2019-02-28, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Vad har detta med MOP att göra? Kopplingarna du gör hör snarare hemma i en tråd som anknyter till ”Sion Vises Protokoll”

Israelerna hade motiv. Kan de ta en Bernadotte så kan de lika gärna ta vår statsminister. Så pass kyliga är de emellanåt. Sen tycker jag du ska vara glad att du inte upplevde allt annat OT här i tråden igår som mod sedermera raderat. Jag blev själv varnad på kuppen
Citera
2019-02-28, 12:36
Medlem
andersaanderssonas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1q467/palmegruppens-chef-vi-kommer-losa-det

Citat.
– Jag har begärt förstärkning men inte fått det, så det går ju inte framåt med ljusets hastighet, säger han lite ironiskt.

Han berättar också att varken han eller utredarna jobbar på heltid med fallet. Men de har regelbundna träffar där de går igenom och fördelar arbetsuppgifter. Och gör arkivforskning som tar tid.

Hur spännande teorier man än har måste man kunna leda ner en gärningsman till brottsplatsen. Det är där vår koncentration har legat under den tid jag varit förundersökningsledare.

Det innebär bland annat att utredarna egentligen bara lägger vikt vid de personer som de vet varit där. Slut citat.

Utredningen är ett skämt. De jobbar inte ens heltid.

Man utgår enbart från de som man vet var där. Som den totalt okände mördaren då eller. Plus narkotikaspaningen och WT-bärarna. Men något säger mig att det inte är det man menar. Ligger nära till hands att tro att KP är ute efter en enkel lösning. En setup a la Holmer och Ölvebro.

Som jag ser det finns det ingen vilja från något håll att lösa mordet. Vilket det aldrig funnits. Det har blivit världens största icke-utredning. Där ett antal avsnitt helt lämnats utanför. Där det är uppenbart att det en gång i tiden var Holmer, IC och Ebbe som satte standarden. Alla andra har enbart följt efter.
Senast redigerad av andersaanderssona 2019-02-28 kl. 12:40.
Citera
2019-02-28, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1q467/palmegruppens-chef-vi-kommer-losa-det

Citat.
– Jag har begärt förstärkning men inte fått det, så det går ju inte framåt med ljusets hastighet, säger han lite ironiskt.

Han berättar också att varken han eller utredarna jobbar på heltid med fallet. Men de har regelbundna träffar där de går igenom och fördelar arbetsuppgifter. Och gör arkivforskning som tar tid.

Hur spännande teorier man än har måste man kunna leda ner en gärningsman till brottsplatsen. Det är där vår koncentration har legat under den tid jag varit förundersökningsledare.

Det innebär bland annat att utredarna egentligen bara lägger vikt vid de personer som de vet varit där. Slut citat.

Utredningen är ett skämt. De jobbar inte ens heltid.

Man utgår enbart från de som man vet var där. Som den totalt okände mördaren då eller. Plus narkotikaspaningen och WT-bärarna. Men något säger mig att det inte är det man menar. Ligger nära till hands att tro att KP är ute efter en enkel lösning. En setup a la Holmer och Ölvebro.

Som jag ser det finns det ingen vilja från något håll att lösa mordet. Vilket det aldrig funnits. Det har blivit världens största icke-utredning. Där ett antal avsnitt helt lämnats utanför. Där det är uppenbart att det en gång i tiden var Holmer, IC och Ebbe som satte standarden. Alla andra har enbart följt efter.

Som andra redan påstått. Utredningen är en del utav brottet i sig.
Citera
2019-02-28, 14:54
Medlem
Alltsedan riksdagspartiernas ledare (exkl VPK) under stort hysch-hysch en tid efter mordet träffades på Stockholms Slott för överläggningar har jag varit övertygad om att polisen har hela bilden klar för sig vad gäller hur och varför Palme mördades. Offentliggörande av gåtans lösning ansågs dock av berörda parter kunna medföra implikationer av så allvarlig art att ärendet försågs med hemligstämpel och klassades som statshemlighet. För att citera salig Hans Holmér; ”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden”.

Medborgarna behöver göras mentalt förberedda på att något är i görningen. Jag misstänker att ”SÄPO utreder nätverk-affären” som i princip utan ett uns av begriplig information trumpetades ut häromdagen i själva verket är en förvarning om att hemligheten är nära att sippra ut; "Stockholm, Malmö, Göteborg, Örebro och Alingsås" = Snacket går lite varstans.
Citera
2019-02-28, 15:08
Moderator
Schlesiens avatar
Thomas Pettersson kör ett varv i Filter om Tyresö-Hans med sin stuga i Särna-Idretrakten nu, om jag förstått dagstidningarna rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona

Citat.

