2019-02-27, 20:56
Medlem
Att poltoranin är dopad har man ju starkt misstänkt i många år. De andra har jag dålig koll på.

Väntar nu med spänning på de bortförklarar som kommer och hur de hanteras av media och fis.

Samt hur vissa i den här tråden som ju inte ens tycker att man får ta ordet ”bortförklaring” i sin mun i dessa sammanhang reagerar. Jag antar att du ”perguitar” i utgångsläget helt sonika kommer anta att poltoranins och de andras förklaringar stämmer och ta dem på deras och deras eventuella läkares ord?

En påminnelse detta om att sporten tyvärr är grymt smutsig och att det är naivt att tro något annat. Notera också som någon skrev att alla individuella diatansgud har gått till dopingdömda eller åkare som har TUI för förbjudna läkemedel.
Citera
2019-02-27, 20:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perguitar
Du har alltså problem med CAS!? Om du lyckas trassla loss hövvet ur din nationalistiska blågula flagga, så kan du kanske svara på vilka enligt dig skulle ha granskat bevisning, och av kunnat dom? Du, eller Svenskarnas Parti, SD, NMR eller Firman Boys. Enligt ditt sätt se, så har CAS fel och du rätt, för ditt eget tyckande (helt utan bevisning) är givetvis det rätta!? Som exempel, så anser merparten av mänskligheten att månen är en planet. Men jag själv tycker att månen är en gul ost som hänger i ett snöre på himlen, och med din logik har jag alltså rätt i mitt tyckande!? ;-)

Månen är en gul ost? Nej det är den inte. alla dina andra antaganden är också felaktiga.
Citera
2019-02-27, 21:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Som jag sa, prata med en expert så kommer du få höra precis samma sak. Garanterat!
Då slipper du höra det från mig, som ändå inte har ngt värde.
Jag skulle kunna sitta här i timmar och förklara för dig precis hur det fungerar, men du är ju fast besluten att det du säger är det enda rätta svaret.

Så gör nu som jag sa och diskutera detta med ngn som har många års erfarenhet.
Kan garantera att du kommer få höra samma sak som jag sagt flera gånger redan.

Vad är det du säger egentligen? Menar du att du vill likställa anabola substanser och EPO. Jag säger att det är olika metoder med olika effekter.
Citera
2019-02-27, 21:04
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Svensk avundsjuka?
Ganska dumt att man kallar det svensk avundsjuka då folk över hela jorden som har något intresse för skidor tycker att det är shaddy som fan det som pågår just nu.

Att inte klara av att rakryggat se andra än de egna favoriterna vinna, och må skitilla av dessas framgångar, det är just det som kallas avundsjuka. Du kallar det sahddy, jag (och massor med mig) kallar det avundsjuka. Att dessutom kasta ur sig anklagelser utan att ha det minsta på fötterna är osportsligt uppförande, och under min hockeytid gav sådan skit matchstraff. Jag har följt skidsporten i decennier, och finner stor glädje i både svenskars, och andras framgångar. Tittade idag på hur Kalla klev ifrån Kuitunen 2008, Johan Olssons suveräna femmil 2013, Northugs helt sjuka avslutning på femmilen vid Falu VM, och fick tårar i ögonen allas prestationer.
Citera
2019-02-27, 21:17
Medlem
Citat:
Att inte klara av att rakryggat se andra än de egna favoriterna vinna, och må skitilla av dessas framgångar, det är just det som kallas avundsjuka. Du kallar det sahddy, jag (och massor med mig) kallar det avundsjuka. Att dessutom kasta ur sig anklagelser utan att ha det minsta på fötterna är osportsligt uppförande, och under min hockeytid gav sådan skit matchstraff. Jag har följt skidsporten i decennier, och finner stor glädje i både svenskars, och andras framgångar. Tittade idag på hur Kalla klev ifrån Kuitunen 2008, Johan Olssons suveräna femmil 2013, Northugs helt sjuka avslutning på femmilen vid Falu VM, och fick tårar i ögonen allas prestationer.

Du har helt fel. De flesta har inga som helst problem att glädjas åt fina idrottsprestationer från samtliga nationer. Det är bara något Du fått för sig.

Det som får folk att spy i munnen är när en älskad sport tas över av fuskare och medicinmissbrukare och det gullas med dömda fuskare.
Citera
2019-02-27, 21:28
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Varför nämner du Svenskar?

Vad är sannolikheten att det råkade vara två av dom största namnen som åkte dit?

Fråga 1:
Du lästa alltså inte mitt inlägg, utan bara klev in ändå!?
Men OK! Jag tar det igen , och fetar viktiga fakta som alla
skruvade nationalister borde reflektera över!!!

Vet du inte att 50% (hälften alltså) av alla de svenska
internationella medaljer som vunnits sedan 1992
vunnits av svenska åkare som astmamedicinerat.

Fråga 2
Sannolikheten för att du har fett fel i dina illvilliga och paranoida insinuationer är 100%!!!
Citera
2019-02-27, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta är så jävla fel och innebär förstås att antidopingarbetet är tandlöst. Mycket av felet ligger hos journalister som behandlar fuskarna olika.

