https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1q467/palmegruppens-chef-vi-kommer-losa-det
Citat.
– Jag har begärt förstärkning men inte fått det, så det går ju inte framåt med ljusets hastighet, säger han lite ironiskt.
Han berättar också att varken han eller utredarna jobbar på heltid med fallet. Men de har regelbundna träffar där de går igenom och fördelar arbetsuppgifter. Och gör arkivforskning som tar tid.
Hur spännande teorier man än har måste man kunna leda ner en gärningsman till brottsplatsen. Det är där vår koncentration har legat under den tid jag varit förundersökningsledare.
Det innebär bland annat att utredarna egentligen bara lägger vikt vid de personer som de vet varit där. Slut citat.
Utredningen är ett skämt. De jobbar inte ens heltid.
Man utgår enbart från de som man vet var där. Som den totalt okände mördaren då eller. Plus narkotikaspaningen och WT-bärarna. Men något säger mig att det inte är det man menar. Ligger nära till hands att tro att KP är ute efter en enkel lösning. En setup a la Holmer och Ölvebro.
Som jag ser det finns det ingen vilja från något håll att lösa mordet. Vilket det aldrig funnits. Det har blivit världens största icke-utredning. Där ett antal avsnitt helt lämnats utanför. Där det är uppenbart att det en gång i tiden var Holmer, IC och Ebbe som satte standarden. Alla andra har enbart följt efter.