2019-02-28, 22:37
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag har diskuterat feminism på det här forumet längre än vad du har vart medlem här. Jag har rätt bra koll på radikalfeminismen.
Vad bra då. Bättre lycka nästa gång.

(Man kan med fördel diskutera feminism även utanför Flashback.)
Citera
2019-02-28, 22:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej jag vet inte alls vad du menar....de absolut flesta i Sverige betalar skatt. Punkt.
dvs vi är alla med om att betala vår välfärd.

Jojo men vår välfärd är ganska, eller mycket frikostig. Och betalar för väldigt många som inte bidrar utan tvärtom kostar en himla massa. Till exempel de kriminella invandrade män som ska uppehållas i landet på "behandling* som begår brott samma sekund de släpps ut i samhället igen.
Denna välfärdsdrömmen hade inte existerat om alla som bidrog tjänade en dryga 30k i månaden, det tror jag att du förstår också.
Så att lalla runt med argumentet "alla bidrar" gör bara diskussionen löjlig faktiskt.
Och för de som faktiskt bidrar riktigt ordentligt till kalaset, hur kul är det för dem att det går monumentala summor till att plocka hit kriminella människor som både skadar och kostar pengar? Släng därtill meningslösa projekt och institutioner som har noll värde.
Som sagt,slösa på andras pengar går bra.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-28 kl. 22:44.
Citera
2019-02-28, 22:43
Medlem
Citat:
Sluta lek med ord. Att jobba 12 timmar om dagen för att finansiera hela familjen är att ta hand om sitt barn. Att ta hand om barnet är inte koncentrerat till att byta blöjor.

Det är PUA filmerna på youtube jag snackar om. Det enda dessa killar gör är att med starkt självförtroende gå fram till tjejer och fråga efter deras nummer, dock är det betydligt lättare sagt än gjort för många killar. Detta gillar inte feminister av någon underlig anledning. Min teori är att radikala feminister inte gillar tanken av att män jagar kvinnor. Man skulle kunna säg att dessa killar planterar ett intresse hos dessa tjejer. I den feministiska utopin så vill man säkert att kvinnor i princip bara ska peka på en kille och automatiskt få hans intresse, män ska aldrig självmant söka sig till det intresset då det skulle ses som ett ofredande i (radikala)feministers ögon.

Sedan undrar jag varför du sätter ord i munnen på mig? jag har aldrig skrivit att kvinnor inte dras till fysisk skönhet, enbart att män dras till det mer än vad kvinnor gör, uppenbarligen.
Nej, det är att jobba 12 timmar om dagen. Betydligt smartare är att även låta morsan jobba lite och dela på omsorgen om barnen samt fixa stålarna till familjen.

PUA taktiken har varit att bete sig illa och därmed dra uppmärksamhet till sig. För inte så länge sen hade vi en debatt om detta, med någon sådan PUA talare som "tipsade" om att ta strupgrepp på kvinnor skulle vara en bra "taktik" få kvinnor på. Sjukt om du frågar mig.

Ingen kvinna med vett ger ut sitt telefonnummer till en vilt främmande kille, ursäkta men så "naiva" är alltså inte tjejer. Hur skulle det vara om killar 1. lär sig tänka lite rationellt kring vad tjejer kan tänkas gilla?
2. Inte är så jävla desperata efter fitta eller ONS? Sluta prioritera att ligga runt, för att sen sitta på FB och gnälla över att tjejer ligger runt. 1.!!! som sagt.

Nej män dras mer till att knulla runt som idioter med i princip vad/ vem som helst. kvantitet framför kvalitet.och nej det dras inte tjejer till lika mycket, vi dras till kvalitet framför kvantitet. Väldigt förenklat.
Citera
2019-02-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jojo men vår välfärd är ganska, eller mycket frikostig. Och betalar för väldigt många som inte bidrar utan tvärtom kostar en himla massa. Till exempel de kriminella män som ska uppehållas i landet på "behandling* som begår brott samma sekund de släpps ut i samhället igen.
Denna välfärdsdrömmen hade inte existerat om alla som bidrog tjänade en dryga 30k i månaden, det tror jag att du förstår också.
Så att lalla runt med argumentet "alla bidrar" gör bara diskussionen löjlig faktiskt.
Och för de som faktiskt bidrar riktigt ordentligt till kalaset, hur kul är det för dem att det går monumentala summor till att plocka hit kriminella människor som både skadar och kostar pengar? Släng därtill meningslösa projekt och institutioner som har noll värde.
Som sagt,slösa på andras pengar går bra.

