2019-04-13, 16:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Hade bara behövt ropa stopp så hade Erik levt i dag

Börjar bli jävligt trött på Erik Torells mamma. Kan vi inte skicka kärringen till Sätra så får hon stoppa skjutningarna där.
Citera
2019-04-13, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jag äger inga vapen, varken riktiga eller leksaksdito utan magasin.

Vanligheterna? Tror knappast ens amerikansk polis lyckats med bravaden att skjuta ihjäl någon med downs. Men du menar alltså att utkomsten inte kunde blivit på något annat sätt?

Det kanske beror att det är extremt ovanligt med mongoloider som knallar runt utomhus själva, fyra på morgonen, och med något som liknar vapen dessutom

Nej, där och då hade det svårligen kunnat sluta med annat än verkanseld. Möjligen ner skjutskickliga och erfarna poliser hade fyllt honom med ännu mera bly.

Om det däremot funnits instanser som såg efter psykiskt eftersatta, då hade Eric fått den tillsyn på regelbunden basis som han behövde, och denna situation hade inte uppstått
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-13 kl. 16:58.
Citera
2019-04-13, 16:35
Medlem
Hörde morsan uttala sig i radion och hon lät både obalanserad och som en person som röker gula blend under fläkten. Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av JaRule 2019-04-13 kl. 16:37.
Citera
2019-04-13, 16:37
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är ju du själv som hävdar polisens nödvärnsrätt. Läs igenom dina egna kommentarer innan du postar.

Ja det gör jag, polisen har nödvärnsrätt...Vad var det där ens ett försök till svar på...

Då det gäller nödvärnsrätten verkar åklagaren tycka att det är de avslutande skotten som är problemet och som ska prövas i domstol om nödrätten fortfarande gällde då dessa skott avlossades. Vad yrar du om att jag borde läsa igenom?
Citera
2019-04-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och sen i nästa ögonblick uttlar sig den här skitsofrena damen i pressen:

"Det ofattbara har hänt – man har avrättat min son. Jag kan inte föreställa mig en mer onödig död. Min son är världens fredligaste människa."

Låt oss säga att polisen inte hade "avrättat" hennes son utan att sonen hade rymts mitt i natten, skrämt någon utomstående som hade gett sonen stryk.

Sonen riskerade ju varje gång hade rymde att utsättas för något obehagligt. Men ingen av föräldrar var kapabel att agera själv. Än mindre att åtminstone se till att han inte rymde med vattnet i handen.

Är det verkligen så svårt att ta ifrån leksaken från en 3åring? (om man överhuvudtaget ska GE en 3åring ett vapen att leka med..)

Exakt.
Vad hade de sagt om han vid ett av tillfällena då han rymt istället blivit utsatt för någon annans våld?
Låter som om föräldrarna inte vill ta sin del av ansvaret här, borde han verkligen ha haft så många möjligheter att få rymma och ränna runt som han behagar eftersom ingen vågade sätta gränser?
Kom igen, det står tom i de broschyrer som följer med allt från hårtorkar, kaffebryggare och fan vet allt, att de ej skall hanteras av personer med någon form av psykisk nedsättning osv. Hur i helsike tänker någon när de ger en vapenreplika till en människa vars mentala ålder är omkring småbarnsnivå.

(ja, tragiskt att han fick dö under sådana omständigheter, men jag tycker att familjen borde rannsaka sig själva istället för att sabba livet för fler.
Och nej, inte överdrivet förtjust i polisers agerande överlag heller, men med tanke på hur den yrkesgruppen ser ut idag så är det det här vi får)
Citera
2019-04-13, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Han blev först rädd,en normal reaktion när man ser ett vapnen. Förstod dock snabbt att Eric ville leka då han tydligt såg att Eric hade DS.

Frågor på det?

Du kanske startat din helgfylla redan.

Varför blev han rädd tror du?

Faktum kvarstår att det du själv hänvisar till visar tydligt att det inte var så uppenbart att Eric var en ofarlig mongoloid.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-13 kl. 16:48.
Citera
2019-04-13, 16:58
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja det gör jag, polisen har nödvärnsrätt...Vad var det där ens ett försök till svar på...

Då det gäller nödvärnsrätten verkar åklagaren tycka att det är de avslutande skotten som är problemet och som ska prövas i domstol om nödrätten fortfarande gällde då dessa skott avlossades. Vad yrar du om att jag borde läsa igenom?

