• 1
  • 2
2019-02-24, 02:30
Medlem
Mubutus avatar
Slutade med det efter att jag läst om Fluor https://www.medicalnewstoday.com/articles/154164.php .
Detta är bara ett exempel!

Det som i första läget fick mig att sluta med fluor, var faktisk ett inlägg här på FB, någon skrev
"Varför skall människan vara det enda djuret på planeten som behöver fluor för att tänderna skall vara normala" Inte exakt citat..

Mina tänder utan fluor i tandkräm är perfekt, ingen tandsten eller andra problem!

Dålig andedräkt = Nej
Citera
2019-02-24, 02:33
Medlem
Hehe... Men om du jämför djur och människor får du fundera på medellivslängden... En hund blir 10-15 år, en människa ca 80. Så människans tänder ska hålla aningen längre va?
Citera
2019-02-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Slutade med det efter att jag läst om Fluor https://www.medicalnewstoday.com/articles/154164.php .
Detta är bara ett exempel!

Det som i första läget fick mig att sluta med fluor, var faktisk ett inlägg här på FB, någon skrev
"Varför skall människan vara det enda djuret på planeten som behöver fluor för att tänderna skall vara normala" Inte exakt citat..

Mina tänder utan fluor i tandkräm är perfekt, ingen tandsten eller andra problem!

Dålig andedräkt = Nej

Din rubrik känns lite vilseledande till ditt inlägg. Du har alltså borstat tänderna som vanligt bara att din tandkräm du borstar med inte innehåller fluor?
Citera
2019-02-24, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Oj, vilket bra argument...
Citera
2019-02-24, 03:21
Medlem
RyanBroslings avatar
Djur har väl annat saliv? De äter inte heller många olika sockerarter och andra ämnen som får emaljen att bli porös?
Citera
2019-02-24, 03:29
Medlem
Din rubrik stämmer inte med vad du sen skriver.

Kan bara säga att jag tillhör en av de generationer som fick skölja med fluor i skolan. Det var väl inte det roligaste med skolan men nu många år senare så känner jag mig rätt nöjd. Vi har de bästa tänderna någonsin i detta land och allt är uppbyggt av fluor. Tror du får skaffa dig en ny läromästare i livet!

edit
Skillnaden mellan djur och människor är att djuren inte äter och dricker socker!!
Senast redigerad av KamratBlue 2019-02-24 kl. 03:31.
Citera
2019-02-24, 03:33
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Din rubrik stämmer inte med vad du sen skriver.

Kan bara säga att jag tillhör en av de generationer som fick skölja med fluor i skolan. Det var väl inte det roligaste med skolan men nu många år senare så känner jag mig rätt nöjd. Vi har de bästa tänderna någonsin i detta land och allt är uppbyggt av fluor. Tror du får skaffa dig en ny läromästare i livet!

edit
Skillnaden mellan djur och människor är att djuren inte äter och dricker socker!!

Tror bra tänder har väldigt mycket med gener att göra, många från flourgenerationen påstår att det frekventa användandet har gjort deras tänder sämre
Citera
2019-02-24, 03:40
Medlem
Ruger89s avatar
Du vet att det finns tandkräm utan flour? Jag har inte använt flour på 2 år men jag borstar tänderna 2 gånger per dag minst eftersom jag inte är en husvagnsrom. Wth.
Citera
2019-02-24, 05:45
Avstängd
Lacerdas avatar
Känner till några personer som sköljer käften med silvervatten i stället för att borsta tänderna.
Citera
2019-02-24, 06:51
Medlem
AX64s avatar
Människan får i sig bra mycket mer föda och dryck som är skadlig för tänderna än vad vilda djur får. Vilda djur har dessutom för vana att gnaga på lite allt möjligt för att hålla rent tänderna. Jämförelsen är helt ohållbar. Vi människor behöver borsta tänderna.
Citera
2019-02-24, 07:12
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Människan får i sig bra mycket mer föda och dryck som är skadlig för tänderna än vad vilda djur får. Vilda djur har dessutom för vana att gnaga på lite allt möjligt för att hålla rent tänderna. Jämförelsen är helt ohållbar. Vi människor behöver borsta tänderna.

Så sant! dessutom har vi en medelelivslängd som vida överstiger de flesta djur,
undantaget sköldpaddor och pappegojor, men dessa hava näbb istället.

Däremot så borstar undertecknad endast EN gång dagligen, -Morgon-,, enär för frekvent borstande
har en tendens att "frilägga" tandhalsarna och därigenom skapa iriitation och inflamering.
Inget jag rekommederar, men fungerar för mig efter dryga 47 års studier och erfarenheter
Citera
2019-02-24, 07:21
Medlem
FlyingBees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxportion
Hehe... Men om du jämför djur och människor får du fundera på medellivslängden... En hund blir 10-15 år, en människa ca 80. Så människans tänder ska hålla aningen längre va?
Plus att hundar har avskyvärda tänder och dålig andedräkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in