2019-02-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Konsensus mellan vilka? Sovjet gick med på den när USA kom med kravet, den preliminäre enhetsregeringen gjorde det då inte.

Du är helt och massivt fel ute, och, om Du tror att de idag giltiga dokumenten kan revideras, så tyvärr, det går inte.

Nu är verkligheten den, att USA är DÄR, och förutsättningarna för ett upprättande av ett fredsavtal har sina premisser.

Om Du vill förändra detta faktum, måste Du uppfinna tidsmaskinen, och göra om historien.
Citera
2019-02-27, 07:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Du är helt och massivt fel ute, och, om Du tror att de idag giltiga dokumenten kan revideras, så tyvärr, det går inte.
Du är som så ofta så mån om att kritisera mig att du aldrig bryr dig om att läsa vad jag faktiskt skriver utan anfaller halmdockor. Jag talade om att USA:s trovärdighet i regionen var begränsad eftersom USA var de som skapade dagens problem genom att dela landet.
Citera
2019-02-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du är som så ofta så mån om att kritisera mig att du aldrig bryr dig om att läsa vad jag faktiskt skriver utan anfaller halmdockor. Jag talade om att USA:s trovärdighet i regionen var begränsad eftersom USA var de som skapade dagens problem genom att dela landet.

Vi har ju avhandlat denna fråga.

Någon samsyn lär vi dock aldrig få kring den.
Citera
2019-02-27, 09:53
Medlem
Citat:
Nu är vi där IGEN!

Börjar bli kollosalt tröttsamt, med alla repriser.

Konsensus om delningen är obestridlig.

Av vllka? Korea och Kina vill inte ha delning. Det var USA som la fram förslag på delningen till Sovjet flera gånger. Sovjet tvekade länge.

Koreaner hade en gammal kultur och kunde ha styrt sig själva.

Det var samma 1919, USA president hade sagt att varje land skulle styra sig självt. Korea trodde på det och skrev sin självständighet förklaring. Vilket inte USA eller fredsmötet i Paris brydde sig om.
Japans ockupation fick forsätta.
Citera
2019-02-27, 10:09
Medlem
Kumabjorns avatar
Om några timmar börjar det.
Är förväntningarna höga eller låga?
Mina kommer nog inte ens över tröskeln.
Citera
2019-02-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ditt svar är svårt att tolka!

Menar Du att det Kim skall leverera i gengäld, om Trump ger honom listan jag exemplifierade, är följande:

1. Tillåta Internationella experter att övervaka ett kärnvapenstopp? Stopp av vadå?

2. Långsamma ekonomiska reformer under säg 15-25 år?

Är Du seriös eller driver Du med mig?

Tror Du på allvar att USA med allierade köper en sådan deal?

VOX har publicerat ett utkast av mötes protokoll från Trump Kim

1 USA släpper vissa saktioner
2 USA underlättar närmsre samarbete mellan SK och NK
3 Kim lovar att jobba för att stänga viktiga snläggningar

Tack Kim och Trump om detta blir avtalet. Viktiga steg i rätt riktning
Senast redigerad av svensk0kina 2019-02-27 kl. 10:15. Anledning: Till
Citera
2019-02-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Fördelen(?) med att ha låga förväntningar är att det är lättare att bli positivt överraskad.
Citera
2019-02-27, 11:20
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Fördelen(?) med att ha låga förväntningar är att det är lättare att bli positivt överraskad.

Det värsta är att även med ytterst modesta förväntningar har jag en otäck känsla av att besvikelsen står i tamburen.
Lite photo-op och sedan ingenting.
Citera
2019-02-27, 13:07
Medlem
Citat:

Mina når inte så högt, MAX till lacken på parkettgolvet!
Citera
2019-02-27, 13:23
Medlem
Citat:
Det värsta är att även med ytterst modesta förväntningar har jag en otäck känsla av att besvikelsen står i tamburen.
Lite photo-op och sedan ingenting.

Kanske blir flyg hem (Air China), för Kim efter mötet, så han kan stanna hos pappa Xi, och avlägga rapport direkt över hur bra det gick för oss!

Manegen är krattad pappa, nu kan Du dra Nordkoreakortet, i förhandlingarna med Trump.

Vilket spektakel!
Citera
2019-02-27, 15:37
Medlem
Fris avatar
Citat:
Mycket låga baserade på att förhandlingar om 'denuclearization' gått i stå. Trump sade upp ett avtal om medeldistansmissiler med Ryssland för att få till ett nytt som inkluderar Kina och NK. Det ligger nog en bit in i framtiden.

Men jag gör den vågade förutsägelse att Trump och Kim förklarar fred i det 69åriga koreakriget! Det vore en symbolhandling, men med enorm diplomatisk betydelse som de båda kan göra på egen hand med stora vinster för båda, inklusive delat Nobels fredspris i Oslo i november. NK skulle erkännas som etablerad kärnvapenmakt och dörren skulle öppnas för Kim att komma in i den internationella värmen och utveckla sin ekonomi för att säkra regimen även inrikespolitiskt och slippa beroendet av Kina. Det vore en katastrof för kejsar XiP personligen, vilket vore Trumps främsta vinst förutom triumf i opinionen. Vad fick Obana fredspriset för liksom?

Konkret uppföljning av freden i Hanoi skulle helt lämnas åt framtida förhandlingar.
Citera
2019-02-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Mycket låga baserade på att förhandlingar om 'denuclearization' gått i stå. Trump sade upp ett avtal om medeldistansmissiler med Ryssland för att få till ett nytt som inkluderar Kina och NK. Det ligger nog en bit in i framtiden.

Men jag gör den vågade förutsägelse att Trump och Kim förklarar fred i det 69åriga koreakriget! Det vore en symbolhandling, men med enorm diplomatisk betydelse som de båda kan göra på egen hand med stora vinster för båda, inklusive delat Nobels fredspris i Oslo i november. NK skulle erkännas som etablerad kärnvapenmakt och dörren skulle öppnas för Kim att komma in i den internationella värmen och utveckla sin ekonomi för att säkra regimen även inrikespolitiskt och slippa beroendet av Kina. Det vore en katastrof för kejsar XiP personligen, vilket vore Trumps främsta vinst förutom triumf i opinionen. Vad fick Obana fredspriset för liksom?

Konkret uppföljning av freden i Hanoi skulle helt lämnas åt framtida förhandlingar.

Fredspriset till fatso den 3 du skämtar? En man som dödade sin brorsa och morbror. Landet är fortfarsnde en polisstat. Utvecklingen går rätt, men ge freddpriset
Skriva på för freden för NK kriget borde vara FN, NK, Kina och SK
De tre första undertecknade eldupphör. SK ville inte skriva på.
Senast redigerad av svensk0kina 2019-02-27 kl. 16:07. Anledning: Till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in