2019-02-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Ja mobilnumret är en förutsättning 😂

Ja haha det där 08 nummer är så överbelastet i dom 2 timmarna dom har telefontid att den ofta säger att numret är ur drift haha
Helt hopplöst
Citera
2019-02-24, 02:00
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
och Sportec kniper sistaplatsen i alla lägen.
Stämmer detta verkligen?
Jag har bokat möte med en säljare på deras butik för att köpa min första 9mm... Kan säga att jag bor en bra bit norr om Göteborg och deras butik ligger ju mellan Lund, Malmö. Värt att avboka resan ner för att bespara mig mödan och en lång onödig resa ner? Tanken är att jag ska köpa både bälte, hölster, pistol, ammunition och övriga tillbehör. Har lagt undan pengar under en ganska lång tid för att kunna göra ett större samlat köp så att säga...
Citera
2019-02-24, 08:21
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Stämmer detta verkligen?
Jag har bokat möte med en säljare på deras butik för att köpa min första 9mm... Kan säga att jag bor en bra bit norr om Göteborg och deras butik ligger ju mellan Lund, Malmö. Värt att avboka resan ner för att bespara mig mödan och en lång onödig resa ner? Tanken är att jag ska köpa både bälte, hölster, pistol, ammunition och övriga tillbehör. Har lagt undan pengar under en ganska lång tid för att kunna göra ett större samlat köp så att säga...
Ja för mig iaf, du kommer träffa på lika många människor som säger tvärtom, men det blir fler och fler som är grovt missnöjda med dom och det finns ju någon anledning till att dom blev av med Sig Sauer agenturen.
MEN.....det beror mycket på vem av dom på firman du pratar med. Tex när den nya Rugern MKIV kom ut så blev den återkallad av Ruger pga av ett fabrikationsfel på säkringen, Sportec fick givetvis samma info som alla handlare världen över men valde att hålla käften och fortsätta sälja den och skicka ut en defekt produkt till kunderna.
Givetvis fixades det på garantin, men ingen seriös handlare i någon bransch fortsätter sälja något som tillverkaren återkallat förren felet är åtgärdat.
Citera
2019-02-24, 09:26
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARByggaren
.. dock är dom urkassa på kontaktsidan, men har man Torkels mobilnummer brukar det lösa sig väldigt snabbt , om man håller han i elden så att säga , men altid fått trevligt bemötande av han

Han är väldigt trevlig när det doftar pengar. Lycka till när något går sönder eller hanteras fel av dem. Du kommer då uppleva hur Torkel lägger på luren eller slutar svara på email.
Citera
2019-02-24, 09:41
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Har lagt undan pengar under en ganska lång tid för att kunna göra ett större samlat köp så att säga...

Varför tvunget köpa allt på ett och samma ställe? Sportec ger aldrig någon rabatt, inte ens 1 krona, så jag ser ingen vinst i köpa allt hos dem.
För ammo och tillbehör har du Wange i Mölndal och Caliber 44 i Varberg.
Citera
2019-02-24, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect10
Han är väldigt trevlig när det doftar pengar. Lycka till när något går sönder eller hanteras fel av dem. Du kommer då uppleva hur Torkel lägger på luren eller slutar svara på email.

Har ibland fått fel saker , eller att han glömd något, har också fått en defekt stock
Och då har det aldrig varit problem , stocken skickade han tillmed en ny innan han hade fått den defekta retur
Citera
2019-02-24, 10:20
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARByggaren
Har ibland fått fel saker , eller att han glömd något, har också fått en defekt stock
Och då har det aldrig varit problem , stocken skickade han tillmed en ny innan han hade fått den defekta retur

Grattis, då finns det ljusglimt i mörkret. Att det sen kanske beror på att du blivit en känd kund är något annat. Den som får problem med dem vid första affären kommer ha en annan åsikt.
Citera
2019-02-24, 10:29
Medlem
Citat:
Grattis, då finns det ljusglimt i mörkret. Att det sen kanske beror på att du blivit en känd kund är något annat. Den som får problem med dem vid första affären kommer ha en annan åsikt.

Så är det ju .. dock får man ju utifrån hur fullt upp dom har konstant, tro att dom har många kunder , och hade dom varit rent skit hade dom nog inte haft det
Citera
2019-02-24, 10:41
Medlem
Perfect10s avatar
Det resonemanget går att tillämpa på Sportec också.
Brist på lokal konkurrens ger den effekten. Jag hoppas att samarbetet mellan Tunnan och C44 ändrar på det.
Citera
2019-02-24, 12:52
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Varför tvunget köpa allt på ett och samma ställe? Sportec ger aldrig någon rabatt, inte ens 1 krona, så jag ser ingen vinst i köpa allt hos dem.
För ammo och tillbehör har du Wange i Mölndal och Caliber 44 i Varberg.
Det finns mängder med olika återförsäljare jag hade kunnat köpa tillbehör hos, men eftersom att jag inte behöver bry mig om kostnaden tycker jag att det skulle kännas skönt att ha en och samma säljare ansvarig om något skulle behöva bytas, räknar med att få bättre service om jag är en eftertraktad kund. Men det låter ju som att Sportec inte verkar vara rätt återförsäljare för det.
Citera
2019-02-24, 14:06
Medlem
Perfect10s avatar
Citat:
kännas skönt att ha en och samma säljare ansvarig om något skulle behöva bytas, räknar med att få bättre service om jag är en eftertraktad kund.

I mina öron låter det som att lägga alla ägg i samma korg.

I Sverige råder säljarens marknad, därför kommer du som kund inte anses eftertraktad enligt ordets rätta mening. Köp de grejor du vill ha, som fungerar till det du tänkt dig och bry dig inte om var eller av vem du köper det av.
Citera
2019-02-24, 20:29
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Det finns mängder med olika återförsäljare jag hade kunnat köpa tillbehör hos, men eftersom att jag inte behöver bry mig om kostnaden tycker jag att det skulle kännas skönt att ha en och samma säljare ansvarig om något skulle behöva bytas, räknar med att få bättre service om jag är en eftertraktad kund. Men det låter ju som att Sportec inte verkar vara rätt återförsäljare för det.
Sportec är inte rätt återförsäljare för något....någonsin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in