Citat:
Ursprungligen postat av
SophieNeveu
Stämmer detta verkligen?
Jag har bokat möte med en säljare på deras butik för att köpa min första 9mm... Kan säga att jag bor en bra bit norr om Göteborg och deras butik ligger ju mellan Lund, Malmö. Värt att avboka resan ner för att bespara mig mödan och en lång onödig resa ner? Tanken är att jag ska köpa både bälte, hölster, pistol, ammunition och övriga tillbehör. Har lagt undan pengar under en ganska lång tid för att kunna göra ett större samlat köp så att säga...

Ja för mig iaf, du kommer träffa på lika många människor som säger tvärtom, men det blir fler och fler som är grovt missnöjda med dom och det finns ju någon anledning till att dom blev av med Sig Sauer agenturen.
MEN.....det beror mycket på vem av dom på firman du pratar med. Tex när den nya Rugern MKIV kom ut så blev den återkallad av Ruger pga av ett fabrikationsfel på säkringen, Sportec fick givetvis samma info som alla handlare världen över men valde att hålla käften och fortsätta sälja den och skicka ut en defekt produkt till kunderna.
Givetvis fixades det på garantin, men ingen seriös handlare i någon bransch fortsätter sälja något som tillverkaren återkallat förren felet är åtgärdat.