2019-02-26, 13:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Är "att inte använda livsupprätthållande apparater på svårt sjuka patienter" abort? Det får man väl göra redan idag?

Det handlar om nyfödda som jag har förstått det, med andra ord nyfödda som inte går att rädda även om de får ligga i en kuvös.

Så som jag förstår det hela så rör det sig om att republikanerna vill införa är att även om en kvinna föder i vecka 20 eller tidigare, de vill helt enkelt göra sina bokstavstroende väljare och troligen även de donatorer som tillhör den gruppen glada.

Det jag ser i Trumps snyft twittrande rörande detta är läkare som svarar och säger att de stödjer demokraterna i det hela då omröstningen inte handlar om att "avrätta" nyfödda utan att få fortsätta ha rätten att ta bort livsuppehållande maskiner när det inte finns någon chans till överlevnad och där ingen förväntar sig att barnet ska överleva.
Citera
2019-02-26, 13:41
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Q driver oponion, många härinne har gissat att han är just en oponionsbildande psyops.
Min åsikt är att Q är en del i en operation vars mål är att frigöra mänskligheten. Q är en motpol mot propaganda och censur och vars Q's primära uppgift är att informera och synliggöra. Jag håller med om att Q till viss del är opinionsbildande, men att det är sekundärt.
Citera
2019-02-26, 16:01
Medlem
Jag håller inte med dig shill.

Q är propaganda + misinformation.
Africanized och Ondahamstern skrev tidigare idag om varför.
Citera
2019-02-27, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Min åsikt är att Q är en del i en operation vars mål är att frigöra mänskligheten. Q är en motpol mot propaganda och censur och vars Q's primära uppgift är att informera och synliggöra. Jag håller med om att Q till viss del är opinionsbildande, men att det är sekundärt.

Fast nu har vi ju precis upptäckt att Q haft väldigt fel i två inlägg, du har ju läst dom.
Man kan ju inte ta allt at face value som Q skriver, har han fel måste det erkännas och diskuteras.

Du kan ju läsa själv vad definitionen av propaganda är, Q sysslar med propaganda.
Citat:
Propaganda is information that is not objective and is used primarily to influence an audience and further an agenda, often by presenting facts selectively to encourage a particular synthesis or perception, or using loaded language to produce an emotional rather than a rational response to the information that is presented.[1] Propaganda is often associated with material prepared by governments, but activist groups, companies, religious organizations and the media can also produce propaganda.

Fetstlilat ovan, det är ju lite av Q paradgren.

Dock, när tredje högsta hönset i Vatikanen åker dit som pedofil börjar man ju undra om det inte finns ett korn av sanning i att eliten ägnar sig åt pedofili för per definition tillhör han väl i allra högsta grad eliten
Citera
2019-02-27, 08:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Fast nu har vi ju precis upptäckt att Q haft väldigt fel i två inlägg, du har ju läst dom.
Man kan ju inte ta allt at face value som Q skriver, har han fel måste det erkännas och diskuteras.

Du kan ju läsa själv vad definitionen av propaganda är, Q sysslar med propaganda.

Fetstlilat ovan, det är ju lite av Q paradgren.

Dock, när tredje högsta hönset i Vatikanen åker dit som pedofil börjar man ju undra om det inte finns ett korn av sanning i att eliten ägnar sig åt pedofili för per definition tillhör han väl i allra högsta grad eliten

Fast samtidigt...Det är Vatikanstaten vi pratar om, katolska präster har ett ökänt problem att hålla sig borta från altarpojkar (något som troligen härstammar från sexuella frustrationer med en direkt koppling till att de skall leva i celibat) så att även de på högre ort åker det borde inte chockera någon egentligen.

Påven har ju försökt göra något åt det men jag tror personligen att det är ett problem som inte går att lösa utan att ändra hur religionen fungerar
Citera
2019-02-27, 09:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Jag ser inte relevansen gällande huruvida Q ibland har fel.

Citat:
Korrekt. Jag om någon har poängterat att Q medvetet sprider disinformation och jag har vid flertalet tillfällen kritiserat hans budskap. Att fel sker är naturligt.

