2019-02-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Skulle du kunna vara lite mer detaljerad i din kritik?
Hans matematikkunskaper är horribla. Han får skillnaden mellan ett och noll till 76 "kvintiljoner". Använder matematik som fan läser bibeln så att säga.
Citera
2019-02-24, 11:59
Medlem
Citat:
Exakt samma kan sägas om er rundissar. Ni har valt att tro på det ni ser på teve, läser i tidningar och ni har lyckats inbilla er att allt som sägs i er heliga Wikipedia är universella sanningar.
Ni kan ju inte ens bevisa att vår jord är en snurrande glob utan hänvisning till heliocentrismens auktoriteter.
Världen har fyra hörn, behöver inte betyda att den är fyrkantig, det är din tolkning.
Undrar varför religiösa fluordrickande amerikanerna dricker fluoriderat vatten, är det för att det är så jäkla gott och nyttigt?
Nej, vi observerar själva istället för att ryggdunka youtuberidioter.
Fortfarande så är det så att moln belyses underifrån vid gryning och skymning, det är något jag själv kan se. Varför kan jag se detta om solen skuttar runt ovanför en platt jord?
Citera
2019-02-24, 11:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Exakt samma kan sägas om er rundissar. Ni har valt att tro på det ni ser på teve, läser i tidningar och ni har lyckats inbilla er att allt som sägs i er heliga Wikipedia är universella sanningar.

Nej det är inte sant. Det handlar inte om tro, det handlar om kunskap.
Kunskap som vi fått genom vetenskapliga metoder och experiment.

Några exempel:
Jag vet hur långt det är till månen eftersom jag har mätt avståndet till månen.
Jag vet att havet kröker sig eftersom jag har sett solen gå ned under horisonten.
Jag vet att satelliter existerar eftersom jag har mätt på signaler från satelliter.
Vi vet hur långt det är från Sydney till Johannesburg eftersom vi dagligen flyger sträckan.
Vi vet att massor attraherar varandra eftersom vi studerat utfallet i experiment.
Senast redigerad av madtop 2019-02-24 kl. 12:03.
Citera
2019-02-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag har visat att vatten inte alltid är platt.

Och om vi dessutom lägger till vanlig enkel gymnasiefysik så vet vi att vattnets form är ett resultat av de krafter som verkar på vattnet. I t.ex en centrifug kommer vattnet att tryckas utåt pga av centrifugalkraften - vattnet kommer inte vara "platt" i centrifugen.

Vi vet mao att påståendet att "vatten alltid är platt" är felaktigt.

Du har visat att vattendroppar är vattendroppar och ingenting annat.
Vattnet i en roterande centrifug påverkas naturligtvis av centrifugalkraften men att ta det som bevis på att vattennivån inte är platt i hav, sjöar och floder, är rent ut sagt idiotiskt!
Citera
2019-02-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Hans matematikkunskaper är horribla. Han får skillnaden mellan ett och noll till 76 "kvintiljoner". Använder matematik som fan läser bibeln så att säga.

Matematik är inte verklighet, det är ett språk och man kan ljuga och vilseleda på alla språk.
Citera
2019-02-24, 12:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Exakt samma kan sägas om er rundissar. Ni har valt att tro på det ni ser på ...
Hur kan man välja att tro på det man ser?
Att solens med nedre del skyms av horisonten, och att solen går ned med oförminskad storlek är ju ett faktum, som vem som helst kan kontrollera. Det är inget jag kan välja.
Citera
2019-02-24, 12:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vattnet i en roterande centrifug påverkas naturligtvis av centrifugalkraften men att ta det som bevis på att vattennivån inte är platt i hav, sjöar och floder, är rent ut sagt idiotiskt!

Vattendroppar och en centrifug visar med all tydlighet att vatten inte alltid är platt.

Citat:
..men att ta det som bevis på att vattennivån inte är platt i hav, sjöar och floder, är rent ut sagt idiotiskt!

Nej det idiotiska är att påstå att vatten alltid är platt utan att ens ha en förklaring till hur det hela skulle fungera.

Hur vet vattnet vad som är platt? Hur kommunicerar vattenmolekyler med varandra så att de kan ordna sig platt? Hur vet vattnet i västra Atlanten hör högt vattnet i östra Atlanten är?

Det är du och andra korkade plattjordare som är idiotiska när ni helt utan förklaring eller empiriskt stöd hittar på vansinnigheter som att vatten har någon slags inbyggt medvetande om "platthet".
Senast redigerad av madtop 2019-02-24 kl. 12:21.
Citera
2019-02-24, 12:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej det är det inte, eftersom vi vet att vattnet i havet utsätts för krafter.
Förklara varför solens nedre del skyms av havet, om havet är platt.
Citera
2019-02-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nej, vi observerar själva istället för att ryggdunka youtuberidioter.
Fortfarande så är det så att moln belyses underifrån vid gryning och skymning, det är något jag själv kan se. Varför kan jag se detta om solen skuttar runt ovanför en platt jord?

Du kan inte avgöra vad som är undersidan av moln, argumentet håller inte.
Citera
2019-02-24, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det är ju ofta tämligen lätt att avgöra vad som är ett molns undersida. Eller litar du inte på vad du själv upplever?

Vad sägs om att solens först strålar träffar ett bergs topp när den går upp, och sen vidare nedåt ju högre på himlen den stiger? Tvärtom vid solnedgång. Sist lyser solen på bergstoppen

https://4ft8232eec4l2jj8ja1la22k-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/01/2019_01_04_Hornopiren_Sony_146-Edit-copy-1920x960.jpg

https://image.shutterstock.com/image-photo/early-morning-sun-hits-lights-260nw-601497410.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTOc4WbItuW1KgwdWBjyGpi227aitqEk HW8BwSF9ErxLswJi23m

https://ssl.c.photoshelter.com/img-get2/I0000sT7RFUVuiqE/fit=1000x750/Calm-Sunrise.jpg

Eller det är klart, du kan kanske inte avgöra vad som är ett bergs topp?
Senast redigerad av Clay Allison 2019-02-24 kl. 12:33.
Citera
2019-02-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vattendroppar och en centrifug visar med all tydlighet att vatten inte alltid är platt.

Nej det idiotiska är att påstå att vatten alltid är platt utan att ens ha en förklaring till hur det hela skulle fungera.

Hur vet vattnet vad som är platt? Hur kommunicerar vattenmolekyler med varandra så att de kan ordna sig platt? Hur vet vattnet i västra Atlanten hör högt vattnet i östra Atlanten är?

Det är du och andra korkade plattjordare som är idiotiska när ni helt utan förklaring eller empiriskt stöd hittar på vansinnigheter som att vatten har någon slags inbyggt medvetande om "platthet".

Vatten söker sin egen nivå och det fungerar alldeles utmärkt på en platt jord.
Det är aldrig försent att lära sig!
https://www.youtube.com/watch?v=TEx3ZbN-nLM
Citera
2019-02-24, 12:36
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Kan du inte avgöra vad som är undersidan av ett innertak... oj...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in