Citat:
Ursprungligen postat av
Papaoutai
Läste en artikel om det här i somras över alla ensamma svenska män. Problemet blir att många ser ingen mening längre i livet och tillslut går det ut över bland annat jobbet. Egentligen så går många ensamma killar ner i tid, yrkesmässigt. Det finns ingen idé längre att slita måndag till fredag som singel och ensam. Antagligen singel och ensam hela livet.
Spara pengar och bara typ stick? Backpacka, begå lite misstag, slöa på en strand i tropiken? För att varva med en promenad i naturen? Hoppas på att äventyr och att någon dyker upp på vägen?
Helst så skulle jag vilja bli socfall faktiskt, jag vill inte betala en krona i skatt eller se till att andra har det bra när jag inte får något tillbaka.
Jag har verkligen tänkt att åka långt iväg någonstans. Men vet inte vart.
Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Stick till frisören och fixa en ny frilla, köp nya kläder och bygg upp ett bra självförtroende, tjejer gillar killar/män med självförtroende med en säker blick, bra hållning (inte titta ner i marken när du går) var glad och se inbjudande ut.
Been there done that. Det där hjälper inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pepparspray1
Försök att hitta saker att se fram emot. Planera in olika aktiviteter i vardagen. Om du inte redan tränar så börja med det, du kommer må betydligt bättre. Även dans (som många redan skrivit), gå promenader, måla, gör yoga eller boka en spontan resa.
Det kanske är svårt att hitta nån motivation till en början, men nånstans måste man börja. Det blir inte bättre än vad man gör det till
Jag hittar på en hel del saker. Jag tränade tidigare och jag mådde inte alls bättre av det. Bara ännu en ångest över att man ska jobba en gång till efter jobbet.