2019-02-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kilde : https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
ja da er det ikke noe spesielt med hans bevegelser den dagen.
Citera
2019-02-26, 01:10
Medlem
Politiet må vel snart holde en ny pressekonferanse der de sier at de antar at AEH er død så lenge livsbevis ikke blir sendt.
Citera
2019-02-26, 02:01
Medlem
Monsens avatar
At det var Halloween, kan det ha blitt brukt som skjul for forbrytelsen? Hun kan jo ha vært holdt lenge i huset. Altså til ut på kvelden på Halloween.

Bare spekulasjoner ..

Hva er typisk Halloween?
- Utkledning - gjerningsmann kan være utkledd.
- Knask eller knep - AEH åpner døra.
- En annen i huset kan frakte med seg AEH ut ... forkledd ... begge to ...?
- Annet ..?
Senast redigerad av Monsen 2019-02-26 kl. 02:28.
Citera
2019-02-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Politiet må vel snart holde en ny pressekonferanse der de sier at de antar at AEH er død så lenge livsbevis ikke blir sendt.

Tror noe er på trappene. Etter så lang tid bør de søke mer hjelp fra publikum. Den mest sårbare delen av operasjonen er de som har stått for selve bortføringen. Og jeg mener at det å frigi trusselbrevene kanskje er på sin plass nå. Noen vet hvem disse er.
De som krever inn penger og bakmann trenger i grunn aldri bli tatt, men vi kan jo håpe.
Citera
2019-02-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Klart politiet har det. Men hvorfor skal den offentliggjøres hvis han ikke anses som mistenkt?
Å omskrive TH1 som "et familiemedlem" er såklart grunnlaget til MANGE ville spekulasjoner, og det hadde hjulpet mye å få dette ut av verden.
Citat:
Grunnen til at ulike tidsrom ble rapportert i starten kan være så enkelt som at ulike kilder i politiet gav litt unøyaktige opplysninger til forskjellige medier.
De har jo jammen sittet i 10 uker på dataen, ikke 10 minutter, så at de roter seg bort i ulike opplysninger skal ikke gå an. Punktum. Men når politiet setter personbilskilter tilhørende en Toyota på en varebil av annet merke, så overrasker meg ingenting lengre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Pressen spurte på en pressekonferanse om mobilen er funnet, og svaret var at det kunne ikke politiet uttale seg om fordi det gikk direkte inn i etterforskningen. Så hvis politiet ikke vil svare på det så er det ikke mer å snakke om.
Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal legge i din kommentar, men såklart hvis politiet ikke vil svare om de har mobilen eller ei, så er det et uvanlig svar. Det kan bety de har den ikke, eller mobilen ble funnet på et sted de ikke vil at allmennheten vet om (og det er alstå ikke i baderomet osv). Alternativet ville være at politiet har mobilen, den ble funnet i hjemmet, og alt som fremgår fra mobilen stemmer overens med teledata de hadde hentet inn allerede. Men tydeligvis er det ikke slik!
Citera
2019-02-26, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
At det var Halloween, kan det ha blitt brukt som skjul for forbrytelsen? Hun kan jo ha vært holdt lenge i huset. Altså til ut på kvelden på Halloween.

Bare spekulasjoner ..

Hva er typisk Halloween?
- Annet ..?

Jag sa från början att det kunde varit haloween den 31 oktober, men mitt tips är blomsterbud.

Dörren hos AEH har säkerligen ett tittöga.

Står det en man med blommor så öppnar man.

Mitt tips är blomsterbud och det verkar mest rimligt på haloween.

Det kan även vara paket eller budbärare också.
Citera
2019-02-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Bare spekulasjoner ..

Hva er typisk Halloween?
- Annet ..?

De hade nog endast mobil för Walkie-talkie är uteslutet. En körde bilen och en gick in i huset ensam.
Någon form av spruta, drog och lugnande måste varit med i bilden för att får ut AEH till bilen.

Vittne beskriver att bilen körde mot huset 8.30-10.30.

Kidnappning måste hänt mellan 9.40-10.30.

