2019-02-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Den bil jag tänker på direkt är en Opel kadett - typ GT -GSI modell.

BW hade väl en Opel Kadett vid tiden för händelsen...?!?
Citera
2019-02-27, 17:19
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jag har en känsla....

när något ska avledas, då kommer den redan uttjatade diskussionen om bilmodeller upp.

om...och....om...och....om....igen

Ursäkta bilfrågorna visste inte att det var en genombrott nära på annat håll..fortsätt för all del andra diskussioner!
Citera
2019-02-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Ursäkta bilfrågorna visste inte att det var en genombrott nära på annat håll..fortsätt för all del andra diskussioner!
Nä, men denna diskussion om bilmodeller är ganska uttjatad och tjänar enligt mig inget syfte att fylla sida in och sida ut med IGEN
Citera
2019-02-27, 17:32
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57

Vet inte? Men vi kunde ju frågat honom men han tycks inte vara intresserad av den här tråden? Så svar lär nog utebli...... Knepigt! Undrar varför?

(obs ironi)...................................
Citera
2019-02-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Även om person 2 inte tycks ha någon koppling så finns ju inga garantier för det. I det här fallet har det skett så mycket konstigheter så ingenting förvånar mig längre.

Huruvida seriös bedöms person 2 vara i en skala på ett till tio? Varför envisas GW med att H åkt från torget i bil, han bör ju ha dömt ut de vittnesuppgifterna eller har jag förstått fel?

BW åkte bil ner till Stadt så det skulle kunna vara han som kört hem Helena och kanske någon kompis hängde med i bilen?
Citera
2019-02-27, 20:22
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Jag har en känsla....

när något ska avledas, då kommer den redan uttjatade diskussionen om bilmodeller upp.

om...och....om...och....om....igen

Ja, en vit bil, en bronsfärgad bil, avhugget bakparti, sluttande bakparti, takräcke eller rails.

Ingen kommer att komma ihåg hur bilen såg ut. Jag tror inte att lösningen finns där i och med att nästan alla modeller och färger har redan gåtts igenom.
Citera
2019-02-27, 20:24
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motown
BW åkte bil ner till Stadt så det skulle kunna vara han som kört hem Helena och kanske någon kompis hängde med i bilen?

Eller att Helena gör sällskap med någon till en bit efter bron varpå en bil ser dem (planerat eller inte) och plockar upp dem för att skjutsa dem till Ekuddensvägen där problemen börjar. I så fall är den som kör bekant till Helena eller hennes promenadsällskap (eller båda).
Citera
2019-02-27, 20:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Den kan ha två dörrar, eller fyra. Har den två kallas den ofta tredörrars. Det som gör den till halvkombi är den sluttande bakluckan. En kombi har en lodrät, eller nästan lodrät, lucka och en gammaldags sedan har en vågrät eller nästan vågrät lucka.
Ja.

Förmodligen, eftersom vittnet talar om en stil som inte längre är aktuell. Jag tolkar det spontant precis så.

Toyota-modellen som omnämns heter Toyota Celica och inget annat.

Värt att notera är att många japanska bilar, såsom Toyota Celica, kan ha andra modellnamn på USA-marknaden jämfört med Europa och dessutom ett avvikande utseende jämfört med de som skeppades till europa.

Fyradörrars-sedanen av Toyota Camry i USA kunde ha en massa blanka kromllister och även ha tvåtonslack och de mindre små USA-lyktorna framtill.

Detta kunde även gälla mindre Toyotamodeller.
Senast redigerad av Pajosv 2019-02-27 kl. 20:43.
Citera
2019-02-27, 21:22
Medlem
mb20guys avatar
Ursäkta om detta tagits upp men hittade inget när jag sökte i tråden. Nån som vet om någon journalist gjort någon ordentlig intervju med killarna på Hällristningsvägen och/eller "Hanna" (förutom i p4 serien) eller det nya vittnet som såg bilen parkerad på cykelvägen? Man känner ju lite att det finns mycket mer som skulle komma fram om typ "Spår" gjorde en pod om fallet och gav vittnena ordentligt med tid att tänka och reflektera.
Senast redigerad av mb20guy 2019-02-27 kl. 21:42.
Citera
2019-02-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Vet inte? Men vi kunde ju frågat honom men han tycks inte vara intresserad av den här tråden? Så svar lär nog utebli...... Knepigt! Undrar varför?

(obs ironi)...................................

Som jag skrivit tidigare så var en vit Opel kadett högaktuell då..... Min kära arbetskamrat på den tiden blev kontaktad ganska kort efter försvinnandet av polisen för att han ägde en sån då, trots att han bor ca 5 mil därifrån.
Citera
2019-02-27, 21:45
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57

vit?
Citera
2019-02-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Eller att Helena gör sällskap med någon till en bit efter bron varpå en bil ser dem (planerat eller inte) och plockar upp dem för att skjutsa dem till Ekuddensvägen där problemen börjar. I så fall är den som kör bekant till Helena eller hennes promenadsällskap (eller båda).

Skulle kunna vara en trolig händelse ? Om Helena promenerar med någon så borde det ju med säkerhet vara en som hon känner ? Sedan kommer bilen stannar och frågar om de vill ha skjuts sista biten ? 🤔 men varför ? det måste varit nästan” hemma och varför då åka ?menom de hoppar in i bilen ( H+ hennes sällskap och sedan händer det som GW skrev i boken ...en väldigt olyckligt händelse , ett misstag som gick riktigt fel . Om det gått till så ? Så är ju vittnen tillförlitliga och även GW’s teori ? Mannen m Pilot glasögon + föraren av bilen skulle kunna vara de som gjort detta ? Helena har setts på bron med en man ,efter bron har ingen sett henne för hon och ” mannen klev in i en bil efter bron . Bilspåren ,Helenas saker ( som ramlat ur ryggsäcken ) bilen som synts till på Cyckel vägen .... Polisen i Skövde och GW tror jag båda har rätt ? Men det gäller ju att de tillsammans slår sina huvuden i hop och sväljer stoltheten .. eller efter drygt 26 år borde de gjort det . Tror absolut GW har rätt när han säger det var två . Polisen har ” låst sig vid en .. pilot !
Det måste varit två för att kunnat ro detta i land och gjort det perfekta brottet ! För det är det ju ingen tvekan om att det är efter 26 år och olöst . Vore det inte dags att lämna över till nya friska ögon nu ? Cold case gruppen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in