Citat:
Vilket var det jag argumenterade för:
Citat:
Eftersom jag skrev att Q vill frigöra mänskligheten (någonting positivt) är dess propagandamotpol negativ. Propaganda kan vara positiv, även om vi ofta tar det för någonting negativt. Q's propaganda är positiv.
Citera
2019-02-27, 10:13
Medlem
Q post #2903

Citat:
Feb 26 2019

Anonymous No.5401939
Feb 26 2019

Feeling like Anons in US will be up late tonight following POTUS/Q in Vietnam.

>>5401939
It's going to be HISTORIC!
Planned long ago.
[-21]
Within the next 21 days BIG BIG BIG HAPPENINGS are going to take place.
Q

Nytt avslöjande väntar, inom 21 dagar...
Citera
2019-02-27, 10:23
Medlem
Citat:
Eftersom jag skrev att Q vill frigöra mänskligheten (någonting positivt) är dess propagandamotpol negativ. Propaganda kan vara positiv, även om vi ofta tar det för någonting negativt. Q's propaganda är positiv.

Men är det verkligen så? Som jag ser det är Qs narrativ (propaganda?) positiv för en väldigt liten del av mänskligheten, men för den överväldigande majoriteten är det negativt i termer av möjlighet till att leva ett drägligt liv etc.

Om det däremot är som du har påstått tidigare, ex att upptäckter för att utvinna energi från ZPE har dolts, så skulle jag hålla med dig (jag tycker det är konstigt att de inläggen är borttagna då syftet med denna tråd som jag ser det inkluderar de flesta stora konspirationsteorier då Q verkar väva samman dem alla). Men ser inte att empirin pekar åt det hållet?
Senast redigerad av itazon 2019-02-27 kl. 10:26. Anledning: formulering
Citera
2019-02-27, 10:24
Medlem
Q post #2902

Citat:
Feb 26 2019

https://qanon.pub/data/media/af0bcaefb3fa29450df0bcce0125925d16f9478ca75cedb8ef ec1e401fdaab2d.png

When the real TRUTH re: Russian collusion is right in front of you but the FAKE NEWS media prevents public awareness.
Conformity and Behavior.
Q

Russian collusion, Uranium one skandalen. Clinton Foundation håvade in 145 miljoner dollar i samband med affären. Det blir intressant när hemligstämpeln hävs över avtalet..
Citera
2019-02-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Russian collusion, Uranium one skandalen. Clinton Foundation håvade in 145 miljoner dollar i samband med affären. Det blir intressant när hemligstämpeln hävs över avtalet..

För att bygga på mitt tidigare inlägg, Q verkar driva ett narrativ att det är okey att sammarbeta med ryssarna då CF tidigare har utnyttjat Clintons ställningar för egen vinning. Men borde inte det mer objektiva narrativet vara att både CF affilierade och Trump affilierade är ruttna ägg och borde spärras in i en låst cell och slänga nyckeln?

Det är en hel del evil begets evil över allting. De var dumma först då får vi också vara dumma (jag har på senare tid helt slängt tanken på att Q skulle lyda under en annan herre än den som också lyder över Trump).
Citera
2019-02-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
För att bygga på mitt tidigare inlägg, Q verkar driva ett narrativ att det är okey att sammarbeta med ryssarna då CF tidigare har utnyttjat Clintons ställningar för egen vinning. Men borde inte det mer objektiva narrativet vara att både CF affilierade och Trump affilierade är ruttna ägg och borde spärras in i en låst cell och slänga nyckeln?

Det är en hel del evil begets evil över allting. De var dumma först då får vi också vara dumma (jag har på senare tid helt slängt tanken på att Q skulle lyda under en annan herre än den som också lyder över Trump).

Har Clinton Foundation varit inblandade i olagliga affärer ska det utredas och ev lagföras, det är de Q påpekar.
Citera
2019-02-27, 10:43
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Men är det verkligen så? Som jag ser det är Qs narrativ (propaganda?) positiv för en väldigt liten del av mänskligheten, men för den överväldigande majoriteten är det negativt i termer av möjlighet till att leva ett drägligt liv etc.
Vänligen utveckla ditt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in