2019-03-01, 12:02
Medlem
everythingiss avatar
Även om man kan anta att msm använt en generell bild som profilbild på GM, så är det lite intressant att den ser ut som en menaindivid.... Börjar msm släppa sin berörelseskräck vad gäller att det i stort alltid är mena som begår överfallsvåldtäkterna?

Jag tror inte att bilden är en bild på GM, men tyckte valet av generisk bild var intressant.
Citera
2019-03-01, 12:06
Medlem
Släkt-dna? Är det möjligt för polisen att få tag i sånt på flera släktforskar-dna-företag? Då kan flera sådana här brott lösas. Att gärningsmannen inte lämnar sitt dna för att ta reda på mer om sitt dna är väl rimligt men det hjälper ju inte när släktingar gör det. Så det här fallet är kanske det första (i Sverige) av sådana här uppklaranden. Den här mannen har kanske våldtagit fler under åren och då hoppas jag han blir dömd för det med. Om han nu är skyldig.
Citera
2019-03-01, 12:07
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Även om man kan anta att msm använt en generell bild som profilbild på GM, så är det lite intressant att den ser ut som en menaindivid.... Börjar msm släppa sin berörelseskräck vad gäller att det i stort alltid är mena som begår överfallsvåldtäkterna?

Jag tror inte att bilden är en bild på GM, men tyckte valet av generisk bild var intressant.

Anders Eklund var väl misstänkt för det här brottet ett tag, då har jag svårt att tro att det skulle vara en svarting från Afrikas mörkaste djungel som nu är misstänkt. Om inte flickan inte kunde ge något signalement alls på gärningsmannen.
Citera
2019-03-01, 12:10
Medlem
Som jag kan förstå av artikeln så har man hittat hans släkting i sina egna register, så det
är 2 i samma släkt som begått grova brott...
Citera
2019-03-01, 12:12
Medlem
Citat:
Samtidigt så förstår jag inte varför man drivit detta fallet så hårt genom åren. Va flickan jude? Polisdotter? Hade det varit en vanlig Svensson så hade det varit nedlagt för längesedan.

Jag tror det beror på att man hade väldigt bra förutsättningar i detta fallet.
Det fanns tydligen bra DNA spår, och då har man mycket bättre möjligheter att spåra GM idag än man hade 1995.
Citera
2019-03-01, 12:19
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Anders Eklund var väl misstänkt för det här brottet ett tag, då har jag svårt att tro att det skulle vara en svarting från Afrikas mörkaste djungel som nu är misstänkt. Om inte flickan inte kunde ge något signalement alls på gärningsmannen.
Jag förstår, jag visste inte att så varit fallet. Om detta skedde för så länge sedan så borde det vara en mindre sannolikhet att det var en GM från mena, men jag skulle inte tro att det är uteslutet iaf.
Citera
2019-03-01, 12:21
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Jag förstår, jag visste inte att så varit fallet. Om detta skedde för så länge sedan så borde det vara en mindre sannolikhet att det var en GM från mena, men jag skulle inte tro att det är uteslutet iaf.

Jag är enig med dig.
Citera
2019-03-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Samtidigt så förstår jag inte varför man drivit detta fallet så hårt genom åren. Va flickan jude? Polisdotter? Hade det varit en vanlig Svensson så hade det varit nedlagt för längesedan.

Har man lämnat extrema DNA-spår i ett mycket grovt brott är det naturligt att det följs upp tills dess att det preskriberas.
Det är inget krångel för polisen att matcha ihop DNA och det krävs inga hårda insatser för det.
Citera
2019-03-01, 12:37
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Kommer förhoppningsvis leda till en fällande dom, men risken finns att MGM enkom kommer skylla på någon annan i släkten - hoppas då att han ej har någon annan, manlig släkting i lämplig ålder som skulle kunnat begå detta bestialiska brott.
Citera
2019-03-01, 12:38
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Inte uteslutet med en GM från MENA, men större sannolikhet att det är en etnisk svensk GM eller någon från före detta Jugoslavien - kom ju många efter inbördeskriget 1993...
Citera
2019-03-01, 12:48
Medlem
Med DNA-bevis borde väl detta klassas som ett aktuellt kriminalfall och inte kriminalhistoria?

Det kommer i alla fall dyka upp flera trådar i det delforat rörande det här.

Ok, vilka tokar har familj som är tokig och har bott i området sen minst 1995? Känns faktiskt som ett Svenskt område, kanske även Svensk överfallsvåldtäkt. Har Billdal/Hovås sin egen Hagamannen?
Citera
2019-03-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fantastiska nyheter! En man häktad! Undrar vem han är, om han utfört fler brott sedan dess osv?

Hade han utfört fler brott borde det väl ha stått? Sannolikt har han varit laglydig eftersom han inte har åkt fast tidigare. Idag räcker det väl med typ en fortkörning för att bli topsad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in