2019-03-02, 11:33
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag lyssnar iofs aldrig på P3. Däremot lyssnar jag på P1, men mindre och mindre skall erkännas. För ett år sedan slentrianlyssnade jag varje gång jag körde bil, och även ibland på kontoret.
Idag lyssnar jag i princip på Ekot och Studio ett. Det andra är snudd på olyssningsbart. Dom lyssnar klämma in vänster, HBTQ, feminism och miljö i *allt*. Sedan kryddas det med lite random Trump-hat.
Det låter kanske gnälligt, men det blir fan tröttsamt till slut.

Jag har ringt och gett lite feedback några gånger. Föreslagit att dom ska försöka blanda upp sina paneler med lite olika människor, och inte alltid ha gäster med exakt samma åsikt (PK-ister), inte alltid prata om feminism osv.

Som sagt. Jag är inte förvånad. Det är tråkigt att dom väljer att köra skiten ner i avgrunden hellre än att agera opartiskt. Som det är idag representerar dom endast en ytterst liten majoritet av folket i sina åsikter. Det kanske är dags att byta ut lite producenter och programledare?

Nej, P3 verkar menlöst.
De hade t ex P3 Dans förr, men sedan skulle de tydligen bredda (?)
Det verkar inte ha gått så bra.

Kan annars rekommendera Filosofiska rummet i P1, det är i regel befriande PK-fritt då det i regel handlar om att utmana idéer och ställa sig frågande till saker. Något som i regel är inkompatibelt med PK då PK-dogmen trots allt avser att alla ska vara likriktade och hålla med varandra, något som inte skulle fungera i ett program som Filosofiska rummet.

Men formatet omöjliggör också till viss del denna överdrivna "PK:ism" då man är relativt noga med att inte gå OT. Inte alla avsnitt är knappast fantastiska givetvis, men i jämförelse med...

Det är också ett program som verkar ganska modererat och som i regel har gäster som faktiskt respekterar varandras åsikter (i regel, inte alltid). Något som gör det hela lite mer vuxet än att t ex lyssna till dagisbarnen i det som kallas Sveriges riksdag eller på valfri "debatt" om rena skitsaker i TV där de olika deltagarna är helt ointresserade av att debattera utan alla istället endast använder allt som sin egna privata kanal för marknadsföring.

Länk:
https://sverigesradio.se/filosofiskarummet
Senast redigerad av sinewave 2019-03-02 kl. 11:38.
Citera
2019-03-02, 11:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Personligen så tycker jag att det satsar mer på att föryngra än att få kvalitet.
Några personliga exempel är Annika Lantz, Pontus Enhörning och de som körde Christer, där programmen läggs ner när de är som bäst.

Min känsla är att man kvoterar in programledare (ibland funkar det men ofta är det sådär...) och att det är viktigare med PK än bra program.

Annika Lantz så jävla v i d r i g!
Citera
2019-03-02, 11:37
Medlem
Underbart att det går åt helvete inte lyssnat på radio sedan Rallygänget.
Idag enda man lyssnar på är dokumentär från P3.
Citera
2019-03-02, 11:40
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Underbart att det går åt helvete inte lyssnat på radio sedan Rallygänget.
Idag enda man lyssnar på är dokumentär från P3.
Mammas nya kille 🤟
Citera
2019-03-02, 11:42
Medlem
musttomtes avatar
Sist jag lyssnade på P3 så var det bara massor av invandrare som satt och skrek och hetsade varandra. Det var någon dam som prata svenska där med som motpol.

Kan mycket väl vara det som gör att dom tappar i lyssnar siffror.
Citera
2019-03-02, 11:42
Medlem
Skäms Stjärne, skäms. Dina 2000 inkvoterade och "jämställda" anställda har mindre lyssnare än Johan på Granskning Sverige som sitter ensam och motarbetad och hatad av er och medieoligarken Bonniers inc vid sitt köksbord. Inse att du är ute och seglar. - Om du inte förstår vad som händer och varför du misslyckas så garndiost astronomiskt så bör du uppsöka en psykolog snarast. - DN-skadade Stjärnes problem är att folk är inte så korkade som hon tror.
Citera
2019-03-02, 11:43
Medlem
53....so whats avatar
Liksom alla andra program, TV som Radio, när det av irrelevanta anledningar blandas in politik, så blir det bara så fel att folk inte orkar lyssna mera........... man stänger av.
Citera
Medlem
Hardstekts avatar
Är det inte så att om man har någon form av kreativ talang. Så startar man sin egen podd. Varför skall man ligga på p3 och sända dagligen. Det är mycket bättre att styra själv. Har man talang hittar man sin publik, och publiken hittar än. Och det finns en myriad av sätt att dra in pengar på det.

Kvar blir medelmåttorna, skvalsnackarna och pausfåglarna. Sådana som ingen egentligen vill lyssna på. Men som man har i bakgrunden i brist på annat. Som när man åker till ett möte i en lånebil utan bt. Men dom tillfällena blir allt färre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Annika Lantz så jävla v i d r i g!

Tycker precis tvärtom att hon är en av de kvickare och roligare komiker som Sverige haft. Numera till åren och inte aktuell för P3 kanske men då var hon lysande.

Varför tycker du att hon är vidrig?
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-03-02 kl. 11:48.
Citera
2019-03-02, 11:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skäms Stjärne, skäms. Dina 2000 inkvoterade och "jämställda" anställda har mindre lyssnare än Johan på Granskning Sverige som sitter ensam och motarbetad och hatad av er och medieoligarken Bonniers inc vid sitt köksbord. Inse att du är ute och seglar. - Om du inte förstår vad som händer och varför du misslyckas så garndiost astronomiskt så bör du uppsöka en psykolog snarast. - DN-skadade Stjärnes problem är att folk är inte så korkade som hon tror.
Är det inte Cilla Benkö som basar över radion. Hon är ännu mer störd och "god" än tv-Stjärne.
Citera
2019-03-02, 11:47
Medlem
Havartis avatar
Lyssnar alltid enbart på P1 när jag lyssnar, men det är inte alltid

Dock i regel f o m 0530 när det riktiga P1 börjar. Lite före 0600 sänds det
morgonandakt och det är något av det mest bedrövliga som går att höra.
Otidsenligt och riktigt trams och ibland en hel inslag av islam. Det stämmer
inte in i ett modernt samhälle där dessutom finansieras av skatt nu när
ingen kyrka är någon del av staten. Det enda undantag som föreligger är att
Sv kyrkan ansvarar för begravningsverksamheten. Dessbättre ett programinslag
som inte är så långt men borde ändå strykas. Religionen får samfunden sköta själva.

Men...det har på senare tid stökats om i programtablån och frågan är varför?
Det stökas om på tider, kanaler av någon outgrundlig anledning.
Citera
2019-03-02, 11:49
Medlem
Havartis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Tycker precis tvärtom att hon är en av de kvickare och roligare komiker som Sverige haft. Numera till åren och inte aktuell för P3 kanske men då var hon lysande.

Hon ska precis fylla 51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in