2019-03-01, 21:28
Medlem
Swe1227s avatar
Jag vet att det är svårt idag.

Har du funderat på att gå högskola? Det är väl det som skulle kunna förändra mest. Jag hoppas du inte är för gammal för det.

Börja träna osv så du är i bra skick vid terminens start.

Skaffa även ett konto på avanza och börja handla med aktier. Skit i kvinnorna ett tag

Kom ihåg att det är nog inget fel på dig, men i landet med världens största mansöverskott så måste någon bli över.
Senast redigerad av Swe1227 2019-03-01 kl. 21:44.
Citera
2019-03-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
börja en samtalskontakt, åk på mansläger, lyssna på podden the aryan and the jew för att förstå mans/kvinnoroller i dagens samhälle och varför män mår skit idag

Lyssna på bögen Alexander bard, och en jude, gagga ihop? Varför i helvete då?
Citera
2019-03-01, 21:37
Medlem
koskesh.polos avatar
Så många förvirrade själar på FB och i Sverige....
Du kan hitta lösningen på alla dina problem i mindre än en minut...
Okunskap och ovillighet är dina första problem.
Citera
2019-03-01, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Läste en artikel om det här i somras över alla ensamma svenska män. Problemet blir att många ser ingen mening längre i livet och tillslut går det ut över bland annat jobbet. Egentligen så går många ensamma killar ner i tid, yrkesmässigt. Det finns ingen idé längre att slita måndag till fredag som singel och ensam. Antagligen singel och ensam hela livet.

Spara pengar och bara typ stick? Backpacka, begå lite misstag, slöa på en strand i tropiken? För att varva med en promenad i naturen? Hoppas på att äventyr och att någon dyker upp på vägen?
Helst så skulle jag vilja bli socfall faktiskt, jag vill inte betala en krona i skatt eller se till att andra har det bra när jag inte får något tillbaka.

Jag har verkligen tänkt att åka långt iväg någonstans. Men vet inte vart.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Stick till frisören och fixa en ny frilla, köp nya kläder och bygg upp ett bra självförtroende, tjejer gillar killar/män med självförtroende med en säker blick, bra hållning (inte titta ner i marken när du går) var glad och se inbjudande ut.
Been there done that. Det där hjälper inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Pepparspray1
Försök att hitta saker att se fram emot. Planera in olika aktiviteter i vardagen. Om du inte redan tränar så börja med det, du kommer må betydligt bättre. Även dans (som många redan skrivit), gå promenader, måla, gör yoga eller boka en spontan resa.

Det kanske är svårt att hitta nån motivation till en början, men nånstans måste man börja. Det blir inte bättre än vad man gör det till
Jag hittar på en hel del saker. Jag tränade tidigare och jag mådde inte alls bättre av det. Bara ännu en ångest över att man ska jobba en gång till efter jobbet.
Citera
2019-03-01, 22:07
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Flashback och andra svenska forum får väl in sisådär 50 trådar per vecka om ensamma män. Likförbannat så ignorerar samhället dessa helt och hållet. Män är till för att hålla käften, gå till jobbet och betala in skatten så vi har råd att fortsätta massimportera halva afrika och ge dom dyra mobiltelefoner. Inte bara det såklart, genusvetenskapen måste också ha in pengar, så den kan fortsätta indoktrinera våra svenska kvinnor att vita män är de ondaste i hela världen.

Du kommer få värdelösa råd som "gå på gym!!", "klipp dig!", här inne, det kommer inte ge ett skit. Inse att problemet är systematiskt och på samhällsnivå, inte bara har vi många fler män än kvinnor i landet (i relativt unga åldrar där man faktiskt skaffar partner låt säga 20-40), men vi har genom feminism och främst dejtingappar gjort så att svenska kvinnor är de med högst standards i hela världen fastän de själva blir fetare och fetare för varje år.

I ett normalt välfungerande samhälle bör varje person, man som kvinna, vara gift vid 23-25 och på G att skaffa flera barn och hus.

I dagens Sverige springer det runt vilsna 35-40åringar på krogen, män med steroidkroppar och kvinnor med silikonbröst och botox-ansikten, enorm energi läggs på detta i en ständig jakt efter snabba dopaminkickar och ett ligg för natten, dagen efteråt mår man piss och sen börjar det om.

Jag undrar verkligen hur många ensamma män vi ska behöva få i Sverige innan någon gör något åt saken. Ensamma män är en extremt stor samhällsfara också då dessa väldigt lätt radikaliseras, de har inget att förlora och är attraherade till den gruppgemenskap man kan få i många destruktiva organisationer som talar om för dom vems felet är och hur man ska störta det hela.

En sak är då säker, historien har ännu en gång bekräftat vad som händer när kvinnans sexualitet får helt fria tyglar, det går käpprätt åt helvete helt enkelt.