Det ser konstigt ut i fallet om kidnapparna stannar över 30 minuter.

Personen måste har kommit från gångvägen och där bilen släppte av GM. Bilen stod och väntade
tills killen ringde eller smsade chauffören.

Troligtvis använde någon app när det pratade med varandra.
Signal, Whatsapp eller liknade för att inte registreras i mobiltrafiken.

Personen måste tillsammans med AEH varit där i huset högst 10-15 min.
Om personen inte kom via gångvägen, då kom personen andra sidan via bron. Där fanns ju fönster och AEH kanske tittade ut. Därför är gångvägen mer trolig.
Citera
2019-02-26, 11:13
Medlem
Aeh

"Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal legge i din kommentar, men såklart hvis politiet ikke vil svare om de har mobilen eller ei, så er det et uvanlig svar. Det kan bety de har den ikke, eller mobilen ble funnet på et sted de ikke vil at allmennheten vet om (og det er alstå ikke i baderomet osv). Alternativet ville være at politiet har mobilen, den ble funnet i hjemmet, og alt som fremgår fra mobilen stemmer overens med teledata de hadde hentet inn allerede. Men tydeligvis er det ikke slik!"

De svarte vel det på nesten alt det ble spurt om. At de ikke kunne svare fordi det inngikk i pågående etterforskning. De må komme på banen med noe snart.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-02-26 kl. 11:17. Anledning: Skrivefeil
Citera
2019-02-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
"Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal legge i din kommentar, men såklart hvis politiet ikke vil svare om de har mobilen eller ei, så er det et uvanlig svar. Det kan bety de har den ikke, eller mobilen ble funnet på et sted de ikke vil at allmennheten vet om (og det er alstå ikke i baderomet osv). Alternativet ville være at politiet har mobilen, den ble funnet i hjemmet, og alt som fremgår fra mobilen stemmer overens med teledata de hadde hentet inn allerede. Men tydeligvis er det ikke slik!"

De svarte vel det på nesten alt det ble spurt om. At de ikke kunne svare fordi det inngikk i pågående etterforskning. De må komme på banen med noe snart.

I media har det framkommit att TH försökte nå AEH efter att han kom hem.

Kom han hem 12 eller runt 13? Antar att de skulle äta lunch tsm och sedan bege sig av till fjell. Det var ju haloween dagar.

Det står i tidningen att han letade efter AEH någon timme. Han ringde efter 14.10-14.30 till polisen och anmälde försvinnandet. Efter det begav han sig ner till bensinstation och mötte civil polisbil.

Man antar att mobilen är borta om TH försökte ringa hon AEH. Hon svarade ju inte och då är mobilen borta.

AEH kunde haft mobilen i byxan ju. Hon var både ute med hunden och runt i huset.
Citera
2019-02-26, 17:06
Medlem
"Da advokat Svein Holden gikk ut og ba personene som holder Anne-Elisabeth Hagen (68) om å skifte kommunikasjonskanal, ble meldingen mottatt. Men nå er det ikke mulig for Hagen-familien å svare. At Hagen-familien ikke kan svare kan vanskelig bety annet enn at kommunikasjonskanalen er sperret fra den andre kanten." - https://www.document.no/2019/02/23/lorenskog-kidnapping-ikke-lenger-mulig-a-svare/
Citera
2019-02-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
"Da advokat Svein Holden gikk ut og ba personene som holder Anne-Elisabeth Hagen (68) om å skifte kommunikasjonskanal, ble meldingen mottatt. Men nå er det ikke mulig for Hagen-familien å svare. At Hagen-familien ikke kan svare kan vanskelig bety annet enn at kommunikasjonskanalen er sperret fra den andre kanten." - https://www.document.no/2019/02/23/lorenskog-kidnapping-ikke-lenger-mulig-a-svare/
Hvis ikke kontoen ble opprettet bare for å sende noen meldinger for deretter å bli slettet.
Citera
2019-02-26, 17:29
Medlem
Begynner isen å smelte på langvannet ?

Tror politiet får ta et finsøk der og se om de finner den savnede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in