bekräftelse på att man duger så förstår jag att det tar ut sin rätt. Det är bortom mig hur folk kan trivas i sina relationer, när jag ser mig omkring kan jag bara se en relation som känns något så när genuin. Att pressa sig in i en relation bara för att man ska kan göra att man mår ännu sämre än vad du gör nu.
Senast redigerad av prolapse89 2019-03-02 kl. 14:09.
Citera
2019-03-02, 14:10
Medlem
Utseendet betyder i allmänhet mycket mindre än ts tror. Känner ingen man som misslyckats på grund av sitt utseende. De som är mindre snygga kompenserar med att göra karriär och tjäna bra eller att vara allmänt intressanta. Alla har träffat snygga bra tjejer och lever ett bra liv.
Citera
2019-03-02, 14:11
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
EnsamhetsSverige och den skeva dejtingmarknaden fortsätter att skörda offer i löpande fart.

Instämmer. Den sexuella revolutionen, nyliberalismen....skjut en boomer.
Citera
2019-03-02, 14:12
Medlem
Men hallå, skaffa en hobby ☺ jag har iaf träffat en kille genom ett intresse. Om inte annat så får du ju något att syssla med och även, förhoppningsvis, vänner. Något måste du väl vara intresserad av?
Om det så är sport, tvspel, brädspel, softairgun, krukväxter eller bilar så borde du väl vara intresserad av något? ☺
Senast redigerad av slashasch 2019-03-02 kl. 14:16.
Citera
2019-03-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Du måste ta en rivstart och börja satsa på dig själv. Investera i ett bättre liv, jobba hårdare, ordna så du får det bättre

Jag tror jag älskar dej.
Citera
2019-03-02, 14:23
Medlem
Citat:

Morsan har varit ensam i 30 års tid och inte fan gnäller hon. Hon arbetar, håller på med sina fritidsintressen och njuter av livet. Du är en jävla fjant, gå och skjut dig själv. Buhu, det är så jävla synd om en tönt som lägger sin egen lycka i någon annans händer. "Bara om jag kan hitta en kvinna, kan jag må bra igen" "Om jag vinner 1 milj kan jag köpa en massa skit som jag ine behöver."

Du får börja satsa på att må bra istället för att någon annan ska få dig att må bra. I andra delar av världen flyr man för sina liv och har inte ens rent vatten. Här sitter fjantsvensken och lipar som en bebis. Fyfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in