Citat:
Ursprungligen postat av
Hardbeck
Det är väl BW's mor....som jag uppfattat det. Ingen annan som har någon kandidat på brovittnet? Eller har mer att berätta om Mon*ca?
Jag fick PM från en källa i går kväll, som hade några uppgifter om detta. Källan har skrivit att det är OK förr denn* att jag skriver om detta i tråden. (Jag vet namnet på denn* person, så det är ingen för mig anonym.)
Det ska finnas
minst två personer som vittnat om att ha sett Helena vid bron.
Person 1. Det är det kvinnliga vittnet vars vittnesmål kom bort under några år och som diskuterats här i tråden. Hon ska enligt källan ha vittnat på stationen.
Person 2. Det här är en person som var i 25-års åldern då Helena försvann. Personen är osäker på om Helena gick tillsammans med någon. Detta har källan fått från en förstahandskälla. Enligt vad källan vet, så ska person 2 inte ha någon koppling till något namn som har nämnts i tråden.
Om man utgår ifrån dessa två vittnesmål (och det kan ju även finnas flera), så kan man förstå om det finns en osäkerhet hos utredare. Den ena, Person 1, har vittnat om att Helena gick tillsammans med en man. Person 2, däremot, är osäker på om Helena gick tillsammans med någon eller ensam. Har båda sett Helena eller bara en? Osv.