2019-02-28, 17:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för att du uppmärksammadeen artikeln!

Ser att jag har dubbelciterat från artikeln, ville skynda mig innan den låstes.

Där ser man. Förvånansvärt att man ännu väntar på NFC.
Har förståelse för att it-analyser kan ta tid.

Läste i SN häromdagen att köerna till rättsmedicin har blivit stora och att väntetiderna även där har blivit långa.

Resurserna räcker helt enkelt inte till längre.

Vet inte vad man ska tänka i nuläget, men man förmodar att om man trodde att något avgörande fanns i det material som är kvar att analysera, hade detta kanske belysts i artikeln.

Jag förmodar att även den turordning man väljer att saker ska analyseras i betyder att det som är sist i kön är det som man kanske har minst förhoppning till ska lösa fallet.

Får en känsla av att man tyvärr inte fixar detta fall.
Fasiken.

Äntligen....inget nytt..?
Citera
2019-02-28, 17:32
Medlem
Citat:
Tack för att du uppmärksammadeen artikeln!

Ser att jag har dubbelciterat från artikeln, ville skynda mig innan den låstes.

Där ser man. Förvånansvärt att man ännu väntar på NFC.
Har förståelse för att it-analyser kan ta tid.

Läste i SN häromdagen att köerna till rättsmedicin har blivit stora och att väntetiderna även där har blivit långa.

Resurserna räcker helt enkelt inte till längre.

Vet inte vad man ska tänka i nuläget, men man förmodar att om man trodde att något avgörande fanns i det material som är kvar att analysera, hade detta kanske belysts i artikeln.

Jag förmodar att även den turordning man väljer att saker ska analyseras i betyder att det som är sist i kön är det som man kanske har minst förhoppning till ska lösa fallet.

Får en känsla av att man tyvärr inte fixar detta fall.
Fasiken.

Jag tyckte nästan tvärtom. Några ITanalyser kan nog göra susen.
Citera
2019-02-28, 17:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Polisen väntar på analyser?... Känns som om åklagaren har tappat det. Hon ska i vart fall avföra SD som misstänkt. Hiding hanterar detta ärende jävligt dåligt och vore jag SD:s försvar skulle jag ryta till rejält.
Örebropolisen med Mikael "Kling & Klang" Nyqvist har misslyckats.
Citera
2019-02-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Polisen väntar på analyser?... Känns som om åklagaren har tappat det. Hon ska i vart fall avföra SD som misstänkt. Hiding hanterar detta ärende jävligt dåligt och vore jag SD:s försvar skulle jag ryta till rejält.
Örebropolisen med Mikael "Kling & Klang" Nyqvist har misslyckats.
Rätt intressant med alla INTEn i fallet. ÅK överklagade inte att hon inte fick igenom sannolika och advokaten har inte rutit i.....
Citera
2019-02-28, 19:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Äntligen....inget nytt..?

Haha, skrattet sätter sig i halsen...
Din analys är nog den rätta.

Om man nu ska läsa mellan raderna, så tycker jag dock att jag får en större känsla av hopplöshet för varje ny artikel.

Till exempel att ÅK uttryckligen säger att man ännu inte lyckats binda MGM till mordet.

Eller:

”– Vi har genomfört otroligt många förhör jämfört med vad vi vanligtvis brukar i en mordutredning. Det finns skäl till att vi gjort det, vi måste nämligen jobba brett, säger Åsa Hiding, åklagare och förundersökningsledare., åklagare och förundersökningsledare.

Cykeltjejerna, verkar inte vara cykeltjejerna. Hm, var det inte något som MV antydde som liknar det här?

Jag önskar att ÅK hade nämt något, vad som helst, om att hon hade förhoppning om att fallet skulle lösas.

Semantikens mästare, vad kan du utläsa?
Citera
2019-02-28, 19:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Om man nu ska läsa mellan raderna, så tycker jag dock att jag får en större känsla av hopplöshet för varje ny artikel.

Till exempel att ÅK uttryckligen säger att man ännu inte lyckats binda MGM till mordet.

Eller:

”– Vi har genomfört otroligt många förhör jämfört med vad vi vanligtvis brukar i en mordutredning. Det finns skäl till att vi gjort det, vi måste nämligen jobba brett, säger Åsa Hiding, åklagare och förundersökningsledare., åklagare och förundersökningsledare.

Cykeltjejerna, verkar inte vara cykeltjejerna. Hm, var det inte något som MV antydde som liknar det här?

Jag önskar att ÅK hade nämt något, vad som helst, om att hon hade förhoppning om att fallet skulle lösas.

