Citat:
Ursprungligen postat av
knazbarnet
Påfrestar väl hjärtat i samma, om inte mindre, utsträckning som kaffe.
Vet inte hur relevant det är, men den senaste tandläkaren sa att tandköttet inte var nåt problem. Att det försvann till viss del men fanns ett ”stop”. Är iof bara en person
Jag känner en stor skillnad från när jag hållit upp från snuset. Pulsen är jämnare och hjärtat "rusar" inte som de kan göra när jag snusar. Pulsen blir lugn och behaglig trots att jag även dricker kaffe. Det finns även många i "Sluta snusa"-tråden som vittnar om exakt samma sak och att det är just en av de mest positiva sakerna med att sluta snusa.
Sen är jag tveksam till din tandläkares teori. Nu har jag snusat 1½ dosa lössnus per dag i 22 år och tandhalsarna är ju som sagt ganska blottade. Jag har bara tunt tandkött kvar nu över tandrötterna. Skulle jag fortsätta i 10 år till är jag ganska övertygad om att även det skulle försvinna. Kött som kött liksom.
Sen handlar det nog om hur man snusar. Snusar man portionssnus och inte särskilt frekvent så är det nog ingen fara alls. Snusar du rejäla lössnusar ofta och under lång tid så kommer tandköttet ta rejält med stryk.