2019-03-01, 11:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så det är hat att ifrågasätta lgner?

Så du menar att det är hat att ifrågasätta Christines lögner?

Då är det många hatare. Inte bara i det här fallet utan även i många andra fall. Det är bra att du klarar att att ifrågasätta lögner är hat. Då vet vi var vi har dig.

För det första har du inga bevis för att sambon ljuger. Du har misstolkat telefonloggen. Du trodde att de pratat med varandra och att sambon ljög om det. Det var inte sant. Att sambon efter en svår chock rör till det om vilken väg han körde är inte att ljuga. Det är beundransvärt hur klart han tänkte trots allt då många personer som varit med om chockartade upplevelser ofta inte kan redogöra klart för någonting just då.
Citera
2019-03-01, 11:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Torgny sa att han inte visste var samtalen kom från. Om han inte vet var de kom från, hur kunde han då ringa upp detta nummer bägge gångerna? Har du ens läst förhören med Torgny?

Herregud! Har du aldrig blivit uppringd av ett nummer du inte känner igen?
Citera
2019-03-01, 11:56
Medlem
habets avatar
Citat:
Jag driver inte frågan juridiskt ditt lilla troll.

Jag debatterar ämnet med din lilla Arbogianska sekten till skydd för Torgnys förehavanden, en liten religiöst övertygad sekt om sanning istället för fakta.

Hade du något svar på varför T skulle ljuga om de 2 telefonsamtalen som 'Draifos' ställde till dig ca 50 sidor tillbaka?
Du vill ju som sagt gärna ställa just den frågan - varför T ljuger - men verkar väldigt ovillig att föra ett resonemang kring det!
Citera
2019-03-01, 12:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Allt jag skriver har jag läst här på Flashback. Det gäller bara att söka. Systern tror att chatten avslutades vid 19-tiden för hon brukade laga mat då. Barnen tittade på Bolibompa innan sängdags och Bolibompa slutade 19.00. Emma brukade ge sonen en frukt till Bolibompa och det låg en oäten frukt i hallen. Var hon på väg att ge honom den?
Spekulationer på Flashback ger jag inte mycket för, än mindre för vad du påstår dig minnas står i tråden. "Brottstiden är som minst från kl. 19:07 till kl. 19:17 – 19:18 när Torgny kommer hem, 10 – 11 minuter." Varför påstod Torgny att blodet hade koagulerat? Ville han tidigarelägga brottet?
Citat:
Jag kan inte uttala mig om någon koagulering då jag inte sett det sambon såg.
Torgny såg koaguleringen och uttalade sig om den.
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Skorna då? Det fanns skospår i blodet. Är inte det graverande också?
Tulpanpernilla har visat att skorna är ett dåligt indicium. Varför fanns inte Torgnys fotspår?
Citat:
Tror du att rätt person, Christine Schürrer, blev dömd för brotten? Hur många alternativa gärningsmän tycker du finns, förutom Johanna Möller? Tycker du att Johanna Möller är en mer trolig gärningskvinna än Christine Schürrer?
Vad jag tror saknar betydelse. Svaret skapar en sidodiskussion som inte leder oss en meter närmare vad som hände Emma och barnen.
Citat:
Delar du hovrättens uppfattning om vad som är utrett om Emmas minnesbilder?
Vad jag har för uppfattning i den frågan saknar också betydelse.
Citat:
Hur starka är indicierna mot Christine Schürrer, tycker du?
Rätt starka, men inte övertygande.
Citat:
Hur många alternativa gärningsmän tycker du finns, förutom Johanna Möller?
Väldigt många.
Citat:
Herregud! Har du aldrig blivit uppringd av ett nummer du inte känner igen?
Jag har blivit det, och det har även hänt att jag har ringt tillbaka. Men när jag har gjort det vet jag vem som ringde.
Citera
2019-03-01, 12:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du menar här att skulle tyskan erkänna så är fallet klappat och klart trots bristen på bevis i form av dna, mordvapen och utpekanden från vittnen? Då borde du kunna förstå att ett erkännande inte behövs för fällande dom i just det här fallet då även ett erkännande måste styrkas med bevis. Bevisningen räckte.

Med andra ord, du medger att bevisningen räckte för fällande dom.
Ska inte bli något nytt Q fall. Polis/åklagare måste ha på fötter till att fälla någon för det brott de är anklagade för.
Citera
2019-03-01, 12:39
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det var inte enbart därför hon fälldes. Du granskar inte något fall. Du koncentrerar dig helt på att smutskasta offren genom att sitta och hitta på en massa sjuka idéer. Jag hoppas att du inte ser dig själv som seriös? Det är det sista du är.

