Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Och sen i nästa ögonblick uttlar sig den här skitsofrena damen i pressen:
"Det ofattbara har hänt – man har avrättat min son. Jag kan inte föreställa mig en mer onödig död. Min son är världens fredligaste människa."
Låt oss säga att polisen inte hade "avrättat" hennes son utan att sonen hade rymts mitt i natten, skrämt någon utomstående som hade gett sonen stryk.
Sonen riskerade ju varje gång hade rymde att utsättas för något obehagligt. Men ingen av föräldrar var kapabel att agera själv. Än mindre att åtminstone se till att han inte rymde med vattnet i handen.
Är det verkligen så svårt att ta ifrån leksaken från en 3åring? (om man överhuvudtaget ska GE en 3åring ett vapen att leka med..)
Exakt.
Vad hade de sagt om han vid ett av tillfällena då han rymt istället blivit utsatt för någon annans våld?
Låter som om föräldrarna inte vill ta sin del av ansvaret här, borde han verkligen ha haft så många möjligheter att få rymma och ränna runt som han behagar eftersom ingen vågade sätta gränser?
Kom igen, det står tom i de broschyrer som följer med allt från hårtorkar, kaffebryggare och fan vet allt, att de ej skall hanteras av personer med någon form av psykisk nedsättning osv. Hur i helsike tänker någon när de ger en vapenreplika till en människa vars mentala ålder är omkring småbarnsnivå.
(ja, tragiskt att han fick dö under sådana omständigheter, men jag tycker att familjen borde rannsaka sig själva istället för att sabba livet för fler.
Och nej, inte överdrivet förtjust i polisers agerande överlag heller, men med tanke på hur den yrkesgruppen ser ut idag så är det det här vi får)