Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Nja, han anklagade faktiskt Trump för att ha folk som hotar andra åt honom och en rad andra saker.
Det komiska var dock att republikanerna i stort sett bara försökte montera ner Cohens trovärdighet genom att konstant prata om att han har ljugit tidigare, hade de verkligen velat montera ner hans trovärdighet så hade de ställt frågor som han inte hade kunnat svarat på eller dylikt.
Nu säger jag inte att Cohen har fel om Trump men han har blivit beslagen med lögn förut när han vittnat för kongressen och det brukar sänka ett vittnes trovärdighet till noll.
Det vore väl nästan tjänstefel av republikanerna att inte säga det högt och ofta om ingen annan gjorde det?
Citat:
Cohen has pleaded guilty in federal court to lying to members Congress about a potential development deal in Russia and, separately, for violating campaign finance laws among other financial crimes. He appeared before Wednesday’s House panel “to correct the record,” saying at several points he was ashamed of having lied for and worked alongside Trump.
Det kan ju till exempel vara så här, Cohen ljög och skall få fängelse men är erbjuden en deal att trash-talka Trump och får ett mildare straff.
Nu gick jag över vad Cohen sagt lite snabbt, ni kan googla själva,
- privat är Trump värre rasist än vad ni tror (är han inte gift med en Slovenska?)
-om Trump förlorar valet 2020 kommer han inte avgå frivilligt (hur i hela helskotta vet Cohen det?)
-Trump har mörkat att han var inblandad i Trump tower i moscow (möjlig koppling till Ryssland och det torde inte Mueller ha missat om det är olagligt).
-Trump trash-talkar motståndare (vilken nyhet, Da Nang Dick visste not redan det

)
-han skämdes över att någonsin ha jobbat för Trump.
För mig ser det inte ut som något som kommer leda till åtal annat än att Cohen kört en Bernie Sanders och alla tidningar nu skriver att Trump är värsta rasisten ever.