Du menar Svartenbrand typ?
Ja kriminalitet kostar ju en jäkla massa pengar helt i onödan oftast, och ja denna kostnad domineras av män och anses i många kretsar vara höjden av "manligt".
Citera
2019-02-28, 22:47
Medlem
Citat:
Jag har diskuterat feminism på det här forumet längre än vad du har vart medlem här. Jag har rätt bra koll på radikalfeminismen.
Njae det tror jag faktiskt inte du har.
Citera
2019-02-28, 22:49
Medlem
Citat:
Nej, det är att jobba 12 timmar om dagen. Betydligt smartare är att även låta morsan jobba lite och dela på omsorgen om barnen samt fixa stålarna till familjen.

PUA taktiken har varit att bete sig illa och därmed dra uppmärksamhet till sig. För inte så länge sen hade vi en debatt om detta, med någon sådan PUA talare som "tipsade" om att ta strupgrepp på kvinnor skulle vara en bra "taktik" få kvinnor på. Sjukt om du frågar mig.

Ingen kvinna med vett ger ut sitt telefonnummer till en vilt främmande kille, ursäkta men så "naiva" är alltså inte tjejer. Hur skulle det vara om killar 1. lär sig tänka lite rationellt kring vad tjejer kan tänkas gilla?
2. Inte är så jävla desperata efter fitta eller ONS? Sluta prioritera att ligga runt, för att sen sitta på FB och gnälla över att tjejer ligger runt. 1.!!! som sagt.

Nej män dras mer till att knulla runt som idioter med i princip vad/ vem som helst. kvantitet framför kvalitet.och nej det dras inte tjejer till lika mycket, vi dras till kvalitet framför kvantitet. Väldigt förenklat.
En stor majoritet människor skulle nog inte hålla med dig om att Johan som sliter röven av sig för att betala familjens räkningar inte bidrar till att ta hand om barnen. Hade det inte vart för hans jobb så hade hela familjen levt i någon skitig lägenhet med en massa bidrag och knappast njutit av livet. Jag tror nog hans fru Lisa är mycket tacksam över att han tar hand om familjen(barnen) genom att betala alla räkningar och spendera resten på nöje tillsammans med familjen. Sedan är Lisas situation temporär, hon kommer börja jobba så småningom hon också och allt återgår till det "normala".

Helt sjukt vad du överdriver angående dessa PUA. En stor majoritet av dom lär killar hur man ska tala med kvinnor. Och jo, kvinnor ger faktiskt ut sina nummer till vilt främmande män förutsatt att männen vet hur man snackar - vilket man får lära sig av dessa PUA.
Citera
2019-02-28, 23:00
Medlem
Var ju en feminist som levde undercover som en man och fick professionell sminkning osv.

Hon trodde ju innan experimentet att hon visste precis vad kvinnor ville ha och skulle vara som den perfekta mannen för dom.

Man ser hur akward stämningen blir när hon som man försöker ragga på en tjej som bara avfärdar henne svindrygt.

När hon berättar att hon är kvinna ändras den andra kvinnans attityd och hon ber direkt om ursäkt för hur otrevlig hon var osv.

Denna feministen blev ödmjuk efteråt då hon innan trott att hon förstod allting, hur saker låg till.

https://www.youtube.com/watch?v=Kn2Jtm_x8f8
Senast redigerad av Naturesprophet 2019-02-28 kl. 23:02.
Citera
2019-02-28, 23:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
ja,

våldsutövning är nu rätt negativt.
Inte ta hand om sina barn = rejält negativt.
idiotiska risktagningar = köra för fort, slarvigt, hoppa ut för stup för att det är "kul" etc = negativt.
Inte ta hand om sig själv, dvs inte uppsöka sjukvård vid behov, inte äta bra, motionera, skaffa sig bra socialt kontaktnät, skydda sig vid sex etc etc = negativt.
Skita i att skaffa sig kunskap i div hemmasysslor som ex skita i att städa, tvätta, laga mat, för att man tror att det löser sig självt....= negativt.

Så ja, den trad. mansrollen innehåller rätt mycket negativt, men det betyder inte alls som jag redan skrivit att vara man behöver betyda något negativt. Du har fortfarande inte fattat att man inte är lika med "maskulinitet".