Jobbig fredagskväll? "Lite trögt" på Tinder?
Citera
2019-03-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Lyssna på bögen Alexander bard, och en jude, gagga ihop? Varför i helvete då?

om du inte vet om det så är bard väldigt utbildad inom filosofi och manlighet och normer. Det är en väldigt informativ blogg med ett helt nytt perspektiv om manlighet i dagens samhälle
Citera
2019-03-01, 22:51
Medlem
everythingiss avatar
Det här forumet får så mycket skit och särskilt av kvinnor som hatar vita medelålders män.... den här tråden visar så tydligt att det inte fokuseras på mäns psykiska hälsa i tillräcklig utsträckning.

Försök att komma ut och träffa andra människor, jag vet att det är svårt när man mår skit, men desto viktigare är det. Snacka med din husläkare och förklara hur du mår. Försök att få gå på kbt, där träffar man folk som är i samma situation och det kan vara jäkligt befriande att prata med någon som har det lika tufft.

Kämpa på grabben, det blir bättre.

och tack till alla män som försöker att få den här killen att må bättre, jäkligt reko gjort av er.
Citera
2019-03-01, 23:01
Medlem
Jag har sett dessa videosen om manlighet i dagens samhälle och lärt mig oerhört mycket:

father of the mens movement:

Dr. Warren Farrell on "After #Metoo--What for Boys and Men?" https://www.youtube.com/watch?v=NNhmMjq-sv4

Warren Farrell - Why Love Is Such A Mess - Full Video
https://www.youtube.com/watch?v=bfHsI86tpe4

Dr. Warren Farrell on The Boy Crisis, Shame, and the Myth of Male Privilegehttps://www.youtube.com/watch?v=0nSGW9hpDO8

Mothers, Fathers & Why All Families Are Not Equal Warren Farrell & Jordan Peterson https://www.youtube.com/watch?v=akXr2R_l1Wc
Citera
2019-03-02, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Jag är en sådan som längtar varenda veckodag till att det ska bli helg. Och när väl helgen har kommit så jag har sällan något att göra. Det kan bli att man åker till ett centrum och kanske köper någon god mat. Sällan något mer än så. Jag har i princip inga kompisar och en flickvän har jag aldrig haft och kommer aldrig kunna hitta då jag inte duger utseendemässigt för dom. Jag har blivit deprimerad som en zombie och går runt och pratar med mig själv hela dagarna, kollegorna på jobbet måste tro jag har blivit knäpp.

Jag har försökt leta tjej aktivt i tio år men inte kommit någonstans. Män som är socialfall, alkoholister, kan inte svenska, pundare och vad vet allt lyckas men inte jag.

De flesta dagar när jag går och lägger mig hoppas jag att jag inte ska vakna upp igen. Jag har ingen lust att gå till jobbet, jag tröstäter och jag kan ligga i soffan och titta upp i taket i timmar.

Vad fan ska jag göra med mitt liv? Varför ska en sån som jag födas för?

Har du testat på så kallad speed-dating? Annars kanske det vore något för dig.
Citera
2019-03-02, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Jag är en sådan som längtar varenda veckodag till att det ska bli helg. Och när väl helgen har kommit så jag har sällan något att göra. Det kan bli att man åker till ett centrum och kanske köper någon god mat. Sällan något mer än så. Jag har i princip inga kompisar och en flickvän har jag aldrig haft och kommer aldrig kunna hitta då jag inte duger utseendemässigt för dom. Jag har blivit deprimerad som en zombie och går runt och pratar med mig själv hela dagarna, kollegorna på jobbet måste tro jag har blivit knäpp.

Jag har försökt leta tjej aktivt i tio år men inte kommit någonstans. Män som är socialfall, alkoholister, kan inte svenska, pundare och vad vet allt lyckas men inte jag.

De flesta dagar när jag går och lägger mig hoppas jag att jag inte ska vakna upp igen. Jag har ingen lust att gå till jobbet, jag tröstäter och jag kan ligga i soffan och titta upp i taket i timmar.

Vad fan ska jag göra med mitt liv? Varför ska en sån som jag födas för?

Om du vill kan du skriva i PM vart du bor. Har iofs inte samma problem som dig, men bor du i närheten kan vi ta å luncha en dag, så kanske jag kan agera lite wingman 😉
Citera
2019-03-02, 07:16
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Du måste ta en rivstart och börja satsa på dig själv. Investera i ett bättre liv, jobba hårdare, ordna så du får det bättre
Citera
2019-03-02, 07:41
Medlem
Mad monks avatar
Låter som du borde söka hjälp. Men jag förstår Sverige är ett pissland när det gäller det sociala.

Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Du måste ta en rivstart och börja satsa på dig själv. Investera i ett bättre liv, jobba hårdare, ordna så du får det bättre

Värdelöst råd till någon som är deprimerad som TS uppenbarligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in