2019-02-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det är lite Niklas Kulti över Elias Ymer. Kulti var "underbarnet" som skulle ta över efter Wilander och Edberg men det blev ju inte så. Jag gillade dock Kulti. Han servade hårt och snyggt och han bjöd sporten på den dramatiska Davis Cup-matchen mot Arnaud Boetsch. Vilken klassiker det blev, om än en hård förlust för Niklas.

Skulle Elias Ymer någonsin slå genom, vilket han knappast lär göra (väl), så kan jag själv aldrig betrakta honom som svensk tennisspelare utan naturligtvis som en eritreansk sådan.

Jag klandrar dock inte Ymer för någonting. Hur många blir världsstjärnor inom sin idrott? Det är naturligtvis alltid frågan om en på miljonen.

Fast när Sverige hade sin storhetstid var det ju ganska många storstjärnor det oroande är att vi har inga påväg uppåt inom tennisen, möjligen Leo Borg eller Gustaf ström .
Friberg som det skrivits en del om verkar inte heller bli nå.
Möjligen Söderlund som är över på college.
Citera
2019-02-23, 19:39
Medlem
bättre chans får nog inte Elias gå till kvart i en atp på ett tag.
Möter en ung brasse 19 år,rankad 445 säkert lovande.
Men ändå, i 2:a väntar Trungelitti eller Taro Daniel.
Citera
2019-02-23, 22:37
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Mår utmärkt. Du som är verklighetsfrånvänd. Djokovic har bevisat när han är i form att han är överlägsen alla andra spelare, det är inte subjektivt. Hur mycket väst bryr sig om mänskliga rättigheter på Balkan visar att dom inte gör något åt ex kroaterna vars ledning är Ustasa, Thompson, dvs en dåre som sjunger om att slakta serber och är älskad av dom flesta kroater. Finns mycket material om västs barbariska motarbetande mot Djokovic och många andra serbiska professionella idrottare. Så länge Djokovic spelar för Serbien kommer han att vara motarbetad främst av väst. Finns givetvis bra västerlänningar, men dom har inte visat sig i allmänhet bry sig om rättvisa för serber på Balkan. Väst är i allmänhet hycklare om att bevara mänskiga värderingar. Finns självklart drägg bland ex ryssar, dom ryssar som rövslickar väst. Nu är det ju iom massinvandringen av ointegrerbara muslimer till dom flesta västländer luftrum att andas för många folk bl.a serber. Var ju i allmänhet hånflin innan massinvandringen av ointegrerbara muslimer till dom flesta västländer när serber sa att väst skall sluta med att stödja folkmorden och etniska rensningen som turkbosnierna, albanerna och kroaterna begår mot serber på Balkan och att väst kommer få stora problem själva utav det.

Ok, så du ignorerar alltså allt tennisrelaterat i mitt inlägg och börjar snacka storpolitik, för att sedan dra kopplingar till tennisen igen? Det mesta av vad du skriver är 100 % irrelevant för Djokovic karriär, även om det vore sant. Och du besvarade inte några av de tennisrelaterade tankarna i mitt inlägg, började babbla om mänskliga rättigheter och "väst" igen.

Dessutom: klarar inte Djokovic att vinna på grund av publik emot honom så är det ett svagt psyke som står i vägen. Men det kan också vara så att en publik emot honom ger honom styrka, se Ibrahimovic och andra inom fotbollen för att se hur underdogmentaliteten funkar.
Det är helt enkelt omöjligt att säga hur många titlar han hade vunnit, annat än de han faktiskt har samlat in.

Och det är självklart subjektivt att han varit bäst genom tiderna när han varit i toppform. Hur hade du tänkt bevisa det i siffror? Snälla ge mig några obestridliga fakta som visar att Djokovic är den oöverträffat bästa tennisspelaren i toppform? Till skillnad från Federer, eller Nadal, eller Sampras, eller Borg, eller McEnroe, eller Laver. För varje siffra du kastar ut kan jag ju lika gärna hävda att ovanstående spelare visat en typ av spel som toppar Djokovic, baserat på siffror, spel, stil, etc. Supersubjektivt, sjukt att du inte ser det.
Citera
2019-02-24, 06:37
Medlem
Vem är Albot? Han verkar ha ägnat sig åt nån slags historisk överkörning igår.
Citera
2019-02-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Vem är Albot? Han verkar ha ägnat sig åt nån slags historisk överkörning igår.

På vilket sätt skulle det vara historiskt menar du?
Citera
2019-02-24, 15:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Är det nu Felix Auger-Aliassime börjar röra på sig på allvar? Final i Rio, han blir alltså den yngsta finalisten någonsin i en 500 turnering. Helvete vad mycket potential den snubben har. han ställs mot den nya duktiga serben Djere.

Dan Evans i final i Delray Beach! Albot mot Evans i final, vem hade trott det på förhand? Det har gått trögt för Evans efter sin comeback men nu verkar han ha hittat spelet igen.