Verkligen? du blir provocerad om en kvinna kräver av dig att du inte ska slå folk på käften eller ta hand om din egen unge och egna disk? I sånt fall är du ju mer än "naiv", eller hur?

Varför ska du lyssna på tramsiga youtube filmer? hmm?

Du radar upp en del saker ovan som kan vara negativa. Men det blir väldigt raljerande i sig, därför du sätter dig över folk och talar om för dem vad de vill och inte vill.
Om nu inte mannen vill uppsöka sjukvård, eller om han vill köra en bergsklättring för spänningens skull då får han väl göra det?!
Det kan vara dåligt för honom själv ja, men hans beslut och hans risk.
Det är väl inte vettigt nånstans att sprida runt hur andra ska vara? Sålänge de inte skadar andra. Vilket en förfortkörande bilist kan göra. Definitivt. Och det finns det också lagstiftning mot.
Men sånt som bara rör den enskilda individen, låt det vara. Vi vill inte ha en massa hens som alla är likadana rännandes runt i samhället.
Kan du inte se någonting positivt med "mansrollen"? Om du för en sekund tänker bort allt du ser som negativt.
Citera
2019-02-28, 23:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du menar Svartenbrand typ?
Ja kriminalitet kostar ju en jäkla massa pengar helt i onödan oftast, och ja denna kostnad domineras av män och anses i många kretsar vara höjden av "manligt".

Framförallt män från andra länder ja. Inte svenska män.
Citera
2019-02-28, 23:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Så kan det vara, eller så kan det vara som så att du inte har koll på din feministiska teori. Har du gått och anslutit dig till patriarkatet?

Den vanligast använda modellen i USA gällande våld i hemmet är nämligen den fruktansvärda Duluth model, vilken bygger på feministisk teori, framtaget av en liten grupp politiska aktivister.

Den menar bl.a. annat att enbart män kan bruka våld, och att samhället fostrar dem till att använda det för att kontrollera och äga kvinnan för att förstärka patriarkatet. Kvinnan i sig är tydligen så pass svag och oduglig att hon inte kan vara annat än offer för hans förtryck. Ingen förvåning där, enbart feministisk teori kan tycka något så vedervärdigt om kvinnor.

Det låter inte direkt som en modell som inte skulle notera om ett monster våldtar sin fru.

Jag har väl egentligen inget emot det om det nu skulle visa sig hjälpa, men tyvärr är det precis som vanligt, att var man än stöter på något som kontrolleras med hjälp av feministisk teori så råder enbart hat och misär.

Nu vet jag inte med män i USA, men svenska män är riktigt usla på att kontrollera sina kvinnor kan man lugnt säga iallafall.
De skulle behöva lära sig lite om hur man är framfusig istället för att lära sig backa.
Hårddraget, men en gnutta sanning ligger det i det.
Citera
2019-02-28, 23:48
Medlem
Svenska mäns problem är egentligen ganska enkelt.

Dom försörjer kvinnor samt invandrare via skattesedeln.

Ta exemplet på den gifta mannen vars fru hade en affär med en afghan.

Han går till jobbet i privat sektor på industrin. Tjänar pengar som produceras på riktigt. Dessa går via skatten till offentlig sektor sjukvården och försörjer hans frus sjuksköterskans lön. Sedan går pengarna till bidrag som försörjer afghanen.

Så han försörjer både sin fru och hennes älskare. Det är humor om något.

Snacka om att bli bedragen.
Citera
2019-03-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Precis så är det, den svenska mannen kämpar och sliter för att sedan indirekt ge bort pengarna till blattar och svenska kvinnor. Svenska kvinnor tackar och tar emot cuckens pengar för att sedan dansa på bordet när katten är på jobbet.

Samhällskontraktet mellan män och kvinnor är helt klart förstört, kvinnor brukade belöna män med kärlek, sex och barn om de jobbade hårt, de gör de inte längre, istället knullar de kåkfarare och negrer och förväntar sig FORTFARANDE att männen ska ge dom pengar.

Det är tur att fler och fler män börjar vakna upp för detta vansinne och vägrar.

Ja, det blir en haremkultur.

Pga detta kommer Sverige gå under på sikt. Även om dessa losers inte anses nyttiga för kvinnor rent evolutionärt, så behövs dom som arbetsmyror om samhället ska fungera.

Exakt hur dom tänkt sig motivera dom är något dom själva får lösa haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in