2019-02-14, 07:01
Avslutad
Fel, gör du väl inte, men varför kan du inte dagdrömma inne hos dig istället?
Citera
2019-02-14, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yrnm

Skit bokstavligen, dessa familjer skräpar ner något otroligt. Många gånger lämnar det sina soppåsar i trappen HELA DAGEN med blöjor så att det stinker avföring i trappen, och eftersom dom är på samma våning som mig och under så är jag typ den som blir drabbad värst av lukten, men luktar nog i hela. Alltid när jag går ut så är det något skräp de slängt vid min dörr (innan dessa incidenter också, så det är inte som att de specifikt jävlades då, men visar deras brist på respekt bla).
Ta kort på soppåsarna under en eller några veckor. (Bonus om du kan visa att ett är taget på morgonen och samma påse på eftermiddagen. ( Du har en nyare mobil så man kan se tid och datum bilden är tagen antar jag?). Börja med att konfrontera grannarna med bilderna och säg att det måste upphöra. Om dom inte lyssnar eller att du känner redan på en gång att dom är för hotfulla så kan du kontakta hyresvärden direkt. Säg som det är, det är blöjor i deras skräp som dom låter ligga i porten hela dagen och det luktar bajs, och att lukten kommer in i din lägenhet.
Citera
2019-02-14, 07:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Förstår att du hamnat i en svårlöst situation.
Det du kan göra är att kontakta störningsjouren varje gång de gapar på nätterna och även anmäla det samt nedskräpningen till hyresvärden.

Har du röstat sjuklöver så får du ju vad du önskat...
Citera
2019-02-14, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Fel, gör du väl inte, men varför kan du inte dagdrömma inne hos dig istället?

Absolut, det är slut med det. Kommer inte hänga i trappen något mer av flera anledningar, men tydligen går det bra att alla andra gör det och värre? Vilken jävla ironi.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, skulle säga att jag hänger i trappen minst av alla i byggnaden. Iblandd fastnar man ju när man väntar på någon elller undrar vad man ska handla. Det är väl lite av problemet, jag har svårt med koncentrationen på senare tid och kan ibland bara stå lite som en idiot (inte direkt, är fortfarande medveten och gör inget knas), vilket kanske ses som suspekt, men det är väl fan ingen anledning att stirra på mig från nyckelhålet och skit?

Ska börja med ögonbindel och springa marathon ut ur byggnaden.
Senast redigerad av yrnm 2019-02-14 kl. 07:54.
Citera
2019-02-14, 08:08
Medlem
Bete dig som folk och stå inte och häng i trapphuset som ett psyko.

Fotografera all skit i trapphuset och kontakta styrelsen.
Citera
2019-02-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsribba
Bete dig som folk och stå inte och häng i trapphuset som ett psyko.

Fotografera all skit i trapphuset och kontakta styrelsen.

Läste du mitt inlägg, idiot? jag hänger inte i trappen utan anledning, men jag säger att ibland händer det att jag kan stå vid min dörr där man knappt ser i några minuter (kanske med mobil t.ex), hur fan är det fel när alla andra gör det? Dagen innan den senaste incidentet så hängde fanskapen utanför min och deras dörr och skrek och banka hela jävla dagen och kvällen och lämnade skräp. Jag stirrade på det i 30 sekunder när jag skulle ut och undrar vad fan de gjort och därför började de brusa upp sig. Vem fan är psycho egentligen?

Jag har funderat på att ta bilder men tror du att det går när de står som vakthundar och spanar mig i kikhålet så fort de hör att jag ska någonstans? Jävla troll.

Att ta bilder i trapphuset på deras skit är fan mer psycho än någonting jag gjort. Deras beteende med att spionera i kikhålet är fan också mer psycho.

Är alla efterblivna eller? Tack, jag har insett att jag ej är problemet.
Senast redigerad av yrnm 2019-02-14 kl. 10:46.
Citera
2019-02-14, 17:54
Medlem
Själv skulle jag börja hänga i trapphuset flera gånger om dagen bara för att visa att jag har rätt att göra det.

