Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Allt jag skriver har jag läst här på Flashback. Det gäller bara att söka. Systern tror att chatten avslutades vid 19-tiden för hon brukade laga mat då. Barnen tittade på Bolibompa innan sängdags och Bolibompa slutade 19.00. Emma brukade ge sonen en frukt till Bolibompa och det låg en oäten frukt i hallen. Var hon på väg att ge honom den?
Spekulationer på Flashback ger jag inte mycket för, än mindre för vad du påstår dig minnas står i tråden. "Brottstiden är som minst från kl. 19:07 till kl. 19:17 – 19:18 när Torgny kommer hem, 10 – 11 minuter." Varför påstod Torgny att blodet hade koagulerat? Ville han tidigarelägga brottet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Jag kan inte uttala mig om någon koagulering då jag inte sett det sambon såg.
Torgny såg koaguleringen och uttalade sig om den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Skorna då? Det fanns skospår i blodet. Är inte det graverande också?
Tulpanpernilla har visat att skorna är ett dåligt indicium. Varför fanns inte Torgnys fotspår?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Tror du att rätt person, Christine Schürrer, blev dömd för brotten? Hur många alternativa gärningsmän tycker du finns, förutom Johanna Möller? Tycker du att Johanna Möller är en mer trolig gärningskvinna än Christine Schürrer?
Vad jag tror saknar betydelse. Svaret skapar en sidodiskussion som inte leder oss en meter närmare vad som hände Emma och barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Delar du hovrättens uppfattning om vad som är utrett om Emmas minnesbilder?
Vad jag har för uppfattning i den frågan saknar också betydelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Hur starka är indicierna mot Christine Schürrer, tycker du?
Rätt starka, men inte övertygande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rabattfyllan
Hur många alternativa gärningsmän tycker du finns, förutom Johanna Möller?
Väldigt många.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Herregud! Har du aldrig blivit uppringd av ett nummer du inte känner igen?
Jag har blivit det, och det har även hänt att jag har ringt tillbaka. Men när jag har gjort det vet jag vem som ringde.