Helt korrekt. Journalister och framstående aktiva styr agendan ang doping, påhejad av sina förbund, framförallt Norge, sedan Sverige.
Citera
2019-02-27, 21:47
Medlem
Citat:
Du har alltså problem med CAS!? Om du lyckas trassla loss hövvet ur din nationalistiska blågula flagga, så kan du kanske svara på vilka enligt dig skulle ha granskat bevisning, och av kunnat dom? Du, eller Svenskarnas Parti, SD, NMR eller Firman Boys. Enligt ditt sätt se, så har CAS fel och du rätt, för ditt eget tyckande (helt utan bevisning) är givetvis det rätta!? Som exempel, så anser merparten av mänskligheten att månen är en planet. Men jag själv tycker att månen är en gul ost som hänger i ett snöre på himlen, och med din logik har jag alltså rätt i mitt tyckande!? ;-)
CAS har inte gjort fel. De dömde enligt FIS önskemål.

Och för att besvara din fråga: WADA
Citera
2019-02-27, 21:49
Medlem
Citat:
Fråga 1:
Du lästa alltså inte mitt inlägg, utan bara klev in ändå!?
Men OK! Jag tar det igen , och fetar viktiga fakta som alla
skruvade nationalister borde reflektera över!!!

Vet du inte att 50% (hälften alltså) av alla de svenska
internationella medaljer som vunnits sedan 1992
vunnits av svenska åkare som astmamedicinerat.

Fråga 2
Sannolikheten för att du har fett fel i dina illvilliga och paranoida insinuationer är 100%!!!

Alla sporter grundas på en löjlig nationalism, dom spenderar sin tid för att underhålla.
Fortfarande, varför måste du ta in Sverige hela tiden?

Längdåkningen har självdött, på grund av alla dopningsfall som har tagit över själva utövandet i sig.
Samt nu har FIS avslutat sin kongress i Pataya Thailand, antar att du inte är kapabel nog att förstå ironin med deras resval.

Som jämförelse till FIFA t.ex. så är inte sporten stor nog, därav kan FIFA fortsätta med sin korruption utan större bekymmer, för att folk stänger ute allt runt om kring för att dom är medvetna hur korkat naiva människor är.
Citera
2019-02-27, 22:12
Medlem
Citat:

Vad snackar du för smörja? Inte klara av?
Jag tyckte Northug va grym och väldigt imponerad av det han gjorde tex (Northug är väl ändå norrman eller?).
Men det är skillnad på Northug och många andra som använder olika typer av preparat, och det är inga anklagelser alls. Jag beundras av dom som tränar rent, vare sig dom är från Norge eller nåt annat land.
Så va snäll och sluta upp och kalla samtliga av oss för avundsjuka och annan bullshit för det har inget med det att göra.

UFC gjorde rätt som gjorde det otillåtet att använda TRT eftersom att det gav en prestationshöjande effekt. Detsamma borde gälla i längdåkning när det gäller tillväxthormon och astmamedicinering.
Klarar man inte av att tävla utan mediciner så ska man inte tävla. Eller så förebygger man tidigt genom att inte träna så hårt och så länge att man utvecklar kroniska hälsoproblem.
Citera
2019-02-27, 22:23
Medlem
udons avatar
Citat:
Detta är så jävla fel och innebär förstås att antidopingarbetet är tandlöst. Mycket av felet ligger hos journalister som behandlar fuskarna olika.

Vad tycker du man ska göra då? Behandla alla lika, oavsett uppsåt? Lär ju finnas gott om idrottare som fått i sig otillåtna medel pga en galen tränare eller en ivrig statsmakt. Det är ju jävligt moraliskt tveksamt att stänga av en sådan atlet på livstid.
Citera
2019-02-27, 23:36
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Tycker dock tillåten astmamedicineringen ska vara mycket blygsam eller förbjuden, även för svenskar.

Det en enda som stinker piss här är din nationalistiska relativisering av grundfrågan. Är det OK med astmamedicin eller inte? Enligt mig är det helt OK med icke dopingklassad medicinering i en dosering som hjälper idrottsmän att motverka och/eller bota alla sjukdomstillstånd. Och att använda nebulisator är också helt ok, då det bara är ett av flera mer eller mindre likvärdiga sätt att distribuera bl a astmamedicin. Din relativisering, att medicin som är helt förkastlig när det gäller norrmän, är helt OK för andra nationaliteter, visar klart var du står. Du är en tragisk nationalistisk Norgehatande fjant, vars oseriösa inlägg man lugnt kan sätta en fet parentes runt.

PS1
När hysterin var som störst runt Sundby, läste jag en intervju med dåvarande landslagsläkaren, Per "Pliggen" Andersson, och han fick en fråga om astmamediciners prestationshöjande effekter, och han svarade att någon mätbar sådan effekt finns inte. Case closed!
DS1

PS2
Kommer du att förminska, och skriva skit om Frida Karlsson också!? Även hon är ju en "söt blondin", precis som Johaug. Nä, just ja! Frida är ju svenska, så hon är ju höjd över all kritik, precis som Astma-Calle, och de andra 50 procenten av de svenska skidåkarna.
DS2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in