Du frågar visserligen någon annan och du får säkert ett svar från den också men jag svarar dig ändå.

Det här fallet dog när åklagare Hiding inte lyckades med att få MGM häktad på "sannolika skäl" den 8/6-2018 sedan dess har hon och utredarna förgäves letet efter bevis som inte finns tyvärr, oerhört tråkigt men en stor dos av prestige tror jag har smugit sig in i ärendet, de som utreder kan inte nu så här långt efteråt erkänna att de hade fel.

Har man ägnat tio månader åt att försöka hitta något som binder MGM vid dådet men inte lyckats så har man kommit fel i sitt sökande.
Citera
2019-02-28, 19:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tyckte nästan tvärtom. Några ITanalyser kan nog göra susen.

Jamen det vore skönt om du har rätt.

Själv får jag en känsla av att det man verkligen behöver få svar på, det kanske man sett till att få analyserat först.

Men jag har en förhoppning att alla små indicium kan tillsammans med annat falla på plats så småningom.

Och kanske någon som varit lojal, men grunnat, börjat se krackeleringar, något som inte stämmer, någon liten lögn...
Citera
2019-03-01, 00:28
Medlem
Citat:
Lite mer från artikeln:

En 44-årig man är fortfarande polisens huvudmisstänkte – men hittills har mordutredarna inte lyckats binda honom till brottet.

– Det saknas tyvärr fortfarande svar på en del teknisk bevisning som vi skickat in till Nationellt forensiskt center (NFC). Vi saknar även it-relaterade analyser som vi vill få in. Vi har fått ett datum för när vi möjligen kan få svaren, men eftersom det kan komma att ändras vill jag inte gå ut med de uppgifterna.”

https://www.na.se/artikel/orebro-kommun/aklagaren-efter-de-over-700-forhoren-i-mordutredningen-otroligt-mycket-men-vi-vill-ha-kontakt-med-fl er
Utmärkt. Det är så här jag har känt hela tiden.
Tänk så olika man kan tolka. Jag ser det här som klart positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du frågar visserligen någon annan och du får säkert ett svar från den också

Har man ägnat tio månader åt att försöka hitta något som binder MGM vid dådet men inte lyckats så har man kommit fel i sitt sökande.

Jadå, se ovan.

Om du missade inlägget strax innan ditt med citat från artikeln från åklagaren Åsa Hiding (AH):

– Det saknas tyvärr fortfarande svar på en del teknisk bevisning som vi skickat in till Nationellt forensiskt center (NFC). Vi saknar även it-relaterade analyser som vi vill få in. Vi har fått ett datum för när vi möjligen kan få svaren, men eftersom det kan komma att ändras vill jag inte gå ut med de uppgifterna.”
Senast redigerad av glendale 2019-03-01 kl. 00:42.
Citera
2019-03-01, 01:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Eller:

Önskar jag snarare vore senantikens mästare när jag följer detta fallet understundom.

Jag tycker det ser prima ut ändå. Men det hänger mer på slutledningen än på semantiken trängre förstådd.

Örnen har nog landat ändå. Eller skumpar fram ett stycke till.
Citera
2019-03-01, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Önskar jag snarare vore senantikens mästare när jag följer detta fallet understundom.

Jag tycker det ser prima ut ändå. Men det hänger mer på slutledningen än på semantiken trängre förstådd.

Örnen har nog landat ändå. Eller skumpar fram ett stycke till.

Houston we have a problem.

Hiding vi har ett problem.
Citera
2019-03-01, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kom igen nu, sluta tracka ner åklagaren, det räcker med tjatkvarnens dagliga gnäll.

Vad hon väntar på? Ehh.. NFC?

Tror du på allvar att som Draifos säger att hon "förhalar"?

SD är misstänkt, utredning pågår, vi får nog svar snart. Chilla lite, CJ.

Okej, om hon får till ett åtal mot SD så får jag väl pudla.
Om hon avskriver honom så blir det svårt å låta bli å undra
om hon inte kunde gjort det betydligt tidigare.
Citera
2019-03-01, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Utmärkt. Det är så här jag har känt hela tiden.
Tänk så olika man kan tolka. Jag ser det här som klart positivt.

Jadå, se ovan.

Om du missade inlägget strax innan ditt med citat från artikeln från åklagaren Åsa Hiding (AH):

Skulle vara lite intressant å få reda på när dom skickade in dom
proven som dom väntar svar på nu, samma sak med it-analyserna.

Så här brukar det se ut när dom har en häktad på sannolika skäl, då
är domstolarna generösa med häktningsförlängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in