Tulpanpernilla kan inte dölja sitt hat hon känner för Emma. Det är något jag tycker är intressant att diskutera. Varför hånar hon människor som har känslor och tycker inte att människor som har känslor ska granska ett fall när hennes egna känslor för tyskan och Emma genomsyrar det mesta hon skriver?
Lugna ner dig och dra inga förhastade påståenden. Något hat har jag inte däremot genomskådar jag Emmas lögner när jag sett videoförhören från skyddad tid. Framkommer att hon och T diskuterar fallet och att T hjälper henne med information.
Citera
2019-03-01, 12:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Spekulationer på Flashback ger jag inte mycket för, än mindre för vad du påstår dig minnas står i tråden. "Brottstiden är som minst från kl. 19:07 till kl. 19:17 – 19:18 när Torgny kommer hem, 10 – 11 minuter." Varför påstod Torgny att blodet hade koagulerat? Ville han tidigarelägga brottet?Torgny såg koaguleringen och uttalade sig om den.Tulpanpernilla har visat att skorna är ett dåligt indicium. Varför fanns inte Torgnys fotspår?Vad jag tror saknar betydelse. Svaret skapar en sidodiskussion som inte leder oss en meter närmare vad som hände Emma och barnen.Vad jag har för uppfattning i den frågan saknar också betydelse.Rätt starka, men inte övertygande.Väldigt många.Jag har blivit det, och det har även hänt att jag har ringt tillbaka. Men när jag har gjort det vet jag vem som ringde.

Naturligtvis har jag läst och refererat från allt som särskilt Tulpanpernilla kopierat in från FU. Det är fakta.

Hur ska jag kunna veta varför sambon påstår saker? Vissa av såren kan ha börjat koagulera, vad är det du inte förstår?

Om det saknas skospår från sambon kanske ni andra även kan förstå varför inte hela hallen var full av tyskans skospår?

Jag antar att du kollar på nätet vem ett nummer tillhör innan du ringer. Eller så har du haft tur och den du ringde upp svarade och fick på så sätt veta vem som ringt.

Rätten har bedömt att tyskan hinner mörda barnen och nästan deras mamma och hunnit iväg innan sambon kom hem. Alltså är det möjligt trots den knappa tiden.
Citera
2019-03-01, 12:43
Medlem
katws avatar
Citat:
Så det är hat att ifrågasätta lgner?

Så du menar att det är hat att ifrågasätta Christines lögner?

Då är det många hatare. Inte bara i det här fallet utan även i många andra fall. Det är bra att du klarar att att ifrågasätta lögner är hat. Då vet vi var vi har dig.

Ta det lugnt. Det märks på ditt sätt att uttrycka dig gentemot framförallt Torgny. Och allt ditt tjafs om religion i sammanhanget är fullständigt skrattretande. Som sagt, ta en valium människa.

Men vi vet var vi har dig.
Citera
2019-03-01, 12:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Lugna ner dig och dra inga förhastade påståenden. Något hat har jag inte däremot genomskådar jag Emmas lögner när jag sett videoförhören från skyddad tid. Framkommer att hon och T diskuterar fallet och att T hjälper henne med information.

Det du har kallat Emma för genom åren visar ett hat från din sida. Du har liksom Singlestar inte bevisat att Emma eller hennes sambo ljuger.

Dina slutsatser är grundade på fantasier du har. Förstår du inte att tyskan hade fällts ändå? Även om Emma fått veta saker efteråt (vilket inte är bevisat) så stod och föll inte åtalet med hennes observationer eller minnen.
Citera
2019-03-01, 12:50
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ska inte bli något nytt Q fall. Polis/åklagare måste ha på fötter till att fälla någon för det brott de är anklagade för.

Du förstod uppenbarligen inte vad jag skrev. Du menade att bevisningen räckte för fällande dom även om du helst sett ett erkännande också.

Du skulle också fullt ut acceptera utslaget om hovrätten kom fram till samma sak som tingsrätten. Det hade du aldrig sagt om du tyckt att bevisningen var för svag.
Senast redigerad av Combival 2019-03-01 kl. 12:54.
Citera
2019-03-01, 12:52
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Vad jag tror saknar betydelse. Svaret skapar en sidodiskussion som inte leder oss en meter närmare vad som hände Emma och barnen.

Är en fråga om var utredningen får beröm av juridiskt kunniga människor något som för oss närmare gärningsmannen då? Den har du ställt tidigare i tråden.
Citera
2019-03-01, 13:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Spekulationer på Flashback ger jag inte mycket för

Det är ju just det du sysslar med hela dagarna. Varför anser du dig mer trovärdig än andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in