2019-03-01, 16:50
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Vilka menar du det är som har sagt att våldtäkt inte är så farligt?
Jag tror du får vända dig till lite andra forum och ställa frågan, kanske även på lite andra språk..
Eller kanske besöka den lokala M***én och ställa frågan till någon skriftlärd?
Citera
2019-03-01, 16:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
"Övriga kvinnor"? Vilka är det?
De som du tror har röstat för invandring?
Hur ska det redas ut vem som ska stå till svars...?
Blir ju lite synd att anklaga oskyldiga.

Jag tror du vet vad "övriga" betyder, annars går det att googla.

Att anklaga oskyldiga är väl just det TS gör genom att rikta frågeställningen till männen som i långt högre utsträckning än kvinnor är emot detta.
Citera
2019-03-01, 16:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tror du vet vad "övriga" betyder, annars går det att googla.

Att anklaga oskyldiga är väl just det TS gör genom att rikta frågeställningen till männen som i långt högre utsträckning än kvinnor är emot detta.

Nej det går inte att googla. Det blir helt oseriöst att göra såna uttalanden. Det finns många kvinnor som röstar för invandring men det finns också en hel del som inte gör det. Då kan man alltsåledes inte säga "övriga kvinnor" som om det gäller alla.

De män som röstar för invandring ska nämligen i så fall också hållas ansvariga. Eller det tycker du inte?
Är det viktigare att just ett kön hålls ansvariga kollektivt än de enskilda individer som röstat för invandring isåfall?
Det var inte så många procent män som röstade på SD i senaste valet vettu..
Citera
2019-03-01, 17:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Man vet också att man har sex med en annan människa på egen risk. Kvinna som man.
Verkligen!
Speciellt med en svensk kvinna.
Har du inte hela på film så är det 150 000 i skadestånd och två år i finkan minst i ganska många fall.
Aldrig mer svensk tjej.
Citera
2019-03-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Aldrig mer svensk tjej.

Du får ju välja ut en bra, alla är inte galna feminazis med 90 IQ.
Citera
2019-03-01, 17:05
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Kvinnor betraktas numera som omyndiga av samhället och våra beslutsfattare. När det inte längre finns något personligt ansvar är man att likställas med ett barn. Så frågan är om det är rimligt att det någonsin är lagligt att ha sex med en kvinna.
Citera
2019-03-01, 17:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det går inte att googla. Det blir helt oseriöst att göra såna uttalanden. Det finns många kvinnor som röstar för invandring men det finns också en hel del som inte gör det. Då kan man alltsåledes inte säga "övriga kvinnor" som om det gäller alla.

De män som röstar för invandring ska nämligen i så fall också hållas ansvariga. Eller det tycker du inte?
Är det viktigare att just ett kön hålls ansvariga kollektivt än de enskilda individer som röstat för invandring isåfall?

Det är klart det går att googla på vad ordet "övriga" betyder om du är osäker på det.

Och om du har problem att kvinnor ställs till svars för det kvinnor i väldigt hög utsträckning förespråkar, eftersom det finns ett fåtal som tycker annorlunda, då borde du också ha problem med motsvarande när män ställs till svars. Varför har du inte framfört dina synpunkter till TS som riktade sig till män utan reagerar först nu när jag riktar hennes frågeställning till kvinnor?

Helt klart är det bättre att inte rikta frågan till ett specifikt kön men om man nu ska göra det är det långt mer relevant att rikta sig till det könet som i långt högre utsträckning är för detta.
Citera
2019-03-01, 17:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Intressant generalisering. Påstående draget ur arslet i vanlig ordning.
Läs tråden. Vi dömer våldtäktsmän till fängelse och ger tips om hur man kan minska risken för att drabbas av brott, men så fort man ger dessa tips till kvinnor blir det ramaskri och det har till och med fått ett namn. "Victimblaming".
Man går "slutwalks" där man klär ut sig till luder och slampor och inbillar sig att man vinner respekt för något.
Men självklart är det bara infantilt och naivt beteende från människor som inte har en susning om hur världen funkar.
Citera
2019-03-01, 17:07
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:

Det var ÄN mindre kvinnor som röstade på SD senaste valet VETTU.

Nu har ju mig veterligt inget val i den svenska historien enbart handlat om en endaste fråga. Därför kanske inte män kan hållas till svars? Rätta mig gärna om jag har fel; men det är ju just kvinnor som INTE har röstat på SD i de senaste fyra fem riksdagsvalen. Enligt ditt resonemang så är det ju kvinnorna själva som skall hållas till svars för invandringen. Med din enkla matematik visar ju i sådana fall på att kvinnor vill bli våldtagna, kuvas och få stryk och testa sina vingar från balkonger. Kaka söker maka, osv.
Senast redigerad av KaptenHundkex 2019-03-01 kl. 17:10.
Citera
2019-03-01, 17:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Verkligen!
Speciellt med en svensk kvinna.
Har du inte hela på film så är det 150 000 i skadestånd och två år i finkan minst i ganska många fall.
Aldrig mer svensk tjej.

Nej ta dig en från asien eller annat land där kvinnorna är mycket mer lojala och fina.
Citera
2019-03-01, 17:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Nu har ju mig veterligt inget val i den svenska historien enbart handlat om en fråga. Därför kanske inte män kan hållas till svars? Rätta mig gärna om jag har fel; men det är ju just kvinnor som INTE har röstat på SD i de senaste fyra fem riksdagsvalen. Enligt ditt resonemang så är det ju kvinnorna själva som skall hållas till svars för invandringen. Med din enkla matematik visar ju i sådana fall på att kvinnor vill bli våldtagna, kuvas och få stryk och testa sina vingar från balkonger. Kaka söker maka, osv.

Jag hänger inte med dig. Och för övrigt bry dig inte så mycket om vad det står, jag diskuterar detta med en enskild person som påstår att alla kvinnor i Sverige ska hållas ansvariga för våldtäkter. Jag försöker förstå hur personen tänker.
Män har inte heller röstat på SD i nån hög utsträckning.
Citera
2019-03-01, 17:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Du får ju välja ut en bra, alla är inte galna feminazis med 90 IQ.
Jag bjuder dig på ett test.
Jag lägger fem tusen M&Ms i en stor skål.
I tio av dem finns arsenik och det står klart och tydligt på en skylt ovanför skålen.

Hur många äter du?

Till och med människor som frikänts från våldtäkter blir av med sina jobb och får fly utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in