Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Önskar jag snarare vore senantikens mästare när jag följer detta fallet understundom.
Jag tycker det ser prima ut ändå. Men det hänger mer på slutledningen än på semantiken trängre förstådd.
Örnen har nog landat ändå. Eller skumpar fram ett stycke till.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Houston we have a problem.
Hiding vi har ett problem.
Det som kanske oroar mig mest är kanske det här:
”
En 44-årig man är fortfarande polisens huvudmisstänkte – men hittills har mordutredarna inte lyckats binda honom till brottet.”
Naturligtvis är det ingen ”nyhet” på det viset att det har varit underförstått.
Men att ÅK nu tydligt artikulererar det och säger att det saknas den avgörande pusselbiten, visar att det inte verkar närma sig en lösning.
Den slutsatsen drar jag av att det ingenstans yttras ett ord om att utredingen går framåt, eller vi väntar på avgörande svar, eller ”whatever” som kan tyda på att man kan hoppas på något positivt slutresultat.
Jag har svårt att acceptera att mordet aldrig skulle lösas, så jag hoppas på ett litet under.
Typ att någon granne/vittne/vän tar bladet från munnen och lämnar den eftersökta pusselbiten.
Eller att det finns den där särskilda personen som jobbar i utredningen som klarar att analysera och lista ut en viktig pusselbit genom sitt idoga arbete. Något liknande som vi sett i andra fall.
Ja, jag hoppas på ett mirakel.
För ännu kan vi inte tidsbestämma DNA.