2019-03-02, 11:57
Avslutad
Filosofiska rummet och Vetenskapsradion historia brukade jag lyssna på via min Samsung mobil fram till dess att jag hela tiden fick "Internet har slutat fungera" varenda gång jag försökte öppna sr.se (inget problem med andra sajter än sr.se). Så jag misstänker att de har blivit av med en massa lyssnare också av tekniska skäl.

Jag följer idag ett antal "radioprogram" eller "podcastar" på Youtube. Kanske borde SR ligga där.
Senast redigerad av PresidentBahama 2019-03-02 kl. 12:04.
Citera
2019-03-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skäms Stjärne, skäms. Dina 2000 inkvoterade och "jämställda" anställda har mindre lyssnare än Johan på Granskning Sverige som sitter ensam och motarbetad och hatad av er och medieoligarken Bonniers inc vid sitt köksbord. Inse att du är ute och seglar. - Om du inte förstår vad som händer och varför du misslyckas så garndiost astronomiskt så bör du uppsöka en psykolog snarast. - DN-skadade Stjärnes problem är att folk är inte så korkade som hon tror.

*Ord och inga visor*
Citera
2019-03-02, 11:59
Medlem
cromos avatar
Enda programmet jag orkar lyssna på från Sveriges Radio numera är Public Service. De driver med alla politiker och alla idéer, enda programmet som inte är så enfaldigt och bara handlar om att uppfostra folket.

https://sverigesradio.se/publicservice

Till med Tendens på P1 som var minidokumentärer som kunde vara väldigt intressanta kan man inte lyssna på längre, det har gått totalt PK.
Citera
2019-03-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Sist jag lyssnade på P3 så var det bara massor av invandrare som satt och skrek och hetsade varandra. Det var någon dam som prata svenska där med som motpol.

Kan mycket väl vara det som gör att dom tappar i lyssnar siffror.
Ofta invandrare från skåne me. Brukar va lite bra musik på p3 någon timme kvällstid men inte så man längtar direkt.
Citera
2019-03-02, 12:02
Medlem
OntOmQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Annika Lantz så jävla v i d r i g!
Håller med fullständigt. Hon är ju en av de stora orsakerna till att kvalitén rasat ända ned i källaren.

Sedan är ju Täppas Fogelberg helt rubbad. Klarar inte av att lyssna på honom. Men jag har börjat gilla det han gör. Hans spridande av "det goda" har fått motsatt effekt, han har istället fått många att vakna upp och genomskåda lögnerna. De flesta blir upprrörda av honom och börjar tänka själva.
Senast redigerad av OntOmQ 2019-03-02 kl. 12:04.
Citera
2019-03-02, 12:04
Medlem
Hulkapulkas avatar
P1 lyssnar jag wn hel del på. Både via tunein-appen och via FM-radio.

P3 lyssnar jag aldrig på förutom om man någon gång råkat zappa förbi och det varit ett avsnitt av P3 Dokumentär.

Vill man lyssna på musik kan man välja nrj, rix eller streama Tunein, spotify. Då slipper man propagandan framförd av PK-narcissister.
Citera
2019-03-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Via deras sajt, i podd eller deras app. 7000 på en vecka är otroligt få.
Jo men sen har du alla de som lyssnar via den där gamla uppfinningen RADIO.... Vet inte hur gammal du är men den var populär och vanlig förekommande i nästan alla hem fram till slutet på 90-talet - du kan ju googla om du vill se hur en sådan ser ut. Studio Etts lyssnargrupp är närmast 50+ och en stor del av dem vet int ens om att programmet finns som pod.
Den faktiska räckvidden är snarare några hundra tusen - inte 7 tusen.

P3 är obeskrivligt dåligt - undantaget P3 dokumentär som man borde flytta över till P1 för at kunna lägga ner resten - utan omplacering av personalen utan uppsägning och avslutad anställning.
Citera
2019-03-02, 12:09
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Studio Ett är faktiskt kvalitetsradio med kvalitetsjournalistik - för det mesta.
Oftast mer fördjupande och nyfiket intellektuellt än de ytliga och känsloappellerande inslag rapport /aktuellt ägnar sig åt.
Fler borde lyssna på studio ett.
P3 - politiserad uselhet som inte duger som bakgrundsskval ens.

Helt ense. Men inte alltid P1 är bra..
Lysnnade faktiskt på P3 under en längre biltur igår, men lyssnadet var kort 5 min.
Sen var det nog med pladder, pladder..
Men efter att skattefinansieringen påbörjats ältar man ju inget annat är "klimat, klimat klimat...
och inte nog med at man ska behöva se Lövin på TV, nu kommer dessutom Wettlös tillbaka...
Citera
2019-03-02, 12:11
Medlem
Jag lyssnar på SR varje dag men är ofta besviken. Det blir att jag mest lyssnar på P2, även det är enformigt upprepande.

Jag gillar dokumentärt men P1d P3d tendens och kaliber kör alltför ofta repriser eller långa sändningsuppehåll. Dessutom känns många idéer trötta. Verkligheten i P3 är överlägset och faktiskt riktigt bra. Musikdokumentärerna kan vara bra.

I det stora hela behövs nya medarbetare på redaktionerna, nya, pigga grepp. Den senaste dokumentären om regeringskrisen var bra, kanske mer av den repotageliknade stilen även i studio ett? Svenskar är intresserade av politik. Mer granskande, debatter och uppföljningar vore bra.

Många i tråden tycker sr är likriktad. Jag håĺler med. Tex ber nu kaliber människor som drabbats av lss att höra av sig och har redan sänt två mycket snarlika avsnitt i frågan. Varför inte i stället problematisera och göra reportage som visar på komplexiteten?

Kanske dags för Cilla benkö, som i så många år favoriserat ytliga trender, att avgå.
Senast redigerad av bazaar 2019-03-02 kl. 12:14.
Citera
2019-03-02, 12:12
Medlem
Numer så TVINGAS vi betala för allt PK-skval och propaganda. LYCKLIGTVIS så finns ännu inget tvång att lyssna på skiten. Jag har två unga vuxna döttrar och om jag skulle fråga dem om ngt program i radion så skulle de säga....-"VA"? Samma sak med Svt......! ALDRIG tittar de på propagandan och det predikas för redan frälsta (snart döda) där i tevesofforna och det känns så bra. Värt en slant faktiskt.
Citera
2019-03-02, 12:16
Medlem
Selektionssystemet inom den svenska statskontrollerade radion har inget med varken kvalitet på program eller lyssnarsiffror att göra. Istället är det internt kotteri om vem som grupperar sig med vem, dvs. grupp-psykologiska mekanismer. För framgång krävs det att man blint följer den interna kulturen och de sociala kodern som råder - hur absurda och verklighetsfrånvända de än är. Resultatet lyser i många fall igenom i de totalt verklighetsfrånvända inslagen.

För en ensam youtuber saknas kotteri-faktorn helt och hållet - där hänger framgången istället ihop med det content som produceras.

Det där statliga skräpet som produceras på radio och TV kostar skattebetalarna 8,5 MILJARDER per år.
Citera
2019-03-02, 12:18
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havarti
Hon ska precis fylla 51.
Med tanke på hur många lyssnare i åldern 20-35 som känner sig för gamla för P3 så är nog en 51-åring för gammal för att leda ett program där.

Blir ju ännu mer pinsamt med en 51-åring som låtsas vara fjortis än när en 25-åring gör det.
Senast redigerad av Hlewagastir 2019-03-02 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in