Citat:
Ursprungligen postat av
Persetan
Mår utmärkt. Du som är verklighetsfrånvänd. Djokovic har bevisat när han är i form att han är överlägsen alla andra spelare, det är inte subjektivt. Hur mycket väst bryr sig om mänskliga rättigheter på Balkan visar att dom inte gör något åt ex kroaterna vars ledning är Ustasa, Thompson, dvs en dåre som sjunger om att slakta serber och är älskad av dom flesta kroater. Finns mycket material om västs barbariska motarbetande mot Djokovic och många andra serbiska professionella idrottare. Så länge Djokovic spelar för Serbien kommer han att vara motarbetad främst av väst. Finns givetvis bra västerlänningar, men dom har inte visat sig i allmänhet bry sig om rättvisa för serber på Balkan. Väst är i allmänhet hycklare om att bevara mänskiga värderingar. Finns självklart drägg bland ex ryssar, dom ryssar som rövslickar väst. Nu är det ju iom massinvandringen av ointegrerbara muslimer till dom flesta västländer luftrum att andas för många folk bl.a serber. Var ju i allmänhet hånflin innan massinvandringen av ointegrerbara muslimer till dom flesta västländer när serber sa att väst skall sluta med att stödja folkmorden och etniska rensningen som turkbosnierna, albanerna och kroaterna begår mot serber på Balkan och att väst kommer få stora problem själva utav det.
Ok, så du ignorerar alltså allt tennisrelaterat i mitt inlägg och börjar snacka storpolitik, för att sedan dra kopplingar till tennisen igen? Det mesta av vad du skriver är 100 % irrelevant för Djokovic karriär, även om det vore sant. Och du besvarade inte några av de tennisrelaterade tankarna i mitt inlägg, började babbla om mänskliga rättigheter och "väst" igen.
Dessutom: klarar inte Djokovic att vinna på grund av publik emot honom så är det ett svagt psyke som står i vägen. Men det kan också vara så att en publik emot honom ger honom styrka, se Ibrahimovic och andra inom fotbollen för att se hur underdogmentaliteten funkar.
Det är helt enkelt omöjligt att säga hur många titlar han hade vunnit, annat än de han faktiskt har samlat in.
Och det är självklart subjektivt att han varit bäst genom tiderna när han varit i toppform. Hur hade du tänkt bevisa det i siffror? Snälla ge mig några obestridliga fakta som visar att Djokovic är den oöverträffat bästa tennisspelaren i toppform? Till skillnad från Federer, eller Nadal, eller Sampras, eller Borg, eller McEnroe, eller Laver. För varje siffra du kastar ut kan jag ju lika gärna hävda att ovanstående spelare visat en typ av spel som toppar Djokovic, baserat på siffror, spel, stil, etc. Supersubjektivt, sjukt att du inte ser det.