Om PU inte jobbar heltid hinner de inget annat än att ta emot och besvara uppvaktning från Thomas Pettersson- och Stocklassaprojekt.
Citera
2019-02-28, 15:25
Medlem
Bjornhagens avatar
Vad är det Krister Petersson menar när han säger att mordet på OP kommer att klaras upp? Det han väntar på är att någon, som är ansvarig för ett dödsbo, ringer och berättar att de hittat en cowboy-pistol på vinden, eller i bankfacket efter framlidne NN.
Citera
2019-02-28, 16:06
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Om PU inte jobbar heltid hinner de inget annat än att ta emot och besvara uppvaktning från Thomas Pettersson- och Stocklassaprojekt.
Uppenbart är det så. Det är fler som uppmärksammat tingens ordning. Wall och Borgnäs i dagens GP.

https://www.gp.se/debatt/dags-att-granska-den-dyra-och-resultatl%C3%B6sa-palmeutredningen-1.13735250

Citat.
Mordutredningen har hittills inte lett till att någon kunnat bindas vid brottet, trots att den kostat mellan en halv och en miljard kronor. Frågan är om det över huvud taget har uppnåtts några resultat alls i mördarjakten. Svenska folket, skattebetalarna, har inte fått några ledtrådar om vad det i så fall skulle vara.

All redovisning av konkreta framsteg i utredningsarbetet lyser med sin frånvaro.

Något som inte ens förekom i utredningsmaterialet – och därför inte heller uppmärksammades av kommissionen – var den ytterst hemliga paramilitära organisationen Stay Behind, som varit i högsta grad aktiv vid tiden för Palmemordet.

Men den nerskurna styrka på fyra man som nu utgör Palmeutredningen kan knappast ens ha en teoretisk chans att lyckas med det.
Citera
2019-02-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Alltsedan riksdagspartiernas ledare (exkl VPK) under stort hysch-hysch en tid efter mordet träffades på Stockholms Slott för överläggningar har jag varit övertygad om att polisen har hela bilden klar för sig vad gäller hur och varför Palme mördades. Offentliggörande av gåtans lösning ansågs dock av berörda parter kunna medföra implikationer av så allvarlig art att ärendet försågs med hemligstämpel och klassades som statshemlighet. För att citera salig Hans Holmér; ”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden”.

Medborgarna behöver göras mentalt förberedda på att något är i görningen. Jag misstänker att ”SÄPO utreder nätverk-affären” som i princip utan ett uns av begriplig information trumpetades ut häromdagen i själva verket är en förvarning om att hemligheten är nära att sippra ut; "Stockholm, Malmö, Göteborg, Örebro och Alingsås" = Snacket går lite varstans.

Vad skulle det vara för "hemlighet" med anknytning till MOP utan att du fördjupar dig i en massa politiska resonemang?
Citera
2019-02-28, 17:54
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Med anledning av 33 årsdagen. Vissa vulgära människors beteende äcklar mig djupt och oavsett hur många sakfrågor jag har i princip en liknande åsikt gör sånt här beteende att man bara kan svara med öga för öga, tand för tand. Sen kommer jag ihåg att jag inte gillar meningslöst våld överhuvudtaget, nåja.
https://www.hd.se/2016-02-26/lisbet-sag-pistolen-blanka-sjong-partiledaren
Citera
2019-02-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Vad skulle det vara för "hemlighet" med anknytning till MOP utan att du fördjupar dig i en massa politiska resonemang?
I o m att HH sa ”när” bör det vara något som behåller sin sprängkraft även efter en lång tid. Jag vill inte spekulera utan överlåter till myndigheterna, vilka har haft god tid till förberedelse, att hantera ärendet.
Citera
2019-02-28, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Med anledning av 33 årsdagen. Vissa vulgära människors beteende äcklar mig djupt och oavsett hur många sakfrågor jag har i princip en liknande åsikt gör sånt här beteende att man bara kan svara med öga för öga, tand för tand. Sen kommer jag ihåg att jag inte gillar meningslöst våld överhuvudtaget, nåja.
https://www.hd.se/2016-02-26/lisbet-sag-pistolen-blanka-sjong-partiledaren

Jag må själv tillhöra den vulgära sorten som inte skräder med orden och säger vad jag tycker och tänker. Jag har själv inte särskilt positiva åsikter om Palme milt sagt om man säger så, men jag skulle aldrig sänka mig så lågt som JÅ och kompani gjorde där. Jag glädjer mig aldrig åt någon annans död, vem personen i fråga än må vara. Anhörigas personliga tragedi och sorg är ingenting man är skadeglad åt oavsett vad och oavsett vem tragedin och sorgen berör.
Citera
2019-02-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Thomas Pettersson kör ett varv i Filter om Tyresö-Hans med sin stuga i Särna-Idretrakten nu, om jag förstått dagstidningarna rätt.

För den som inte har tillgång till Filter så har Expressen en video där Pettersson uttalar sig om Kringelfjordshistorien.
https://www.expressen.se/nyheter/polisens-nya-palme-vittne-stugagaren/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in