2019-02-26, 22:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vart gick numret?
058912288 Till P&B bilservice. T var även i kontakt med R.H den 17/3. Emma beskriver till punkt och pricka R.H:s utseende i förhör under skyddad tid. Trots det så har inte R.H förhörts i vilket syfte hon kontaktats av T.
T:s "alibi" S.Ö ringdes 19.06 från T och han har inga minnen av samtalet. Kan vara så att det numret gick till hans mamma som stod för abonnemanget.

Här har polis inte gått till botten med någonting.
Citera
2019-02-26, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du vet redan att den här utredningen har fått mycket beröm. Den är exemplarisk och får högsta betyg säger bland annat Sven-Erik Alhem. Du är väl avundsjuk på Kling och Klang?
Nej, det visste jag inte.

Apropå lappen så hittade jag den i utredningen. Den handlade om tid och plats för en konsert på Smedjan, inte Torgnys arbetstider. Du hittade på igen, eller rättare sagt, litade på Expressens hittepå.
Citera
2019-02-26, 22:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
058912288 Till P&B bilservice. T var även i kontakt med R.H den 17/3. Emma beskriver till punkt och pricka R.H:s utseende i förhör under skyddad tid. Trots det så har inte R.H förhörts i vilket syfte hon kontaktats av T.
T:s "alibi" S.Ö ringdes 19.06 från T och han har inga minnen av samtalet. Kan vara så att det numret gick till hans mamma som stod för abonnemanget.

Här har polis inte gått till botten med någonting.
Tack. Förstår du vad 'SingleStar' menar med att T ljög i förhören om telefonsamtal?
Senast redigerad av Draifos 2019-02-26 kl. 22:59.
Citera
2019-02-26, 22:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Torgny ljög rätt friskt.

Läs FUP och du ser att han säger att han fick två samtal mitt på dagen han inte visste var de kom från, men enligt hans telefonilogg så ringde han tillbaka till numret efter båda gångerna. Samma nummer faktiskt båda gångerna.

Torgny ljuger om rätt mycket. Vi måste ta reda på varför han ljög.

Varför måste han ha vetat vem som ringde? Gör du den tolkningen för att han ringde upp numret?
Citera
2019-02-26, 23:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det visste jag inte.

Apropå lappen så hittade jag den i utredningen. Den handlade om tid och plats för en konsert på Smedjan, inte Torgnys arbetstider. Du hittade på igen, eller rättare sagt, litade på Expressens hittepå.

Det var en av indicierna som gav tyskan livstid
Citera
2019-02-26, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var en av indicierna som gav tyskan livstid
Då får du hjälpa mig igen. Var i domarna finns det indiciet? När i rättegångarna nämndes det? Och var får utredningen beröm av juridiskt kunniga människor?
Citera
2019-02-26, 23:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Emmas utpekande av CS är absolut inte trovärdig. Av att lyssna på hennes videoförhör så minns hon inget. När hon får indikationer om att det är en kvinna så börjar hon beskriva en som finns i T.H:s dator som är under namnet R.H (numera R.B). Emma eftersöker efter skyddad tid information eftersom hon i den sista vallningsförhöret inte minns.
Den 3/7-2008 innan rättegång så ringer E in till polis om att hon har drömmar om en kvinna som presenterat sig som "Hi Im Tine". Hon vet nu att det är hennes minnesbild allt hänger på.

Det är så tydligt att T och Emma diskuterar under skyddad tid. När hon under skyddad tid nämner Lorena så kommer familjen Jangestig med en bild på Lorena för att visa henne. Familjen bistår henne med att leda henne in i den riktning polis och åklagare har.

Emma ljuger också med att hon trots sin nyfikenhet inte sökt information. Det framkommer att hon var besatt av att se vad som skrivs och vad TV tar upp om fallet innan det var rättegång.

Det var fritt fram för Emma att läsa vad hon ville efter det skyddade boendet. Att hon blivit informerad där och tagit reda på saker är bara något du tror. Det betyder inte att det är som du tror.
Citera
2019-02-26, 23:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Då får du hjälpa mig igen. Var i domarna finns det indiciet? När i rättegångarna nämndes det? Och var får utredningen beröm av juridiskt kunniga människor?

Jag har ingen lust att hjälpa dig hela tiden. Fråga Tulpanpernilla, om du törs? Men du har kanske insett att hennes svar sällan är ärliga?
Citera
2019-02-26, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var fritt fram för Emma att läsa vad hon ville efter det skyddade boendet. Att hon blivit informerad där och tagit reda på saker är bara något du tror. Det betyder inte att det är som du tror.
Hur vet du att det var fritt fram för Emma att läsa vad hon ville efter det skyddade boendet?
Citera
2019-02-26, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har ingen lust att hjälpa dig hela tiden. Fråga Tulpanpernilla, om du törs? Men du har kanske insett att hennes svar sällan är ärliga?
Nej, jag har ingen lust att leta efter belägg för dina påhitt. Du får belägga dem själv. Var i domarna finns det indiciet? När i rättegångarna nämndes det? Och var får utredningen beröm av juridiskt kunniga människor?
Citera
2019-02-26, 23:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nej, jag har ingen lust att leta efter belägg för dina påhitt. Du får belägga dem själv. Var i domarna finns det indiciet? När i rättegångarna nämndes det? Och var får utredningen beröm av juridiskt kunniga människor?

Det stod i varenda tidning. Men det duger inte åt dig.
Citera
2019-02-26, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det stod i varenda tidning. Men det duger inte åt dig.
Så du har inget belägg för att indiciet fanns i domarna eller att det nämndes under rättegångarna, inte heller kan du peka ut beröm för utredningen. Rent hittepå, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in