Är det ett litet privatägt hyreshus du bor i?
Citera
2019-02-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yrnm
Läste du mitt inlägg, idiot? jag hänger inte i trappen utan anledning, men jag säger att ibland händer det att jag kan stå vid min dörr där man knappt ser i några minuter (kanske med mobil t.ex), hur fan är det fel när alla andra gör det? Dagen innan den senaste incidentet så hängde fanskapen utanför min och deras dörr och skrek och banka hela jävla dagen och kvällen och lämnade skräp. Jag stirrade på det i 30 sekunder när jag skulle ut och undrar vad fan de gjort och därför började de brusa upp sig. Vem fan är psycho egentligen?

Jag har funderat på att ta bilder men tror du att det går när de står som vakthundar och spanar mig i kikhålet så fort de hör att jag ska någonstans? Jävla troll.

Att ta bilder i trapphuset på deras skit är fan mer psycho än någonting jag gjort. Deras beteende med att spionera i kikhålet är fan också mer psycho.

Är alla efterblivna eller? Tack, jag har insett att jag ej är problemet.

Då är du väl inte psycho då.

Foton tar man som bevis på att de skitar ner. Inte ett dugg psycho. Du lär få styrelsen med dig.

Vill du jävlas är soc utmärkt. Kan nog inte vara lätt att vara barn i den familjen.
Citera
2019-02-22, 09:54
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsribba
Då är du väl inte psycho då.

Foton tar man som bevis på att de skitar ner. Inte ett dugg psycho. Du lär få styrelsen med dig.

Vill du jävlas är soc utmärkt. Kan nog inte vara lätt att vara barn i den familjen.
Fegare och mer korrupta mördare än det gänget hittar du inte ens i den vidrigaste av regeringar.
Citera
2019-02-25, 17:24
Medlem
Haloperidols avatar
Jag jobbar oftast under dagarna, för att sen komma hem rätt sent, ca 20:00 och framåt. Det har blivit så jävla dammigt i min lägenhet så jag tänkte dammsuga ikväll/inatt. Min fråga är alltså, är det otillåtet att dammsuga sin lägenhet efter typ 22:00? Jag kan tillägga att min dammsugare är i billigaste laget och låter rätt mycket, dock bor jag i en etta så jag kommer inte behöva dammsuga särskilt länge.

Jag syftar egentligen mest på diverse juridiska tillämpningar som mina grannar skulle kunna tillämpa om de störs av mitt städande. I första hand föredrar jag ju att de knackar på och berättar för mig om de störs, men man vet ju aldrig på vilken nivå av cp ens grannar eventuellt är. Är ganska nyinflyttad så känner de inte.
Citera
2019-02-25, 18:24
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloperidol
Jag jobbar oftast under dagarna, för att sen komma hem rätt sent, ca 20:00 och framåt. Det har blivit så jävla dammigt i min lägenhet så jag tänkte dammsuga ikväll/inatt. Min fråga är alltså, är det otillåtet att dammsuga sin lägenhet efter typ 22:00? Jag kan tillägga att min dammsugare är i billigaste laget och låter rätt mycket, dock bor jag i en etta så jag kommer inte behöva dammsuga särskilt länge.

Jag syftar egentligen mest på diverse juridiska tillämpningar som mina grannar skulle kunna tillämpa om de störs av mitt städande. I första hand föredrar jag ju att de knackar på och berättar för mig om de störs, men man vet ju aldrig på vilken nivå av cp ens grannar eventuellt är. Är ganska nyinflyttad så känner de inte.
Ja, självklart är det det!
Du får inte störa grannarna alls efter klockan tio i princip. Ge fan i det helt enkelt.

De kan ringa störningsjouren som kan sluta med att de kommer och hälsar på dig och sen skickar dig en saftig räkning för utryckningen och i allra värsta fall kan värden vräka dig, om du inte ändrar dig.
Citera
2019-02-25, 20:33
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloperidol

Du kan få en hyfsad dammsugare-robot för under tusenlappen nuförtiden.
Det är bara att ställa in timern, så fixare den golvet när du är på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in