Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Fast jag vill ju det. Därför ställer jag frågor till dig men du vägrar ju svara. Jag tror inte du har förståelsen när du konstant hänvisar till annat. Varför kan du inte svara på hur du vet att din uppfattning om Gud är från just Gud och inte människors påhitt? Spelar det ingen roll för dig?
Det där är bara en undanflykt och det vet du.
Självrättfärdigande.
Nej, det vill du ju inte. Att förkovra sig innebär inte att ställa frågor till Gudstroende på flashback och förvänta sig att de ska redogöra för hur allt ligger till och även för varför ni som inte tror inte kan förstå varför någon tror.
Förstår du inte orimligheten i att du ber mig redovisa alla bevis och förklara hur allt hänger ihop utifrån de heliga skrifter och all den övriga litterarur jag läst? Bara för att du är lat och inte vill läsa själv?
Min uppfattning är att folk som gör så vill inte veta, de vill argumentera.
Varför jag inte kan svara? Svara du istället på vad jag skulle tjäna på att göra stora ansträngningar för att förklara för dig och kiss.
Tron ligger långt bortom den inställning som du och många andra icke-troende har. Bara att ni utgår från att människan är större och mäktigare än Gud och att lilla okunniga människan ska kunna bevisa Guds existens med sitt ofullständiga instrument vetenskapen är bevis nog för att ni är långt ifrån att vilja förstå.
Du får tro att Gud är mänskligt påhitt, det är din förlust. Jag bryr mig inte i vad du tror.