När Eric vände sig om så fick han tre skott i ryggen, därmed hade polisens nödvärnsrätt upphört. Det är på den punkten åtalet har väckts.
Citera
2019-04-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Han blev först rädd,en normal reaktion när man ser ett vapnen. Förstod dock snabbt att Eric ville leka då han tydligt såg att Eric hade DS.

Frågor på det?
Ja - varför har flera personer ringt in och sagt att de sett en beväpnad man springa runt om det nu var så uppenbart lätt att se att Erika hade DS... Varför inte vara ringa och säga att de sett ett förvuxet barn som rymt hemifrån? Uppenbarligen var det inte så lätt att se att han hade DS. Frågor på det....?
Citera
2019-04-13, 17:09
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
När Eric vände sig om så fick han tre skott i ryggen, därmed hade polisens nödvärnsrätt upphört. Det är på den punkten åtalet har väckts.

Jaha är det så nu...

Hur var det nu igen för en timme sedan...

"Om det förelåg en nödvärnsrätt i den uppkomna situationen är en fråga som domstolen har att ta ställning till. Ingenting du skall sitta och avgöra på Flashback".

Där ser man. Om man håller med aribert så går det bra att spekulera på Flashback och förekomma domstolen. Kanske är du som borde se över dina inlägg.

Det var väl ändå tre skott totalt varav två i ryggen/sidan? Åtal har väckts för att PRÖVA om nödvärnsrätten upphört som åklagaren menar.
Senast redigerad av Blundetto 2019-04-13 kl. 17:36.
Citera
2019-04-13, 17:36
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ja - varför har flera personer ringt in och sagt att de sett en beväpnad man springa runt om det nu var så uppenbart lätt att se att Erika hade DS... Varför inte vara ringa och säga att de sett ett förvuxet barn som rymt hemifrån? Uppenbarligen var det inte så lätt att se att han hade DS. Frågor på det....?

Vid tidpunkten var det ljust ute, och en downie ser man på 50 meters avstånd. När polisen sköt downien så var det på cirka 10 meters avstånd, de hade kontakt ned honom.

Jag bor precis i närheten och har varit där flera gånger och rekat. Redan när polisen närmade sig ingången till fastigheten (det är en stor port) i huset och två ingångar på gården som leder upp till trapphusen som är två stycken, Norrbackagatan 41-43.
Citera
2019-04-13, 17:42
Medlem
Citat:
Vid tidpunkten var det ljust ute, och en downie ser man på 50 meters avstånd. När polisen sköt downien så var det på cirka 10 meters avstånd, de hade kontakt ned honom.

Jag bor precis i närheten och har varit där flera gånger och rekat. Redan när polisen närmade sig ingången till fastigheten (det är en stor port) i huset och två ingångar på gården som leder upp till trapphusen som är två stycken, Norrbackagatan 41-43.
Såvida du inte var där när det hände är ditt vittnesmål inte värt något, du spekulerar precis lika mycket som alla vi andra. Jag har varit i kina och rekat men har ändå lite svårt att uttala mig om vad Djingis Kahn hade för sig den 15 september 1222 på eftermiddagen.

Solen gick i stockholm upp klockan 04.36 den 2 augusti.... Erik sköts klockan fyra - det var med andra ord inte ljust när det hände.
Citera
2019-04-13, 17:47
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Det kanske beror att det är extremt ovanligt med mongoloider som knallar runt utomhus själva, fyra på morgonen, och med något som liknar vapen dessutom

Nej, där och då hade det svårligen kunnat sluta med annat än verkanseld. Möjligen ner skjutskickliga och erfarna poliser hade fyllt honom med ännu mera bly.

Om det däremot funnits instanser som såg efter psykiskt eftersatta, då hade Eric fått den tillsyn på regelbunden basis som han behövde, och denna situation hade inte uppstått

Man lyckades inte bara ha ihjäl någon med downs utrustad med ett leksaksvapnet men har även lyckats dra på sig ett åtal. Fattar du inte hur klantigt det är?

Hade dumskallen som pratade med farsan inte heller haft downs så hade det kunnat sluta annorlunda. Troligtvis var han trött efter en lång dags utredningar av åsiktsbrott bland pensionärer på facebook men det är bara en förklaring och ingen ursäkt.

Smart ändå om det stämmer att två av bylingarna fixat skyddad adress. Tyder ändå på en viss självinsikt.

Som lök på laxen verkar även mamman vara ett orginal som låter truten gå. Hur fan lyckades man sätta sig i en sådan sits? Jag personligen tror det är karma. Vad skall "polisen" göra nu? Sätta dit 10.000 pensionärer för åsiktsbrott innan årets slut för att inte tappa ansiktet helt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in