2018-10-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Exakt, det är ingen i en krigszon som riktar ett vapen mot soldater för att skoja eller för att leka. De vet att det mycket troligt betyder död och förintelse. Det händer liksom inte.

Senast det hände för Svenska soldater var i princip i Bosnienkriget då Serber och Kroater ibland riktade vapnen mot svenska soldater när de skulle passera en checkpoint. Det är ett normalt förfarande och något man fick förvänta sig när man paserar en checkpoint. I Afghanistan och Kosovo som Bruz-Lee refererar till händer det dock aldrig att någon riktar ett vapen mot en soldat utan att mena att skjuta. Helt olika scenarion och krig.

ingick du i trupperna i Kosovo som hjälpte polis på plats att leta och beslagta narkotika?
Scenariot utspelade sig flera gånger även om det inte var vanligt.
Citera
2018-10-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
ingick du i trupperna i Kosovo som hjälpte polis på plats att leta och beslagta narkotika?
Scenariot utspelade sig flera gånger även om det inte var vanligt.

Nej men jag har vänner som ingick i spaningsstyrkan som hjälpte polisen i Kosovo runt 2003. Osäker om du menar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Du har kommit med svammel om detta inget annat. Hur ska den som får vapnet riktat emot sig veta det? Det vet du inte och DÄRFÖR äger du rätten att försvara dig också i ett sådant läge.

Nej, en person diagnos är fullkomligt ointressant, du tror inte att kulornas får samma skadeverkan oavsett om den som håller i vapnet har downs syndrom eller inte?

Ganska oviktigt om han hade Downs syndrom eller inte. Frågan är hur polisen misslyckas så kapitalt i sin bedömning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Exakt, det är ingen i en krigszon som riktar ett vapen mot soldater för att skoja eller för att leka. De vet att det mycket troligt betyder död och förintelse. Det händer liksom inte.

Senast det hände för Svenska soldater var i princip i Bosnienkriget då Serber och Kroater ibland riktade vapnen mot svenska soldater när de skulle passera en checkpoint. Det är ett normalt förfarande och något man fick förvänta sig när man paserar en checkpoint. I Afghanistan och Kosovo som Bruz-Lee refererar till händer det dock aldrig att någon riktar ett vapen mot en soldat utan att mena att skjuta. Helt olika scenarion och krig.

Jo, men då VET man såklart i förväg att det är en checkpoint man skall passera. Också min polare har nämnt detta och han har tjänstgjort i Kosovo.

Soldater som INTE skjuter mot den som riktar vapen emot dom i övrigt vore ganska odugliga som soldater skulle nog jag säga, vad gör dom för nytta? Ingen? ..ja kanske vara solskydd åt talibanerna då, som i bruz lees värld
Citera
2018-10-21, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Ganska oviktigt om han hade Downs syndrom eller inte. Frågan är hur polisen misslyckas så kapitalt i sin bedömning.

Fast nu såg dom inte fel på att han hade ett vapenliknande föremål, det var anledningen till varför dom sköt, inte pga av att dom ev missade att han hade downs.
Citera
2018-10-21, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Någon skrev längre bak i tråden att svagbegåvade inte tillåts bära vapen i Sverige. Men det är ju just det som är det sorgliga. Det tillåts inom polisen. Det är därför Eric är död.

Hur var det nu: var det en deltidskärring och två grabbar (just anställda) som ingick i den hjältemodiga mördarpatrullen eller var det en deltidskärring, en tjej och en kärring av hankön som jobbat i en månad som mördade Eric? Finns någon källa på mördarnas kön? Och framför allt deras namn?

Nej Eric är död pga slappa och oansvarig föräldrar som uppenbarligen inte fattade det ansvar som det innebär att ha barn, särskilt en med utvecklingsstörning.

Att alla tre poliser var nya innebär INTE att dom automatiskt har agerat fel, annat än hos gapiga rättshaverister med hjärnan nedhasad i arslet.

Frågor på det?
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-10-21 kl. 00:16.
Citera
2018-10-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Fast nu såg dom inte fel på att han hade ett vapenliknande föremål, det var anledningen till varför dom sköt, inte pga av att dom ev missade att han hade downs.

Tycker du ja.
Många andra tycker inte att det var ett vapenliknande föremål.

Poliserna på plats, lär nog aldrig berätta exakt vad som hände, eller hur de upplevde situationen.

Mitt tyckande är fortfarande att de (poliserna) sker ner sig när de trodde att de letade efter en farlig kriminell. De tog inte alls in informationen som de hade framför sig utan satte sig själva i en farlig situation som de inte alls behärskade.

Sist jag svarade i den här tråden så trodde alla att de avlossat 7 skott. Nu är utredarna uppe i 25?
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-10-21 kl. 00:23.
Citera
2018-10-21, 00:21
Medlem
Frågan gällde alltså könsfördelningen bland mördarna den aktuella dagen. Finns någon korrekt information om detta?
Citera
2018-10-21, 00:26
Medlem
Det ska bli väldigt intressant att se åklagarens förklaring till varför man lägger ner utredningen denna gång. För nerlagd kommer den att bli. Minns mina ord.
Citera
2018-10-21, 00:34
Medlem
meas19s avatar
Har för mig att det var två kvinnor och en man

Citat:
Frågan gällde alltså könsfördelningen bland mördarna den aktuella dagen. Finns någon korrekt information om detta?
Citera
2018-10-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Har för mig att det var två kvinnor och en man

Samma här. Men varifrån kommer uppgiften? Är det bara en trådsanning?
Citera
2018-10-21, 00:55
Medlem
meas19s avatar
Veckans brott GW nämnde något om detta att det var nya poliser och en med lite mer erfarenhet samt vilka kön de hade

Citat:
Samma här. Men varifrån kommer uppgiften? Är det bara en trådsanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in