Haha, det är så mycket osanningar och fördomar i den här tråden

När man läser detta så förstår man att man kan ta det mesta man läser på flashback med en nypa salt. (alltså även detta som jag skriver)
Koffe1010: Underbar avatar, och underbar beskrivning av tjärna ängar.
Borlänge är en mellanstor svenskstad i mellanmjölkens land sverige. Den är lagom. Den har de flesta butikerna, restauranger från världens alla hörn och några krogar. Ett antal gym och idrottsanläggningar, Pokerklubbar Den har bostadsområden från white och brown trash till övre medelklassen.
Här skulle jag kunna tänka mig att bo:
http://www.maklarhuset.se/ViewObjekt...78&view=Images
Borlängeborna arbetar på någon av de stora industrierna SSAB eller KP, butiksbiträde på kupolen eller på något av de statliga verk som finns här (vägverket och banverket) Vägverkets lokalisering i borlänge har hjälpt staden med väldigt bra infrastruktur gällande vägar, väldigt lätt att ta sig fram med många rondeller och mycket fyrfiliga vägar.
Mentaliteten hos borlängebor skiljer sig inte så värst mycket från någon annanstans som jag har bott på, och inte brottsligheten heller.
Men inte fan flyttar man till Borlänge eller Falun för utbudet av butiker och nöjesliv, man gör det för den underbara naturen. Runns skärgård är riktigt vacker, Älven är fin på sina ställen. plus andra små insjöar.
Gravt stockholmskomplex hittar jag inte i Borlänge. Men du syftar på att det byggs upp köpcentrum på köpcentrum. Kupolen byggdes för 17 år sedan, sedan dess har det inte öppnat något mer köpcentrum även om just kupolen och området där runt omkring har växt.
"Dött och deprimerande uttryck" hittar man i den gamla stadskärnan på dagarna då kupolen tyvärr har tagit över handeln 70-talshus är det inte. Skämtsamt kallas borlänge centrum gamla stan.
Sammanfattningsvis kan jag väl säga att borlänge är en "lagomstad" som varken är bättre eller sämre än falun.
Tog du jobbet eller blev du avskräckt från flashbacks fördomar?