Citat:
Jag lyssnar iofs aldrig på P3. Däremot lyssnar jag på P1, men mindre och mindre skall erkännas. För ett år sedan slentrianlyssnade jag varje gång jag körde bil, och även ibland på kontoret.
Idag lyssnar jag i princip på Ekot och Studio ett. Det andra är snudd på olyssningsbart. Dom lyssnar klämma in vänster, HBTQ, feminism och miljö i *allt*. Sedan kryddas det med lite random Trump-hat.
Det låter kanske gnälligt, men det blir fan tröttsamt till slut.
Jag har ringt och gett lite feedback några gånger. Föreslagit att dom ska försöka blanda upp sina paneler med lite olika människor, och inte alltid ha gäster med exakt samma åsikt (PK-ister), inte alltid prata om feminism osv.
Som sagt. Jag är inte förvånad. Det är tråkigt att dom väljer att köra skiten ner i avgrunden hellre än att agera opartiskt. Som det är idag representerar dom endast en ytterst liten majoritet av folket i sina åsikter. Det kanske är dags att byta ut lite producenter och programledare?
Idag lyssnar jag i princip på Ekot och Studio ett. Det andra är snudd på olyssningsbart. Dom lyssnar klämma in vänster, HBTQ, feminism och miljö i *allt*. Sedan kryddas det med lite random Trump-hat.
Det låter kanske gnälligt, men det blir fan tröttsamt till slut.
Jag har ringt och gett lite feedback några gånger. Föreslagit att dom ska försöka blanda upp sina paneler med lite olika människor, och inte alltid ha gäster med exakt samma åsikt (PK-ister), inte alltid prata om feminism osv.
Som sagt. Jag är inte förvånad. Det är tråkigt att dom väljer att köra skiten ner i avgrunden hellre än att agera opartiskt. Som det är idag representerar dom endast en ytterst liten majoritet av folket i sina åsikter. Det kanske är dags att byta ut lite producenter och programledare?
Nej, P3 verkar menlöst.
De hade t ex P3 Dans förr, men sedan skulle de tydligen bredda (?)
Det verkar inte ha gått så bra.
Kan annars rekommendera Filosofiska rummet i P1, det är i regel befriande PK-fritt då det i regel handlar om att utmana idéer och ställa sig frågande till saker. Något som i regel är inkompatibelt med PK då PK-dogmen trots allt avser att alla ska vara likriktade och hålla med varandra, något som inte skulle fungera i ett program som Filosofiska rummet.
Men formatet omöjliggör också till viss del denna överdrivna "PK:ism" då man är relativt noga med att inte gå OT. Inte alla avsnitt är knappast fantastiska givetvis, men i jämförelse med...
Det är också ett program som verkar ganska modererat och som i regel har gäster som faktiskt respekterar varandras åsikter (i regel, inte alltid). Något som gör det hela lite mer vuxet än att t ex lyssna till dagisbarnen i det som kallas Sveriges riksdag eller på valfri "debatt" om rena skitsaker i TV där de olika deltagarna är helt ointresserade av att debattera utan alla istället endast använder allt som sin egna privata kanal för marknadsföring.
Länk:
https://sverigesradio.se/filosofiskarummet
Senast redigerad av sinewave 2019-03-02 kl. 11:38.
Senast redigerad av sinewave 2019-03-02 kl. 11:38.