Varken Evans, Albot, Auger-Aliassime eller Djere har vunnit en titel förut så vi får två helt nya titelhållare i kväll.
Citera
2019-02-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Är det nu Felix Auger-Aliassime börjar röra på sig på allvar? Final i Rio, han blir alltså den yngsta finalisten någonsin i en 500 turnering. Helvete vad mycket potential den snubben har. han ställs mot den nya duktiga serben Djere.

Dan Evans i final i Delray Beach! Albot mot Evans i final, vem hade trott det på förhand? Det har gått trögt för Evans efter sin comeback men nu verkar han ha hittat spelet igen.

Varken Evans, Albot, Auger-Aliassime eller Djere har vunnit en titel förut så vi får två helt nya titelhållare i kväll.

Det går bra för Kanada. Kan nog ta hem DC någon gång inom snar framtid, man har ju Shapovalov också. Samt Raonic lär ju kunna spela många år till. Sedan har man Pospisil som är väldigt bra i dubbel.
Citera
2019-02-24, 17:47
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det går bra för Kanada. Kan nog ta hem DC någon gång inom snar framtid, man har ju Shapovalov också. Samt Raonic lär ju kunna spela många år till. Sedan har man Pospisil som är väldigt bra i dubbel.

Kanada kan inte klaga direkt. Raonic lär hålla ett bra tag till och sen så har de dessa två unga superlöften, det ser bra ut.

Såg att Federer ställer upp i Dubai som börjar i morgon. Fick för mig att han skulle ta ett ganska långt uppehåll efter Australien Open. Han möter Kohlschreiber i första.
Citera
2019-02-24, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Ok, så du ignorerar alltså allt tennisrelaterat i mitt inlägg och börjar snacka storpolitik, för att sedan dra kopplingar till tennisen igen? Det mesta av vad du skriver är 100 % irrelevant för Djokovic karriär, även om det vore sant. Och du besvarade inte några av de tennisrelaterade tankarna i mitt inlägg, började babbla om mänskliga rättigheter och "väst" igen.

Dessutom: klarar inte Djokovic att vinna på grund av publik emot honom så är det ett svagt psyke som står i vägen. Men det kan också vara så att en publik emot honom ger honom styrka, se Ibrahimovic och andra inom fotbollen för att se hur underdogmentaliteten funkar.
Det är helt enkelt omöjligt att säga hur många titlar han hade vunnit, annat än de han faktiskt har samlat in.

Och det är självklart subjektivt att han varit bäst genom tiderna när han varit i toppform. Hur hade du tänkt bevisa det i siffror? Snälla ge mig några obestridliga fakta som visar att Djokovic är den oöverträffat bästa tennisspelaren i toppform? Till skillnad från Federer, eller Nadal, eller Sampras, eller Borg, eller McEnroe, eller Laver. För varje siffra du kastar ut kan jag ju lika gärna hävda att ovanstående spelare visat en typ av spel som toppar Djokovic, baserat på siffror, spel, stil, etc. Supersubjektivt, sjukt att du inte ser det.
Allt det har jag besvarat i tidigare inlägg.
Citera
2019-02-24, 19:19
Medlem
Vad ska man egentligen säga om turneringen i Rio de Janeriro? Jag vet inte om jag har sett något likanande förrut. 7 av 8 seedade ut i första rundan. 3 kvalspelare och 2 WC vidare till andra rundan. Ingen seedad spelare i kvartsfinal, när hände det senast i en 500 turnering?

Auger har haft den mer imponernade vägen till finalen genom att slå ut Fogini, därefter Garin och Munar som varit väldigt framgångsrika juniorer på grus och därefter Cuevas som är en rätt hyfsad grusspelare.

I Djeres fall känns det mer som att han har slumpat sig till en final, imponerande att slå ut Thiem i första rundan men därefter har han haft 2 relativt lätta motståndare i Taro och Ruud för att sen slippa spela mot Bedene som jag hade tippat som vinnare i den matchen.

Jag tippar att Auger vinner.
Senast redigerad av Gincan 2019-02-24 kl. 19:26.
Citera
2019-02-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Vad ska man egentligen säga om turneringen i Rio de Janeriro? Jag vet inte om jag har sett något likanande förrut. 7 av 8 seedade ut i första rundan. 3 kvalspelare och 2 WC vidare till andra rundan. Ingen seedad spelare i kvartsfinal, när hände det senast i en 500 turnering?

Auger har haft den mer imponernade vägen till finalen genom att slå ut Fogini, därefter Garin och Munar som varit väldigt framgångsrika juniorer på grus och därefter Cuevas som är en rätt hyfsad grusspelare.

I Djeres fall känns det mer som att han har slumpat sig till en final, imponerande att slå ut Thiem i första rundan men därefter har han haft 2 relativt lätta motståndare i Taro och Ruud för att sen slippa spela mot Bedene som jag hade tippat som vinnare i den matchen.

Jag tippar att Auger vinner.

Så blev det inte.
Djere klättrar typ från 80:e till 37:e, bra klättring där.
Citera
2019-02-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
På vilket sätt skulle det vara historiskt menar du?
I sin första ATP-semifinal vinner han två set med 6-0. Han måste vara nåt i hästväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in